Hallo, Ik ben van plan om deze aan te schaffen. We hebben nu een koelstra buggy die we hebben gekocht toen me dochter 1 jaar was.. maar wat een rot ding. Deze is net iets te zwaar (11,5 kilo) voor mee te mogen tot aan de gate. Maar deze buggy lijkt me wel erg fijn. Deze klapt ook in zijn geheel in toch? Geen 2 delen? Zijn er hier die weten of het toch lukt om deze mee te nemen tot aan de gate? Alvast bedankt!
Wij hebben een quinny buggy die klein opvouwt, en die mag op Schiphol inderdaad mee tot aan de gate. Dan wordt ie daar alsnog ingecheckt en in het ruim geladen. Afhankelijk van waar je heenvliegt kan het daar wel weer anders zijn. Zo staaa bij het ene vliegveld de buggy dan bij de gate ook weer te wachten, bij het andere vliegveld gaat het gewoon via de bagageband. Bij het ene vliegveld terug moet je de buggy (ongeacht formaat/gewicht/e.d.) samen met je koffers inchecken, bij het andere vliegveld mag t weer mee tot de gate....
Ligt eraan of je het nieuwe of oude model wil aanschaffen. Het oude mkdel bestaat uit twee delen waarvan 1 deel groot blijft en dan mag het niet. Het nieuwe model is 1 geheel en klapt klein in en dan kan het wel. Ik zou wel goed nadenken over de buggy zelf. Ik vond hem heel rot rijden en met een tas aan de handvaten klapte hij om. Ook op een weggetje van kleine keien is hij niet echt stabiel omdat hij voor maar 1 wiel heeft. Op vakantie in die oude dorpjes niet handig.
Ik heb dezelfde buggy vandaag tickets gekocht voor vakantie. En volgens het reisbureau mag de buggy gewoon mee tot de gate. Ik vind het een ideaal ding. Hij klapt in 1 geheel in en ook klein. Ik vind hem ook heel soepel rijden en mijn dochter zit er ook goed in (zakt niet onderuit). Je kan de voorwiel ook vastzetten waardoor je op sommige ondergronden beter grip hebt. Je kan alleen niet te zware tassen eraan hangen want dan klapt 'ie om, maar dat is volgens mij bij meerdere buggy's het geval. Je moet bij aanschaf wel goed opletten dat je de 2xtra hebt en niet de gewone quinny zap 2, want die bestaat wel uit 2 delen waarbij je het zitje eraf moet halen.
Ik heb zelf de quinny zapp xtra. Deze bestaat uit twee delen, zitting en het frame. Eigenlijk zoals een gewone kinderwagen maar dan compacter en lichter. De nieuwere versie (zapp xtra 2) kan wel volledig inklappen. Ik heb hem nog nooit meegenomen met het vliegtuig, maar ik heb wel een keer een stel voor ons in de rij gehad die het zapp fram + maxi cosi hadden. Zij moesten het frame gewoon inchecken, en dus de maxi cosi het hele vliegveld over sjouwen. De meeste maatschappijen houden max 7 kg aan dus volgens de regels mag het niet, maar soms laat een welwillende stewardess je wel door naar de gate.
Waar kan ik de voorwaarden hiervoor vinden? Ik vlieg met Ryanair en heb een nuna pepp. Ik heb nergens voorwaarden gezien?