Hoi! Even heel wat anders.. zit normaal meer in mn uitgerekende datum groepje te kletsen. Maar ik heb hulp nodig! Iemand ervaringen met bakfietsen? Wij willen er graag eentje gaan kopen ivm handig vervoer als mijn man werkt. Zaten beetje te gluren naar de babboe city. Wel enorme investering, maar ben benieuwd!! Daarover meteen een vraag; is er iemand die een babboe kortingsvoucher heeft ontvangen bij prenatal en die niet gebruikt? Dan zou ik super graag je code willen als dat mag. Die heb je als het goed is gekregen bij besteding vanaf 75 euro. Laat maar weten Ben benieuwd!!
Wij hebben ook informatie gezocht over een bakfiets, inmiddels één gekocht, al is nog niet helemaal duidelijk welke omdat beide uitverkocht zijn. Het gaat tussen de Voque Family of de Troy. Van verschillende fietsenmakers gehoord dat hun absoluut geen Babboe gaan leveren ivm slechte recensies. Maar dat heb ik dus alleen gehoord, ken 2 mensen met een bakfiets en die hebben beide de Troy. Ik raad wel elektrisch aan!! Dus niet echt ervaring maar hoop dat je er wat aan hebt. Succes ermee.
Wanneer heb jij 'm besteld? Ik half april al. Het zou eerst 3 weken zijn, toen werd het eind mei, maar ondertussen is hij er nog steeds niet. Ik begreep ook dat ze net tussen de wissel van het oude en nieuwe model zitten.
@Lief of Stoer ja wat een gedoe he.. Hier ook al. Van de week contact gehad gehad en als het goed is word de Troy binnen 2 of 3 weken geleverd. Dus nu is het officieel al waas dat de vorige keer ook al in min ogen. Hopelijk gaat het nu goed.
Ik heb de Troy elektrische bakfiets al binnen. Het duurde even.. maar hij is binnen. En ik vind hem ideaal. Vriend en oudste dochter vinden hem lastig fietsen. Maar dat heb je met alle 3wiel bakfietsen. Het is ff oefenen. Ik heb zelf vd kussen van tafelzeil gemaakt, de zonneluifel van tafelzeil maar gewoon besteld. (Zelf maken was niet zo succes) Het zadel ga ik nog wel vervangen, die van me oude fiets zit gewoon lekkerder (dikke billen) Als je de stangen van de regenhoes/zonneluifel monteert, adviseer ik je die schroefjes/boutjes in te sprayen met wb40 (of zoiets) na 1 regenbui, zat daar al roest op. Verder ff uitzoeken hoe je je achterlicht aanzet. (Haha, had me rot gezocht, bijna al een achterlicht aangeschaft) maar die zit in de accu ingebouwd. Knop zit aan je stuur (waar je ook harder/zachter je trapindersteuning mee aanzet) Voor de rest ziet ie er leuk uit, en is hij betaalbaar (je kan hem zelfs via afbetaling aanschaffen) Wat ik nog mis.. en daar moet ik nog ff ervoor zoeken is. Een bekerhouder enz (mijn kind wilt altijd drinken en eten onderweg). Een bak maken voor het losse slot en tas. Zodat het niet los op de grond ligt. En op het stuur: een telhouder, puur voor de navigatie (nog niet zo bekend in deze stad) Maar dat komt nog wel. Ff een beetje creatief zijn.
Ja, zo'n 1,5 week terug. Ik heb het nieuwe model gekregen. Tot nu toe erg tevreden. Ik vind vooral het sturen met de stang in vergelijking tot het stuur van onze oude Babboe veel fijner. En hard dat het kan, helemaal geen last meer van tegenwind of niet snel genoeg wegkomen bij een stoplicht. Ik heb net de accu aan de lader liggen voor de eerste keer. Was nu al met 52 km, maar daar moet ik bij zeggen dat er natuurlijk uitvoerig getest is in alle standen. Hij zou geloof ik tot 70/80 km kunnen halen. Ik heb inmiddels ook een set kussens besteld, zodat de kindertjes wat comfortabeler zitten. Het enige tot nu toe ontdekte nadeel is dat de bankjes niet opklapbaar zijn. Dat deed ik in de Babboe bv als ik boodschappen ging halen. Het is nu even een kwestie van anders indelen. En ik merk dat de riempjes bij mijn zoontje afglijden. Daar moeten we dus nog even goed naar kijken. Het zadel vond ik in het begin ook niet lekker zitten, maar dat bleek een kwestie van even afstellen. Verder vind ik 'm erg compleet. Mijn man heeft een aantal weken terug zijn nieuwe fiets geleverd gekregen zonder bel, spatborden en slot. Dit zat er bij de Troy allemaal gewoon op, snelbinders bv ook. En wat ik wel grappig en veilig vind is het achterlicht. Als je remt is het een heus remlicht. Handig voor het verkeer achter je.