puzzelen 2,5 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dottie, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Hoi

Mijn zoontje kan een puzzel van 12 stuks leggen, helemaal alleen :D

Nu vroeg ik mij toch af, is dit volkomen normaal voor een 2,5 jarige, of toch best wel ferm? Hoe dan ook, ik ben super trots op mijn ventje!!!

Groetjes

2. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste kan het vanaf 2 jaar en 3 maanden. Of het normaal is of erg snel dat weet ik niet.....Ik was ook heel trots in elk geval....

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier kan hij het nog niet, maar Quinn is dan ook niet zo heel erg van het puzzelen geweest, dat komt pas sinds de laatste weekjes dat hij intresse er in heeft

4. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Yep hier ook hoor! Mijn dochtertje kan nu zelfs een puzzel van 30 stukjes maken en helemaal alleen. Ik weet niet of het normaal is, maar kreeg wel van de PSZ te horen dat ze wel erg goed was erin.
    Ik heb ook wel het idee dat ze qua ontwikkeling lichtelijk voorligt.
    Je kan al hele gesprekken met haar voeren, ze snapt dingen heel goed als je ze uitlegt en motorisch gaat het helemaal goed. Alleen is ze wel aan de kleine en lichte kant, maar dat komt vanzelf goed!

Liefs,
    Duveldraakje

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    volgens de peuterspeelzaal kan mijn dochtertje erg goed puzzelen vergelekenmet der leeftijdgenootjes en kan met gemak een puzzel van 30 stukjes. ook doet ze puzzels met 4 verdiepingen. je maakt zeg maar eerst het ei, dan kleine kip en uiteindelijk heb je de grote kip. legt ze ook zonder moeite. moet wel zeggen at mijn dochter puzzelen erg interessant vind en kan het gerust heel de dag doen. ze puzzelde al toen ze nog geen 1,5 was en al voor ze kon lopen deed ze legpuzzels met van die dopjes erop. (ze liep al met 12 maanden)

wil niet zeggen dat je niet trots mag zijn hoor want het is gewoon mooi om te zien als ze ineens iets kunnen wat ze eerder niet deden.

6. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Mijn dochter kon het pas met 3,5, ze vind er gewoon geen bal aan, dan moet je je concentreren en dat was nu juist het probleem!haha, maar knap hoor van jullie kinderen!

7. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Goed hoor. Hier een meisje van 26 maanden en die nooit puzzelt. Ik zei laatst nog tegen mijn man dat ze zelfs die insteekpuzzels nooit doet en/of kan. Gewoon geen interesse voor. Ze speelt liever buiten, met haar keuken etc. Op het kdv gaven ze aan dat ze daar wel veel puzzelt en het goed kan. Grappig dus dat ze dat thuis niet doet. Maar denk trouwens zeker niet dat dat een puzzel van 30 stukjes is.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter 2j3mnd heeft het puzzelen ineens helemaal ontdekt. Die houten puzzels vond ze geen bal aan, gewone puzzels wel. Ze heeft een aantal van die doosjes met 4,6,9 en 12, die maakt ze vaak. En verder oude puzzels van mij met 18,20 en 24 stukjes. Ze kan ze ook allemaal zelf maken. Leuk he dat ze zich al zo goed kunnen concentreren!

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hier ook een dochter die dat super kan, echt een puzzelfanaat. Heeft ze niet van mij iig want ik heb er een schurfthekel aan:) Ze wordt over zo'n 1,5 week 2 dus ben wel heel trots op haar! Sowieso al:D

10. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier ook een echte puzzel fanaat, jelle puzzelt al vanaf 1 jaar en 3 maand houten leg puzzels
    nu puzzelt hij met gemak 30 stukjes, net voor zijn tweede verjaardag maakte hij al legpuzzels. jelle puzzelt dagelijks dit vind hij erg leuk. hij puzzelt ook met vreemde hoekjes die je tegen ekaar aanlegt (action) hij vind het nu leuk om de puzzel over de kop te doen en de gekleurden zijde naar beneden zodat hij de vorm herkent
    (vreemd jochie hebben we vaak haha)

maar ben super trots op hem! het cb was/is stomverbaasd

11. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter puzzelt ook legpuzzels met 20 stukken zelfstandig. Dat zijn de meeste stuks die we hebben dus ik ga binnenkort maar weer met meer stuks kopen.

12. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee legt ook zo een puzzel in elkaar , ik zoek me soms rot terwijl zij hem zo in elkaar heeft

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ja hoor, hier ook. Volgens mij voor al onze kindjes niet zo uitzonderlijk dus ;)

14. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey legt ze nu al van 24 stuks en trots dat ik ben!

15. Samama

Samama Niet meer actief

Mijn dochter vindt puzzelen helemaal niks aan..
    Ga het haar ook niet opdwingen, ze vindt lego veel leuker (en mama ook ;))

16. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Groot gelijk!

17. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze oudste puzzelde ook al met amper twee jaar heel graag, kon het heel snel en vlot, dus we hadden nogal wat puzzeltjes aangeschaft, want zoon nummer twee kon er dan ook weer mee spelen, toch?
    Maar die vond het helemaal niks, ik geloof dat hij tot op de dag van vandaag (en hij is 23) nog nooit een puzzel in elkaar heeft gelegd, hahaha.
    Nummertje drie vind het wel weer heel leuk. Hoewel die alleen nog maar nopjespuzzels heeft. Had er eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht om hem andere puzzels te laten proberen. Pfff, de tijd glipt me gewoon door de vingers heen!
    Morgen gelijk doen!

18. Tamio

Tamio Niet meer actief

Nou maak je me wel nieuwsgierig, hoeveel stukjes puzzelt ze dan? Is jouw dochter zo'n puzzelwonder of ben jij er zo ontzettend slecht in? ;)

19. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Mijn zoontje puzzelt ook heel graag. We hadden een puzzel op zolder staan van 50 stukjes en voor de gein aan hem gegeven...hij legde het zonder problemen in elkaar :$
    Nu heeft hij dus een rek vol met puzzels van 50 stukjes en meer.
    Al voor zijn 2de verjaardag legde hij puzzeltjes van 4-6-9en 12 (zitten samen in 1 doos ;)) stukjes in elkaar en langzaam dus steeds grotere.

20. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    Wij hebben hier ook zo'n puzzelkontje. Al voor zijn tweede verjaardag puzzelde hij houten puzzels, zonder nopjes, maar van de kriudvat enzo. Met een 1 en 2. Ook puzzelde hij puzzels waarbij er 4 in een doos zitten. Nu wordt hij volgende maand 3 en maakt hij soms 46 (thomas puzzels) 50 of zelfs al 60 stukjes. Ook maakt hij puzzels graag op de kop. Wel met het plaatje naar boven maar dan ondersteboven zeg maar. Vreemd jongetje haha! Hij krijgt nu loco voor zijn verjaardag. Kijken hoe dat zal gaan.

Liefs

Deel Deze Pagina