zou vd week nog in m,n oude topic schrijven maar dat bleef erbij maar om een lang verhaal kort te maken heb ik voor lenzen gekozen. daar geoefend met in en uit doen en thuis lukte het me om vandaag pas om de lenzen in te krijgen. advies was om de lenzen een paar uurtjes te dragen en nu ben ik al sinds vanmiddag bezig om ze eruit te halen maar helaas tot nu toe zonder resultaat. wat moet ik nu? erin houden? wat ik liever niet wil want t irriteert me mateloos die lenzen, ogen zijn van het gepruts al rood erover. iemand nog een advies hoe de lenzen eruit te halen? of tot morgen wachten en een zuignapje kopen om ze eruit te halen?
heb je harde of zachte lenzen...? als je zachte hebt, even een druppeltje lenzen vloeistof in je ogen doen.. en ook op je vingers.. heb je lange nagels.. probeer anders met je nagels onder t randje te komen.. bij harde lenzen.. probeer je ogen zo groot mogelijk te maken.. en dan met je handen snel een ''spleetoog'' maken.. misschien dat die er zo uit floept.
ik heb zachte lenzen dus dan mag ik geen zuignap gebruiken. die zuignapjes heb je toch ook voor zachte lenzen?
Bij zachte lenzen kun je ze naar beneden schuiven. Dus je vinger op de lens en dan omhoog kijken, dan schuift de lens onder je iris en dan krijg je ze makkelijker los.
Ik vermoed dat je zachte lenzen hebt?? Doe een druppel vloeistof in je oog en laat dat even een minuutje intrekken. Zet daarna terwijl je in de spiegel kijkt je vinger recht op je pupil (lens), trek daarna de lens naar beneden, kijk omhoog en probeer dan de lens te pakken. Daar is de bolling van je oog wat anders waardoor hij in theorie makkelijker te pakken zou moeten zijn. Als het inderdaad een zachte lens is en het lukt zo nog niet geen stress!! Gewoon stoppen met proberen en gaan slapen met de lenzen in. Morgenochtend naar de opticien en die haalt ze er met liefde voor je uit. Je kan er beter een nachtje mee slapen dan heel je ogen te verpesten met al het gepluk er in! Gewoon kalm blijven .
Zachte lenzen; even druppel lenzenvloeistof in je oog druppelen zodat je oog vochtig is. Daarna met je middelvinger onderooglid naar beneden duwen, en dan met duim en wijfvinger tegen je pupil aandrukken en vingertoppen tegen elkaar aanschuiven met een kleine grijpbeweging. Harde lenzen; geen ervaring mee
Nog een tip: leg een spiegel plat (bijv op de tafel) zodat je voorover moet buigen. Op de een of andere manier lukte het mij dan wel om m'n lenzen uit te doen, toen ik ze net begon te dragen. Succes!
Slapen met lenzen is ook niet zon drama trouwens, ben in me jongere jaren vaak zat dronken in slaap gevallen met lenzen in en haalde ze er dan de volgende morgen uit. Wel keertje druppelen morgen vroeg want ze worden droog en dit kan irritatie geven
Zitten je lensen er wel in? Ik heb het een keer gehad en dacht dat ik een zachte lens 'binnenstebuiten' in mijn oog had gedaan (zag namelijk geen reet). Was er heilig van overtuigd dat hij er wel in zat, maar ook ik kreeg hem er niet uit..... Bij opticien bleek dat er helemaal niets in mijn oog zat. Uiteindelijk de lens na veel zoeken thuis gevonden onder de eettafel
had beter toch een bril kunnen kiezen ben in staat om er een sateh prikker onder de rand te steken zodat ie los laat maar goed idd geen stress dan morgen even naar de shop.
Haha, dat met die satéprikker zou ik maar niet doen als ik jou was . Gewoon lekker gaan slapen met de lenzen in en nog een keer oefenen. Als je het eenmaal een tijdje doet dan denk je waar deed ik toen zo moeilijk om! Kan ook best zijn dat de lens een iets te strakke passing heeft voor jouw hoornvlies, maar dan zien ze dat als het goed is ook snel genoeg.
Je kan ook je oog groot maken en dan met je vinger je ooglid strak trekken naar de zijkant en dan je oog dicht doen. Als het goed is floept ie er dan zo uit. Het is niet al te best voor je lenzen maar goed voor een keer is het niet zo erg. Ik doe het ook wel eens zo als het me niet lukt. Wel even boven een schoon oppervlak hangen want je lens kan vallen. Succes!!
kan je niet heel voorzichtig je lens verplaatsen, ik heb dat na het zwemmen wel eens dan schuif ik hem naar de zijkant en kan hem er dan zo uitwippen. anders een bekende in de buurt die al langere tijd lensen draagt die ze voor je wil en kan verwijderen.