Help!! Over twee weken afrijden en nu al misselijk van de zenuwen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne1985, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Over twee weken is het zover, dan mag ik afrijden. Het enige probleem is.. als ik er aan denk krijg ik knikkende knieen en word ik al misselijk van de zenuwen. Ik lig er nu al nachten wakker van!!

Normaal ben ik niet zo'n zenuwpees, maar twee jaar geleden heb ik ook al eens afgereden en ik kreeg toen ik in de auto stapte een totale black-out!! Ik wist niet eens meer hoe ik de auto moest starten, ik heb bijna de hele weg met tranen in mijn ogen gezeten van de zenuwen. Het wat echt een klein trauma (niet geslaagd) en ben daarna meteen gestopt. Stom, ik weet het :(

Maar nu sta ik er op nieuw voor. Het is echt tijd dat ik het haal. Vanaf december ga ik onregelmatig werken en het is dan onmogelijk mijn werk te bereiken met openbaar vervoer. Ook zit ik nu soms letterlijk aan huis gekluisterd...

Het zou zo'n verademing zijn, dat papiertje op zak, zo vlak voor mijn vakantie! Maar ik durf er eigenlijk niet van te dromen en ik ben bang dat ik, als ik zo zenuwachtig blijf, weer niet slaag :( :(

Wie oh wie heeft er nuttige tips!

2. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

ik heb speciale tablettjes (blauwe) gehaald van vsm.
    Die hebben me heel goed geholpen.
    En baad het niet schaat het niet

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.228
    6.088
    113
    Als ik je verhaal lees denk ik zoo herkenbaar!
    En om maar gelijk met een drastische tip te beginnen:
    Aan de huisarts vragen of ze een pilletje hebben 'tegen examenvrees'. (Ik ga er even vanuit dat je helemaal gezond bent en je huisarts kan je natuurlijk afraden om iets te gebruiken).

Ik heb hetzelfde gehad, (alleen 2 keer examen en dus 2 keer een black-out :D ) en gestopt. 5 jaar later weer geprobeerd en toen heb ik voordat ik examen mocht doen de huisarts opgebeld (op aanraden van mijn rijinstructeur) met het verhaal dat het rijden tijdens het lessen prima gaat, maar dat ik echt last heb van examenvrees, het daardoor al 2 keer niet gehaald had, of hij er iets voor had.
    Hij schreef een pil voor die je hartslag iets vertraagd, waardoor je dat zenuwachtige gevoel niet hebt (die bonkende hartslag in je keel).
    Wel 1 tip als je hiervoor gaat: probeer er 1 uit tijdens de les, kijken hoe je erop reageert. Anders ben je misschien nog verder van huis.

En ik ben toen geslaagd! Geen fout gemaakt, gewoon omdat ik rustig bleef. Ik had het gevoel dat dit de enige manier was om het te halen, vandaar dat ik dit heb gedaan. Kan me voorstellen dat niet iedereen dit wil/zou doen.

Ik wil je hoe dan ook heel veel succes wensen en houd je hoofd koel! En laat het ff weten als je geslaagd bent ;)

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Even bij de natuurwinkel wat Bach Remedy druppeltjes halen.

Heel veel succes! We gaan voor je duimen ;)

5. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    butterfly: ben je ook geslaagd met die pilletjes? Was je wat rustiger?

mmeke: een supertip, bedankt! Ik heb het gevoel dat zoiets ook het enige is wat gaat werken. Ik zal een informeren bij mijn huisarts. Had je geen vreemd gevoel verder (slaperig, licht in je hoofd?) Anders slaag ik straks als nog niet ;)

Manuela: Wat is de werking van de druppeltjes? zijn ze rustgevend? Hebben ze bij jou goed geholpen?

Wat een vragen allemaal :D

Ik laat het jullie uiteraard weten, ik ga proberen positief te blijven!!

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Die druppels zijn puur natuur dus kunnen geen kwaad en je wordt er inderdaad rustiger van. Ik heb ze gebruikt toen ik zwanger was omdat ik zowat een paniekaanval kreeg als ik aan de bevalling dacht en ik werd rustig van en was niet meer zenuwachtig.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.228
    6.088
    113
    Nee, ik had geen slaperig gevoel oid, bij mij werkte het puur op die gierende zenuwen. Had ik dus met pil totaal geen last van, echt een apart gevoel.
    Maar probeer het pilletje (dus handig als je er 2 vraagt ;)) eerst even uit, want iedereen kan er anders op reageren en je kan dat beter tijdens je les hebben dan tijdens je examen.
    We duimen voor je hoor! Succes!

8. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Ik had idd ook doordat ik eerder gezakt was een enorme examenvrees opgebouwd..
    Lessen ging perfect, maar examens verklootte ik gewoon door de zenuwen.
    Bij de huisarts heb ik toen beta blokkers gevraagt, soort pilletjes die zorgen dat je niet teveel adrenaline aanmaakt.
    Deze zijn dus puur om je zenuwen in bedwang te houden en hebben verder geen invloed.
    Toeval of niet, had dat examen veel minder last van stress en zonder moeite geslaagt!
    Vraag inderdaad om 2 pilletjes ;)
    Achteraf gezien snap ik ook nieteens waarom ik steeds last van zenuwen gehad heb, eenmaal je rijbewijs en opeens gaat rijden vanzelf :p

9. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hey!

Ik heb morgen rijexamen!! Wel de eerste keer, maar toch.
    Ben er nu nog niet heel zenuwachtig voor, dat zal morgen wel komen. Afgelopen vrijdag had ik tussentijdse toets, en pas als ik in de auto zit bonkt mn hart ontzettend in mijn keel en breekt het zweet me uit. Gelukkig is dit wel na ong 10 minuutjes weg.
    Ik vind dit al vervelend, dus ik kan me een beetje indenken hoe vervelend het voor jou zou moeten zijn!!
    Bel inderdaad is naar de dokter!
    Heel veel succes! En maak jezelf niet gek!
    Ik ben ergg benieuwd hoe het je is af gegaan!!

LiefSs Leonie,

10. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Wat spannend! Goh, wat een luxe, in de auto pas een beetje zenuwen ;) Ik duim voor je! Laat je het nog even weten??

Ik ga een dezer dagen toch even naar de huisarts bellen, het moet toch een verademing zijn om de zenuwen niet meer zo heftig te voelen.

11. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    herkenbaar, heb er 5x over gedaan, 5ex was een staats examen en ging ik eerst koffie drinken met de examinator nog geen 5 minuten verder waren al mijn zenuwen weg en reed als een tierelier, weg zenuwen...
    Stomme was dat ik zo nu en dan weleens zelfstandig reed en dan nergens last van had alleen voor het officiële examen wel.

Nu heb ik het bijna 5 jaar

12. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Oja veel succes en zou idd ff de huisarts bellen want zo vaak er overdoen is zonde als dit de oorzaak is...

13. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

hoi hoi anne,

ja ik ben toen wel geslaagd, was echt super rustig en ze zei dat ik nog nooit zo goed had gereden.
    Super toch?

14. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    ik had vroeger altijd van dokter vogel avena sativa en passi flora (of hoe je het ook mag schrijven)

15. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik ben erg benieuwd hoe het is gegaan!!!! Ik hoop dat je een feestje aan het bouwen bent ;)

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Inderdaad even je HA bellen voor een pilletje. Mijn zus is op haar eerste examen ook niet geslaagd omdat ze zo zenuwachtig was. Tweede examen met een pilletje: geslaagd!
    Enne, zij werd daar ook helemaal niet moe van.

Alvast heel veel succes enne... wel laten weten hoe het gegaan is he! :D

Deel Deze Pagina