Raambekleding schuifpui

Discussie in 'De lounge' gestart door Seffie, 17 okt 2024 om 18:09.

  1. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.247
    2.607
    113
    Vrouw
    Wie heeft er een schuifpui en wat voor raamdecoratie heb je?

    Wij zouden graag een vouwgordijn willen maar we zijn zo bang dat het zo’n groot dik pakket wordt bovenin als hij helemaal open is (wat het grootste gedeelte van de dag zal zijn) en dat vind ik lelijk denk ik. Heb je dit en valt het wel mee? Zou je dan een foto willen delen? :rolleyes: Ook lijkt het me zonde van de mooie pui en het licht. Onze schuifpui is van de grond tot plafond en dat vind ik juist zo mooi.

    Jaloezieën wil ik niet meer, dat had ik hiervoor en ik vind het schoonmaken daarvan echt verschrikkelijk.
    Een rolgordijn oogt zo goedkoop ben ik bang.

    dus, wie heeft er mooie ideeën? :)
     
  2. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    9.522
    7.857
    113
    Vrouw
    Kennissen van mij hebben ook een schuifpui met ramen van vloer tot plafond. Zij hebben inbetween gordijnen. Ongeveer zoiets als op het plaatje. Ze hebben de gordijnen in 2 delen hangen dus als ze open zijn is het gewoon als 1 gordijn aan iedere kant. Als ze dicht zijn komt er nog steeds licht doorheen. Je kunt met inbetweens ook zelf kiezen hoe lichtdoorlatend je de gordijnen neemt.

    Decorette-raamdecoratie-romantische-inbetween-gordijnen.jpg
     
    Zeebra vindt dit leuk.
  3. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    7.039
    7.932
    113
    Hebben wij ook, ideaal.
    En heb de uiteinden niet op een vaste oogjes aan de rail zitten, dus ik kan er alle kanten mee opschuiven. Als ik de schuifpui open heb staan schuif ik alles dus naar de dichte kant.
     
    Mim89 vindt dit leuk.
  4. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    8.089
    8.034
    113
    Amsterdam
    Wij hebben linnen in between gordijnen.
     
  5. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.654
    7.181
    113
    Wij hebben dan geen schuifpui maar extra brede dubbele tuindeuren (3 keer). Het licht wilden we graag zo houden, en er kan hier niemand naar binnen kijken, dus echte gordijnen die alles afsluiten hoefde niet.
    Uiteindelijk heb ik zwarte inbetweens genomen. Ik doe ze savonds wel dicht zodat we niet in zo'n zwart gat kijken. En overdag gaan ze zo ver open dat alle licht naar binnen komt.
     
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    12.341
    11.291
    113
    Dit hebben wij ook, met de bovenkant als wave. Heel blij mee!
     
  7. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.913
    10.045
    113
    Wij hebben geen gordijnen aan de tuinkant. Geen inkijk van buren ook. Als ik het te donker vind buiten, kan ik de sfeervolle tuinverlicjting aandoen.
     

Deel Deze Pagina