Winterjas, skipakje of wikkeldoek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gember, 16 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

Gember Niet meer actief

Onze dochter is nu bijna 8 weken oud. Vanaf eind november gaat ze naar het KDV. We brengen haar daar dan naartoe in een draagzak. Voor de rest gaat ze veel in de kinderwagen naar buiten en soms in een draagdoek/zak. Met dit herfstweer heeft ze in de wagen een gevoerd vestje aan en een deken om haar benen gewikkeld. Kap omhoog en windhoes dichtgeritst (regenhoes uiteraard alleen bij regen :)).

Wat raden jullie aan qua buitenkleding met kouder weer straks? Ze is 3-4 maanden als het echt kouder wordt. Is een winterjasje prettig? Of juist zo'n pakje dat helemaal gevoerd/gewatteerd is (misschien handig in de draagzak?)? Of juist een Lodger-achtige wikkeldoek (werkt dat in een draagzak?)? Dank alvast voor de tips! :)

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Als jasje dan ik zou alleen merk gymp kijken.. Is zacht en comfortabel.
    Dan zou je ook kunnen wollen maillots/leggings/beenwarmers gebruiken van Joha bijvoorbeeld.

Skipak lijkt mijzelf nooit handig;)
    Wikkeldoen in draagzak ook niet.

In wandelwagen kan je voetenzak gebruiken

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Borgvest met dekentje vond ik fijn tot ze naar de inzit gingen toen borg vest met voetenzak

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Winterjas zou ik niet doen is erg onhandig en niet comfortabel voor die kleintjes. Dik gevoerd borgvest met muts en dan lekker warm onder de deken is warm genoeg.
    Gymp heeft ook fijne jasjes/vestjes helemaal zacht materiaal zit lekker makkelijk bij die ukkies.

5. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Winterjas vind ik nu pas handig worden (1 jaar, als ze beginnen lopen). Wikkeldeken in draagdoek lijkt me ook niet heel handig. In een doek zou ik ervoor opteren haar normaal te kleden en mee in jullie jas te dragen. Dus een draagjas kopen, of zelf je jas aanpassen (google eens op draaginsert, misschien is dat iets), of kiezen voor een poncho... Voor de buggy vind ik een warme voetenzak handiger dan dikke kleding.

Een skipak heeft wel zijn nut, als je vaak en lang buiten bent in vrieskou zonder dat baby persé in een draagdoek of buggy zit (vb. wintersport). Zo kan baby ook eens vrij zijn buiten. Buiten dat gebruikte ik zo'n pak nooit.

6. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik had in de wandelwagen(bak) een voetenzak die eigenlijk voor maxi cosi bedoeld is. erg warm en kon mijn zoontje lekker warm in liggen. Ook geen gedoe met dekentjes. Ritsje dicht en klaar!

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.888
    3.926
    113
    Ik zou voor een lekker gevoerd vest gaan of een soepel zittend jasje. Ze zitten/liggen nog veel in de kinderwagen, buggy en maxicosi en dat is een dikke stugge jas niet fijn.
    Voor de beentjes een voetenzak of deken.
    Skipakje is handig met echte kou, maar ik vind die dingen persoonlijk nogal duur voor 'erbij'. Ik had het geluk dat ik destijds een skipakje had gekregen van een vriendin (was van haar kindjes geweest). De jongste paste hem helaas niet afgelopen winter maar heb ook niet een nieuwe gekocht. Hij lag nog in de kinderwagenbak, dus dan heb je wel dekentjes en verder had hij een gevoerd vest, niet koud gehad.

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik zou voor een gevoerd vestje gaan. Je draagt je kindje dichtbij je, dus die warmte krijgt het ook al van jou, plus de doek. Dat kun je rekenen als een jas.

9. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
  10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.540
    3.057
    113
    Je hebt ook van die draagcovers

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Gaat ze op kdv ook naar buiten? Dan zou ik met hen ook ff overleggen, dat het werkbaar blijft.

12. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik vind jasjes nu pas handig worden, bij zo kleintjes vind ik dat niks.. Zo een gepruts om aan te krijgen en dat geeft niet mee

Nu doen we het zo :
    -Maxi-cosi : Wikkeldeken van Snoozebaby, als 't echt koud is ook een dik jasje & extra dekentje erover.
    - Buggy : Lodger bunker en hebben ook een voetenzak die bij de buggy hoort, Lodger is wel lekker warm en zacht!

In de draagzak zou ik een jasje aandoen dat meegeeft en ev. een dekentje om over haar te hangen als het echt koud is.

13. Gember

Gember Niet meer actief

Dank voor jullie reacties! Ik denk dat ik in ieder geval een gevoerd vestje ga kopen, bijv met teddy voering. Ze draagt nu een heel licht gevoerd vestje en dat gepruts zijn we nu redelijk gewend. ;) De Lodger vind ik erg mooi, maar wel erg prijzig... Die fleece overalls zien er goed uit en zijn niet zo heet als die gewatteerde! Een speciale draagjas zie ik niet zitten, zeker aangezien we er dan allebei een nodig hebben (man brengt weg, ik haal op). De draagzak (Ergobaby) gaan we gebruiken ipv draagdoek vanaf 4 mnd. En in de Ergobaby hangen de beentjes vrij zonder bedekking, dus dan is zo'n overall misschien wel fijn. Op het kdv gaan ze wel naar buiten, maar misschien niet in de winter als ze nog niet loopt en zo. Tenzij ze alle babies gaan dragen...? In de zomer zitten/liggen ze buiten in een speciale babyhoek.

Ik denk dat ik het zo ga doen:

In de reiswieg: gevoerd vestje met wollen dekentje.
    In de wandelwagenzit vanaf 6 mnd: gevoerd vestje met voetenzak en evt een wollen dekentje.
    In de draagzak: gevoerd vestje met dekentje eroverheen gehangen of zo'n fleece overall.

Maxi cosi gebruiken we niet vaak (geen auto), dus dat komt wel goed met deken oid.

14. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Euhm. Ik heb een Lodger Bunker in prima staat voor €25 op MP gekocht. Zou hem niet willen mis en :)
    Vergis je trouwens niet in de warmte van de fleece overall. Die gaat over de gewone kleren heen en hij is gemaakt van polar fleece, dus extra warm. Ik heb hem vorig jaar al gebruikt met mijn zoontje in de draagzak op de rug en hij had er gewone kleren (ipv trui een dik vest) eronder aan en hij heeft het nooit koud gehad :)

15. Gember

Gember Niet meer actief

#15 Gember, 17 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2015
    Hmm...misschien toch eens kijken dan op MP. Dus je legt je baby in de Lodger bunker in gewone kleertjes en dan is het warm zat, geen dekens en jasjes? Is het niet heel groot voor een baby van 2 mnd?

We hebben een Joolz wagen met een voetenzak erbij voor de wandelwagenzit. Kun je de Lodger dan eigenlijk niet meer gebruiken en moet je alsnog een jasje hebben?

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    De lodger bunker is voor in de wandelwagen toch..? Die past toch biet in de reiswieg..? Daar heb ik de wrapper voor gekocht...:)

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jawel... De bunker is een voetenzak... Voor in de kinderwagen

18. Gember

Gember Niet meer actief

Dames die Gymp aanraadden: hoe vallen hun maten? Dl is 3 mnd wanneer ik een borgvestje/jasje wil gaan gebruiken, maar het moet meegaan tot ze zo'n 7-8 mnd is (nov-mrt). Kan ik dan maat 74 nemen op de groei of zit het met 3 mnd dan echt voor geen meter?

19. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Op die tijd groeit ze ruwweg 10cm en 2kg, dus ik denk niet dat het mogelijk is een vestje te kopen voor 3 tot 8 maanden. Mijn ervaring is dat je soms - en hoe soepeler de kleding, hoe beter dat lukt - nog wel 1 maat kan overslaan, maar meer ook echt niet.

Gymp valt eerder klein.

20. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.814
    2.673
    113
    Voor in de draagzak kun je een fleeche overall van Hoppediz gebruiken. Die heeft ook een omslag aan het eind van de mouwen/pijpen zodat de handen en voeten warm blijven. En als je alleen een gevoerd vestje gebruikt dan zijn beenwarmers (Babylegs) heel handig.

De Lodger Bunker heb ik in de kinderwagen (wandelwageninzet) ook gebruikt, echt ideaal. Gewoon met een warm vest eronder is prima.

Edit: ik zie nu dat iemand hierboven de overall ook al had aangeraden.

Deel Deze Pagina