Hoi hoi, Ik heb een probleempje en ik ben benieuwd of dat iemand zich kan identificeren hierin. Ik krijg de Easybase wel in de auto gemonteerd, maar ik krijg de maxi cosi niet vastgeklikt in het systeem, zelfs met grote kracht (en nu lijkt mij dat juist niet de bedoeling). Door de stangen van de Maxi Cosi op de onderste dragers te drukken, klikken de haken om de stangen heen. Althans, zo werkt het systeem. Maar hoe hard ik ook druk (je kan helaas niet onderaan de Maxi Cosi kijken om de zien of dat de stangen wel op de goede plek drukken), de Maxi Cosi valt niet in de haken. Eerlijk is eerlijk, ik heb uit budgettaire overweging een tweedehandse Easybase via Marktplaats gekocht en geen nieuwe, maar ergens heb ik het vermoeden dat ik zelf iets verkeerd doe (een handeling of zo) bij het inklikken van de Maxi Cosi. Heeft iemand ervaring bij het gebruik van de Easybase die mij de handelingen kan uitleggen of is dit 'probleem' bij meer mensen bekend? Ik hoor het echt heel graag, dus alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
Wij hadden een maxi cosi cabrio fix op de easy fix. Ging prima! Het is wel even handigheid erin krijgen. En ik vond altijd dat je de maxi cosi onnatuurlijk dicht langs de bankleuning moest laten zakken! Misschien doe je het iets te ver naar voren? Langs de bank naar beneden laten glijden en dan als ie op de base staal boven op het hengsel beetje wiebelen en flinke duw naar beneden. Haha klinkt lastig maar het is even de goede beweging vinden, na een paar keer ging het hier binnen 2 sec. Terwijl mijn vader het na 6 maanden nog steeds niet lukte als Robine daar was Anders even oefenen als'ie uit de auto is? Succes!
Wat ook kan zijn is als je een Pebble hebt en op de easybase staat geen easybase 2 aan de zijkant dan heb je de eerste easybase waar alleen de cabriofix op kon. Later hebben ze een easybase met een nummer 2 erachter op de markt gebracht en die is bedoeld voor de pebble en de cabriofix.
Wauw! Aan al jullie reacties heb ik wat gehad. Zo super bedankt dat jullie zo lief met me meedenken. Ik heb inderdaad de Pebble en had het opzetten buiten de auto geprobeerd. Maar nu ik de reacties lees, weet ik het probleem denk ik. Ik heb namelijk de Easybase, maar er staat geen 2 achter aan de zijkant. Ik had er ook geen notie van dat dit verschil maakte. Dus super bedankt! Ik zal op zoek gaan naar de juiste Easybase en het onderwerp morgen sluiten.
Rechts bovenin staat een gevarendriehoek verkeersbordje alss je daar op klikt kun je een van de moderators vragen om het topic te sluiten.