proefplaatsing WW en kinderopvang?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door MommyB, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    In de vakantie week welke ik aan mijn zwangerschapsverlof geplakt had ben ik om economische redenen ontslagen. Nu kan ik per 1-7 aan de slag bij een andere firma. De eerste 2 maanden zal dit via een proefplaatsing gaan en behoud ik mijn recht op Ww.

Nu vraag ik mij de volgende dingen af.

in deze periode maak ik gebruik van een gastouder. Deze kosten (na aftrek belasting) zal ik dus van mijn Ww moeten bekostigen. Heb ik recht op een tegemoetkoming van Bijv. De gemeente waar ik woonachtig ben? Let wel ik heb gewoon een partner met inkomen.

Ook vraag ik me af hoe het zit met de belasting. Je mag je kindje een bepaald percentage van je uren naar de opvang brengen ivm met de belasting teruggave. Nu werk ik dus via een proefplaatsing. Hoe werkt dit dan. Heb ik hier deze periode dan wel recht op. Als het goed is krijg ik dan per 1-9 een contract aangeboden voor 18 uur per week.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste MommyB,

Je hebt na ontslag gelukkig een nieuwe baan gevonden via een proefplaatsing.

Nu wil je weten of je een tegemoetkoming kunt krijgen als je van een gastouder gebruik gaat maken.
    Ik raad je aan contact op te nemen met de belastingdienst, zij kunnen precies zeggen wat voor vergoeding je kunt krijgen.
    Ook je vraag over belastingteruggave kan je aan de Belastingdienst stellen.

Actuele informatie over kinderopvangtoeslag vind je op de site van de Belastingdienst. Het telefoonnummer van de Belastingdienst is 0800 0543.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina