Ons bankstel is na 11 jaar trouwe dienst een beetje op aan het raken. Tijd voor iets anders. Het bankstel wat we nu hebben was destijds 2800 euro bij sanders meubelstad en erg degelijk. Toch zijn we nu in dillema. Gaan we weer voor zo een duur bankstel terwijl we 2 jonge opgroeiende kinderen heb en ik dus niet verwacht wederom zo een levensduur mee te maken of kopen we een "goedkopere" versie en zien we over een jaar of 5 wel weer verder. Ik heb een opzich prachtig bankstel gezien bij profijtmeubel voor een zeer degelijke prijs (1500 euro) maar ga dan toch aan de twijfel. Heeft iemand ervaring met deze winkel?
Ik heb een bank van de profijt en die kostte 600 euro, nou die doet niet onder voor de bank die we hiervoor hadden van 2000 euro. Wij hebben ook 3 kleine kinderen en deze bank hebben we nu al zo'n 4 jaar. Houdt zich erg netjes en stevig
Ik ken de winkel niet qua kwaliteit, heb zelf ook geen dure meubels maar met de leeftijd van jouw kinderen zou ik op zich wel voor een duurder bankstel durven gaan. Maar als het goedkoper kan is dat altijd goed uiteraard
kun je bij profijtmeubel niet nog afdingen? wij hebben ook geen dure meubels. vind ik zonde van het geld. als het dan stuk gaat hoef je het ook niet te laten repareren wat je met dure meubels wel zou doen want het heeft zoveel geld gekost. en als je er op uitgekeken bent laat je het minder snel staan omdat het zo duur was.. hier word alleen niet bezuinigd op matrassen maar voor de rest is het allemaal bij de goedkopere winkels weg
Vorig jaar ook getwijfeld om bij profijt een bankstel aan te schaffen. Omdat de referenties op internet soms echt slecht waren, hebben we via Internet een heerlijke bank gehaald via wehkamp. Zo lazen we op internet dat soms een bank bij profijt na 1 maand al doorzakt en dat er geen tegemoetkoming was, of heel erg moeizaam. De service van profijt schijnt echt beroerd te zijn. Hebben overigens de andere meubels wel bij profijt gehaald. De man die het ons verkocht zei ons dat de meubels makkelijker in elkaar te zetten waren dan bij de Ikea. Nou, ik weet niet wat hij met die meubels van ikea doet, maar zijn echt uuuren bezig geweest om een kastje in elkaar te zetten. Zelfs geen voorgeboorde gaten... moesten soms echt uitmeten waar bepaalde schroeven inmeten. En afstellen van de deurtjes was echt een drama en ook niet helemaal gelukt... De meubels zijn wel echt onze stijl, dus zijn wel blij ermee. Maar denk niet dat we daar ooit nog gaan halen
Wij hebben eind 2009 een bankstel gekocht bij Profijt meubel en zo goedkoop vond ik het eerlijk gezegd niet. Ik vind het slechte kwaliteit. De naden raken al los en de stof slijt heel snel. Wij gaan binnenkort naar de Hoogenboezem. Hebben we ook onze eettafel ook vandaan en is echt een goede kwaliteit incl stoelen.
Zou zelf niet zo gauw bij profijt meubel kopen, mede omdat ik inderdaad ook slechtere verhalen hierover gehoord hebt. Toevallig hebben wij onlangs een nieuwe bank gekocht (moet nog geleverd worden, maar heeft een levertijd van 3 maanden) bij DFS banken in Cruquius. Werden daar erg goed geholpen en het geen wat we uitgezocht hadden lijkt ons erg degelijk. Daarnaast bieden ze 5 jaar garantie op het leer en 10 jaar op het onderstel. Kunnen we weer even voort. Hebben daar ook banken in verschillende prijsklassen.
Onze vorige bank (hebben voor de leuk een nieuwe niet omdat onze bank op was zeg maar , mijn broertje heeft nu onze oude bank) kwam bij profijt meubel vandaan. Kosten iets van 900 euro en moet eerlijk zeggen hij was echt perfect. 4,5 jaar op gezeten en heeft zelfs onze reflux baby overleefd zag er nog perfect uit , niet doorgezakt niks. Mijn broertje heeft hem nu ook al ruim een jaar. Ik was dus erg tevreden. Mijn ouders hadden daarin tegen een bankstel gekoch toen wij de deur uit waren bij een dure zaak , hoop geld gekost. Die bank is al 3x terug geweest zakte in etc. Dus prijs zegt ook niet altijd alles....
Wij hebben 6 jaar geleden een bank bij profijt gekocht. Niet de goedkoopste stof en de bank wel laten behandelen. Kostte ons 750,- in de aanbieding destijds. De stof begint inmiddels wat vlekjes te vertonen, maar mijn dochter had ook erge reflux. Ze heeft regelmatig in de bank gespuugd. Dit was altijd goed en reukloos te verwijderen. Maar inmiddels dus een paar watervlekjes. Niet storend. De kussens zijn nog niet ingezakt. Je kunt er nog net zo goed in zitten als in het begin. Geen naad los gegaan en de stof is niet versleten. We zijn naar de prijs en de kwaliteit zeer tevreden en gaan ook zeker terug. Ik vind ze ook niet spotgoedkoop, zoals iemand hierboven al zei. Dan denk ik eerder aan Ikea, leen bakker of kwantum. Maar ik denk dat je dan ook minder kwaliteit kunt verwachten.
We zouden inderdaard voor een "profijt begrippen" duurder type gaan met HR koudschuim ipv veren en hem laten behandelen. Komen rond 1600 euro. Onze andere keus is er 1 bij een meubelwinkel maar die is dan gelijk 3400 euro. Ik twijfel een beetje omdat ik eerlijk gezegd verwacht dat een dure bank in deze fase ook geen 10 jaar meegaat. Dus als ik voor die 1600 euro 5 jaar een degelijke bank heb vind ik het wel prima
Al los vind ik in 2016 voor een bank van die prijsklasse die in 2009 is gekocht niet heel snel eerlijk gezegd
Afdingen doe ik niet aan Wij hebben dus wel allemaal dure meubels maar nu twijfel ik dus of de bank wel echt zo duur moet worden
Sidmick, wat heb je gedaan? Ik sta nu nml voor hetzelfde dilemme! Prachtige designbank gezien, 4200 euro. Vervolgens bij de Profijt een kopie daarvan, was ong 1600 euro Twijfel, twijfel, twijfel! Wie zegt dat de dure wel goed blijft en de goedkope niet. Aan de andere kant: alle waar naar zijn geld dus waarom kan die dan zo'n stuk goedkoper zijn? Ik hoor graag ervaring!
Denk dat het per soort bank heel erg verschild. Wij hebben ook een bankstel bij profijtmeubel gekocht. Samen 750 euro. We zijn super tevreden en hij zakt absoluut niet door! Ook een perfecte stof krijg elke vlek er zo weer uit! Zal even kijken of ik een foto kan vinden.
Hoor graag welk model en welke stof. Wij zitten aan dit model te denken: Maar dan nog wat groter dan deze.
Onze bank is 1500 van de Bommel meubelen. Echt goede kwaliteit. En behandeld. Overige meubels ook daar vandaan en top service. Ik raad hen aan
Wij hebben bijna 9 jaar een bank gehad van de profijt meubel. Is ons erg goed bevallen! Bank was rond de 850 euro. Hij zat nog prima, nergens doorgezakt. Alleen de stof was niet zo mooi meer. Was onze eerste bank die we kochten en keken toen alleen naar wat we mooi vonden en niet wat praktische stof zou zijn. Dus wij hebben sinds een maand een andere bank. Van de trend hopper dit keer. Hele andere, duurzamere, stof gekozen en dit keer ook voor bonel vering. Was normaal 2 duizend euro wij hebben hem met een actie gekocht voor 1600. Bank hebben we ook laten behandelen.
Wij hebben onze bank gekocht bij pronto. Zuster bedrijf van profijt. Echt een heerlijke bank. Kostte 1500 euro maar ben er nog elke dag blij mee. We hebben hem nu bijna een jaar dus hoe die er over 5 jaar uit ziet weet ik niet (2 kinderen en 2 katten) maar nu is die nog erg mooi. Rest van de meubels hebben we wel van profijt en dat is ook verder allemaal van goede kwaliteit.
Ik vind de banken van profijt ook niet zo best. Vriendinnetje had er ook 1 en heeft er maar 3 op kunnen zitten. Wij hebben net een nieuwe hoekbank met koudschuim bij eijerkamp gekocht 799 wel laten behandelen waardoor hij wat duurder werd. Maar wel met 5 jaar garantie waarbij opvullen plooien recht laten maken enz allemaal bij in zit.