Ik en mijn gezin zijn ons aan het oriënteren voor een geschikt kat/poes in ons gezin. Na enig speurwerk op het internet spraken de ragdoll en de britse korthaar ons erg aan! Is hier iemand die ervaring heeft met deze katten? Wat is leuk en/of minder leuk aan deze kat? Als we er echt aan beginnen dan wil ik goed geïnformeerd zijn
Ik heb 2 ragdolls vrouwtjes! (Verblijven nu bij mijn ouders) Super lieve katten. Heb ze gekregen toen ik 12 was. Ze zijn nu 10 en bijna 11. Ze hebben altijd prima gefunctioneerd in ons gezin. Eentje volgde mij echt overal. De andere was en is wat meer op zichzelf. Deze heeft ook aan hartafwijking waardoor ze van rust houdt. Ze zijn wel onderhoudsintensief je moet ze vaak borstelen, 2-3x per week zeker. Maar je krijgt er ook veel van terug. Je kan ze optillen en zijn prima schootkatten. Ook mijn dochtertje kan prima met ze overweg. Ik heb ze ook nog nooit weten krabben, ze gaan dan meestal gewoon weg of ondergaan alles. Ik heb ook een britse korthaar gehad, die was meer op zichzelf en niet zo'n schootkat, plus deze was erg aan de dikke kant. (bijna 11 kilo) Schijnt vaker zo te zijn met britse kortharen verder geen verstand van.
Hier een dames ragdoll van 4 jaar. Ze is super lief en aanhankelijk maar geen echte schootkat, ze ligt liever tegen me aan (schijnt bij het ras te horen). Ze wil altijd in onze buurt zijn, badkamer, keuken, slaapkamer maakt allemaal niet uit. Het zijn niet echt katten om veel alleen te zijn en ze spelen maar echt actieve katten zijn het niet haha. Die van ons apporteert graag balletjes. Op de site van animal planet kan je een test doen welk ras het beste bij je past, zo hebben wij de ragdoll gevonden. En ik zou je adviseren wel naar een erkende fokker te gaan.
Ligt eraan wat je zoekt. Wij hebben perzen gehad, maar het was wel veel werk met de haren kammen en de oogjes schoonhouden. Vrienden van ons hebben britse kortharen mooie, maar lompe beestjes..! Wel heel lief! Exotic vind ik ook we, erg mooi trouwens! Veel plezier met het uitzoeken van poezen! Goed in verdiepen, is heel belangrijk.
Bedankt voor de tip, ik ga even de test doen Naar een fokker gaan waren we inderdaad wel van plan ja.
Owja, kammen is niet echt nodig omdat ze maar 1 laag haar hebben. Af en toe is voldoende. Mijn vriendin heeft een britse langhaar en die moet je wel vaak kammen.
Hier ook een Ragdoll. En o wat is ze lief voor de kinderen! Ze kruipt op schoot en laat veel toe. Als ze eens boos is geeft ze een klap zonder nagels haha Hier een dikke vacht maar niet intensief in onderhouden. Ik hoef haar dus niet 2-3 keer per week te borstelen. Zal eens kijken of ik een foto kan bijvoegen
ragdoll, zou niet meer anders willen. Lieve aanhankelijke kat met een aangenaam karakter.. (gromt naar de postbode, volgt je overal in het huis en moet altijd even kijken of de kinderen daadwerkelijk in bed liggen) Main Coon is ook mooi, alleen nog meer haar..... (Daar heb ik niet aan gedacht met de aanschaf) (Maar verders een heel mooi lief beestje hoor!)
Hahahaha pinkpanther..! Geweldige foto met die luier...! Oohw wat mis ik mn poezels dan.......... Natja: ik weet niet of je erover nagedacht hebt: ik zou voor twee gaan.
Ik heb zelf een pers gehad, en britse korthaar zit pers in. Nadeel, de vacht. Die is heel dik en moet je goed kammen. Maar dat zal met Ragdoll niet anders zijn. Nadeel ook, ze willen nog wel eens ergens anders plassen dan op de kattenbak. Perzen staan erom bekend. Dus BK kan dat ook hebben. Beide rassen zijn heel lief. Mocht er ooit nog een kat komen, wordt het een ragdoll. Ze zijn zo mooi!
Ik heb zelf ooit een langharige kat gehad (britse langhaar) en een huis tuin en keukenkat. Ik dacht helemaal dat de britse een schootkat zou worden zo lief en pluizig.. helemaal in vergist. Hij kwam nooit op schoot en het hele huis lag om de minuut vol met haren. Soms zat hij ook in de klit bij zijn kontje als er poep aan bleef hangen echt heel zielig dus constant kammen waar hij een enorme hekel aan had omdat hij niet graag geaaid werd. De huis tuin en keukenkat daarentegen die was zo aanhankelijk en die kon ook naar buiten. De brit kon nooit naar buiten omdat hij niet zo slim was en hij zou zo met een ander meegaan naar binnen. Buiten het feit dat ze ook gejat worden als ze buiten lopen. Ook plaste de britse overal behalve in de kattenbak. Zoveel geld kwijt aan nieuwe kleden, hoofdkussens, dure inleg deurmatten bij de voordeur.. Hij was gecastreerd maar plaste zelfs in de keukenkastjes als je die open had laten staan. Die geur krijg je er gewoon niet uit. Ik zou goed nadenken of je in het gezin echt een binnenkat wil die veel onderhoud nodig hebben en er veel geld voor wil betalen terwijl hun karakter echt niet perse leuker is dan van een random huiskat. Dat is het enige wat ik mee wil geven.. omdat ik me daar zelf op verkeken had.