Mag je eigenlijk rabarber? Mijn moeder zei altijd dat dat niet mag als je zwanger bent. Klopt dat of is dat een fabeltje?
Ik vond dit met googlen: Kruiden Deze kruiden kun je beter niet te veel eten tijdens je zwangerschap: venkel, fenegriek, anijs, nieszaad, moederkruid, salie, senna, rabarber, gember, meidoorn, dong quai, basilicum, dragon en nootmuskaat. Dit geldt ook voor thee met deze kruiden: alles met mate! Van de meeste kruiden is trouwens nooit wetenschappelijk bewezen dat ze slecht zijn, maar ook niet dat ze níet slecht zijn. Het zijn bepaalde stofjes in de kruiden die in grote hoeveelheden gevaarlijk kunnen zijn. Reëel gezien is het zo goed als onmogelijk om zoveel binnen te krijgen. Maar: Een gewaarschuwd mens telt voor twee! Ik dacht dat rabarber gewoon groente was?
voor alle kruiden geldt niet medicinaal nemen. gewoon lekker rabarber is dus geen probleem! maar niet wekenlang 3 keer per dag alleen...
rabarbercrumble, is zooooo lekker! doenja, ik snap 'm niet... Ben jij zo 'lekker' of lust je geen rabarber?
Oh, maak me gek! Helaas niet het seizoen. Zal wel over rabarmermoes uit een potje gaan, nou dat mag je gewoon hebben hoor, geniet ervan!
hier hebben ze gewoon 'verse', zal wel geimporteerd zijn. had het vorige week gekocht, lag alleen een beetje achterin de vooraad kast. vond ik het weekend een hoopje blub in een plastic zakje terug. zonde!