Ik kom net bij de tandarts vandaan en heb het advies om ragers te gaan gebruiken. Ik moet drie verschillende maten gebruiken en zie dat deze dingen niet heel goedkoop zijn. Ik vraag me af hoe lang je zo'n ragertje kunt gebruiken. En hoe maak je ze het beste schoon? Iemand die mij hier advies in kan geven?
Je ziet het eigenlijk vanzelf, de slijtage. Het is moeilijk te zeggen omdat je meerdere maten gebruikt. Ik gebruik één maat en daar doe ik 2 à 3 X mee. Wat een uitvinding. Ik vind ze super! (Overigens ook de rubberen stokers!) Ik spoel ze overigens gewoon af onder de kraan en de rubber stokers gooi ik weg na 1X gebruiken.
Ik gebruik ze van Gum (rubber) en meestal 1 dag. Ik vind ze erg fijn, maar moest er wel even aan wennen.
wanneer je echt last hebt van parodontitis zou ik ze maar 1x gebruiken (anders echt heeeel goed schoonspoelen en goed laten drogen) wanneer je alleen gigivitis hebt kan je ze gebruiken tot ze versleten zijn. Goedkoop interdentaal ragers bestellen? | Tandartsplein hier kan je de ragertjes goedkoper krijgen
Ragers kun je idd aantal keer gebruiken. Je ziet vanzelf aan de haartjes of ze vervangen moeten worden. Gewoon afspoelen onder de kraan en droog bewaren. Die rubberen stokers/ragers van GUM kun je ook vaker gebruiken. Ik gebruik zelf houten stokers, die zijn wel maar 1x te gebruiken
Zo te lezen heb je er verstand van Ik moet ze gaan gebruiken vanwege grote ruimtes tussen de kiezen (ze viste er zo een stukje vlees tussenuit ondanks dat ik goed gepoetst had, gênant!). En mijn tandvlees bloed nu sneller in de zwangerschap. Maar of dat nu parodontitis of gigivitis is, geen idee!
Dan heb je waarschijnlijk zwangerschapsgingivitis! dan kan je ze gerust vaker gebruiken. (je moest is weten wat ik allemaal tussen gebitten uit heb gevist ) heel normaal! haha oh en btw gingivitis is gewoon een onsteking van het tandvlees, hebben heel veel mensen tijdens de zwangerschap! wel goed schoon blijven maken, is ook belangrijk voor je kindje
Ja maar soms hebben mensen zulke hardnekkige bacteriën in de 'pockets' dat wij op mn oude werk aanraadden om elke dag een frisse te gebruiken.
Ik heb hetzelfde Ik hoorde eens op de middelbare school van iemand die 2 klassen onder mij zat dat ze naar de tandarts was gegaan en dat er gewoon complete doperwten en stukken kip achter haar kiezen vandaan kwamen. Dat vond ik zo extreem ranzig, dat ik blijf stokeren totdat ik voor 593023% zeker ben dat er niks uit mijn gebit getrokken kon worden. Ondanks alle grote ruimtes ertussen... Blegh... Het hele idee vind ik gewoon misselijkmakend. Nog even en ze trekken er een driewieler uit of een teddybeer. BLUGH!
Fijn om te horen dat ik normaal ben, haha! Voelde me echt een beetje een viezerik. Ze liet het me ook nog zo mooi zien wat haar 'vangst' was. Maar ik ga ze bestellen en gebruiken!
Ja, begrijp ik. Alleen reinig je nooit heel diep subgingivaal met die dingen En zeker icm chloorhexidinespoeling kan dat gewoon. Dit is ook een beetje mijn vakgebied laten we er vooral geen ingewikkelde discussie van maken daar heeft TS niks aan!
Haha nee joh.. je kunt kinderen er ook altijd mee foppen als er nog spinazie tussen die kiezen zit. Heel goed! Ook goed om er na je zwangerschap mee door te gaan. Gezond tandvlees is heel belangrijk
Ik gebruik ze een dag of twee/drie. Haal de ragers tegenwoordig bij de albert heijn. Hebben verschillende maten (de juiste voor mij dan weer wel), liggen fijn in de hand en niet te duur. Mijn tandarts zit 20 km verderop en die kwam aan met ragers die alleen daar bij de drogist in het dorp te koop zijn. Dat ging me net wat te ver. Dus zo een mooie oplossing.
3/4x adviseer ik meestal. Ik zou als patient niet subgingivaal gaan reinigen zelf! Maak je de Sulcus kapot!