Hallo dames, Onlangs had mijn dochtertje luizen, en had ik erbij mezelf ook een paar gevonden. We hebben toen zonder nadenken samen de Prioderm Shampoo Plus gebruikt, die hadden we nog in de kast staan, werkzaam bestanddeel is oligodeceenolie. Dat is intussen meer dan een week geleden dus het product is nu wel uit mijn haar, maar ik lig vannacht weer wakker en pas nu bedacht ik me dat dat misschien helemaal niet mag tijdens de zwangerschap! Ook erg stom van me om de bijsluiter niet te lezen, er staat in dat er geen info bekend is over gebruik tijdens de zwangerschap en dat je eerst een arts moet raadplegen. Iemand ervaring? Heeft iemand op aanraden van de arts ooit de shampoo toch gebruikt tijdens de zwangerschap? Ik stress misschien voor niks, maar ben nu wel ongerust natuurlijk. Ik voel me zo dom... Bedankt alvast!!
Ik lees nu dat er ook een Prioderm shampoo met malathion bestaat/bestond. Die heb ik dus niet gebruikt, en daar lees ik in de bijsluiter (kan ik online vinden) dat deze shampoo niet gebruikt mag worden tijdens de zwangerschap. Dat staat niet zo uitdrukkelijk in de bijsluiter van de shampoo plus, dus misschien is het toch niet zo erg?
Het kan geen kwaad, maar dit hebben ze niet zo uitvoerig getest dat het in de bijsluiter mag staan. Ik ken iemand die het aan haar gyn heeft gevraagd en het was dus geen probleem; die olie blijft puur op het hoofd.