brood eten.

Discussie in 'Voeding' gestart door Seilenna, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Onze dochter is 6,5 maand.
    Ze is een minimale eter, dat wil zeggen, ze kan blijkbaar met het minimale toe, ze hoeft gewoon niet meer. De hoeveelheden die ze voorschrijven, krijgen wij er niet in, toch redt ze prima 4 uur tussen de voedingen.

Nu heb ik het idee dat ze meer met vast voedsel heeft dan met haar flessen en wil graag tussen de middag brood gaan geven.

Korstjes en wat dobbelsteentjes gaat prima. Heb al verschillende manieren geprobeerd:
    -eerst fles 180/6 (gaat bijna nooit leeg) daarna nog brood zoveel als ze lust
    -eerst brood (een hele gaat dan zo op, zonder korstjes) en daarna nog melk, was niet meer dan 100cc denk ik.

Wat zou een goede manier zijn, moet ik eerst nog uitgaan van de flessen en het broodje als extra of is gelijk het broodje ter vervanging van de fles ook goed?

Hebben jullie ervaringen of tips?
    Groetjes Annelies.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou het aantal flessen aanhouden en het brood als extra zien. Het is immers bijvoeding? En je kindje is nog maar 6 maanden, dus je kunt brood nog niet als een hele maaltijd tellen.

3. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Ze krijgt trouwens al wel pap, fruit en groente.
    Misschien dom hoor, maar waarom zou je een hele boterham + wat opvolgmelk niet als hele maaltijd kunnen zien?

4. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Onderstaand citaat is afkomstig van het GGD en geldt bij 7 maanden

1 broodmaaltijd:

- 1 sneetje bruinbrood (niet te vers) met bijvoorbeeld jonge kaas, smeerkaas,
    ongekruide kwark, fricandeau, kipfilet, pindakaas, fruit, tomaat (met mate zoet
    beleg en leverpastei)
    - Dun besmeerd met margarine
    - 1 bekertje opvolgmelk, eventueel thee zonder suiker of ongezoet vruchtensap
    - Indien geen brood gegeven kan worden, kan de broodmaaltijd vervangen worden door een papvoeding

Ik denk dan ook dat jouw 2e manier prima is! Het feit dat je dochter 6,5 maand is moet niet uitmaken lijkt me.

Succes!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn ook met 6,5 maand begonnen met brood. Maar dat was nodig, omdat mijn zoontje gewoon teveel honger had naast de flessen, fruit en groente.
    Maar volgens mijn CB moesten we op 600cc opvolgmelk gaan zitten. Het was 600cc+brood, of 800cc opvolgmelk bij ons.

Als je die 600cc blijft halen, zou ik lekker die boterham geven.

6. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    We bieden het wel aan (nu nog 4 keer 180/6), maar het gaat dus lang niet altijd op...maar een broodje mét melk zou dan moeten kunnen toch?
    Ik moet woensdag naar CB, dus dan vraag ik het, maar ben wel benieuwd hoe jullie er over denken of hoe jullie het doen!

Groetjes Annelies.

Deel Deze Pagina