prikpil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door hafida, 10 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hafida

hafida Lid

17 aug 2007
    13
    0
    0
    hallo zit met een vraagje.heb 4 keer al de prippil gezet.en altijd beetje bloed verlies gehad erg weinig.maar nu verlies ik inene veel bloed echt zo raar.hoor dat?normaal hoort het toch na 6 maanden weg te zijn .ik krijg elke keer bloeding alleen dit keer is steeds maandverbanfd vol terijl daarvoor nooit.iemand meegemaakt?of weet wat het kan zijn? groetjes

2. Boortjuh

Boortjuh Lid

22 sep 2008
    54
    0
    0
    n.v.t
    venlo
    zit je nu nog steeds aan de prikpil?
    toen ik aan de prikpil zat verdween mijn menstuatie totaal
    werd depressief en steeds dikker
    toen was ik gestopt ermee en werd pas anderhalf jaar later weer es een keer ongesteld me gewicht was wat gezakt en voelde me stukke prettiger
    toen ik weer ongesteld werd ging dat er 2 weken lang rap aan toe ik moest kraam verband in doen
    en nog lekte ik door zoveel bloed
    volgens mijn huisarts is de prikpil ook niet echt een aanrader die geeft nog liever een spiraal als de prikpil...

groetjes debor

3. hafida

hafida Lid

17 aug 2007
    13
    0
    0
    dank je voor je reactie.ja ik gebruik nog steeds.ja het is echt allemaal rotzoi die prikpil ik ga gewoon binnenkort me spiraal laten zetten veel beter.me lichaam kan er echt niet tegen.veel puisten gekregen ook en heel snel geirriteerd steeds.dus ik ga er gewoon mee stoppen en de spiraal nemen hopelijk dat die beter is en dat ik me beter voel.groetjes

4. Boortjuh

Boortjuh Lid

22 sep 2008
    54
    0
    0
    n.v.t
    venlo
    geen dank meid
    ik hoop dat je je gauw beter voelt
    liefs debor

5. hafida

hafida Lid

17 aug 2007
    13
    0
    0
    hoelang zat jij aan de prikpil eigelijk?

6. Boortjuh

Boortjuh Lid

22 sep 2008
    54
    0
    0
    n.v.t
    venlo
    ik heb hem toen 3x gehaald
    en ik werd dr zo beroerd van
    dat ik helemaal niks meer wou
    ja toen ik 20 was ging ik weer aan de gewone pil
    maar dadelijk na me bevalling ga ik
    voor een spiraal :D

7. hafida

hafida Lid

17 aug 2007
    13
    0
    0
    zo he je had hem 3 x en dan duurt het na het stoppen zolang weer voordat je ongesteld werd :confused: jeetje erg hoor.wat voor klachten had jij allemaal dat je zo beroerd ervan werd.nog gefeliciteerd met je zwangerschap he :D .ok dus na je bevalling ga je aan de spiraal ook.was de pil niet goed?groetjes

8. Boortjuh

Boortjuh Lid

22 sep 2008
    54
    0
    0
    n.v.t
    venlo
    dank je :D
    neej mijn ervaring is niet echt met de pil
    ik zat gewoon aan de pil toen ik zwanger werd
    dus zo veilig is de pil ook niet

toen ik aan de prikpil ging
    begon onschuldig ik kreeg de prik in me bil
    me bil werd helemaal dik en rood ervan
    ik kwam in totaal 30 kilo aan er verdween 25 toen ik gestopt had
    ik werd snel geirriteerd met een depressie tot gevolg
    ik voelde me niet meer vrouwelijk
    tja dat kwam doordat de menstruatie totaal verwene was en me niet een goed gevoel gaf
    achteraf scheen ik niet tegen de hoeveelhei van de dosering te kunnen...
    en wat de meeste niet weten van de prikpil is dat
    je bij langdurig gebruik zelfs onvruchtbaar kan worden...
    das een bijwerking die zelden voorkomt
    maar goed een kennis van mij iserdoor inderdaad
    onvruchtbaar door geworden
    dat was ook voor mij een echte motivatie om te stoppe met alle bijwerkinge en dinge die ik er al van had...
    en dat begon bij mij met een onprettig gevoel...

9. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb nu 2x de prikpil laten zetten
    de eerste keer toen ik weer ongesteld werd was het heel veel en wordt steeds minder
    alleen wel tussentijdense bloedingen maar dat hoorde erbij
    ik heb er verder geen last van
    ja soms ben ik erg emo en sjachie maar
    dat kan ook door het ontzwangeren komen

ben nog geen kilo aangekomen zelfs afgevallen
    voor mij was de pil geen optie kon niet tegen die hormonen
    een spiraal kon ik ook niet hebben
    en kinderen wil ik ook niet meer vindt 2 genoeg

10. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    ik heb alleen maar negatieve ervaringen met de prikpil.

Ik heb hem 4 keer laten zetten na de geboorte van onze jongste .
    In eerste instantie bleef mijn ongi weg.
    en geen last ervan.

na de 2 prik kreeg ik alleen maar buikpijn krampen wat per dag verschilde.
    Maaromdat ikhet een handige oplossing vond heb ik hem nog 2 keer laten zetten.
    nade laatste keer was ik flink aan het vloeien.
    Toen heb ik besloten dat ik zou stoppen.
    Ook door de bijwerkingen die ik had alleen maar slecht zin .
    Snel op mijn tenen getrapt mijn lichaam voelde niet meer goed aan.

Toen ik ben gestopt heeft het 1½ jaar geduurd voor ik weer een normale cyclus had ik was namelijk 8 weken ongi en dan 3-4 dagen niet en dan weer 8-9 weken wel. enz enz
    Plus veel buikpijn krampen humeurig noem maar op.
    toen mijn cyclus weer 1 ½ maand normaal was zo ver ik het kon zeggen zijn we in verwachting geraakt was wel gepland overigens.

En vriendin van me heeft zelf zoveel last gehad zelfde omstandigheden dat ze bijna hadden besloten om de gehele baarmoeder eruit te laten halen want zij heeft 5 jaar met deze problemen gelopen zo ..

Ik raad het niemand aan en mijn ha zegt zelf ook er bestaan veel betere anticonceptie dan dit .
    Want de prikpil heeft zoveel bijwerkingen en de kans dat je snel zwanger raakt na de prikpil is ook klein.

Ik ben altijd zeer vruchtbaar geweest en mijn partner ook dat is ons geluktt geweest.

11. hafida

hafida Lid

17 aug 2007
    13
    0
    0
    bedankt dames voor jullie reacties.ik had een week geleden soort pijn vanuit beneden tot aan me linkerzij.en nu af en toe steekjes in me onderbuik en rechterzij echt zo vreemd hoor heb dat nooit gehad dit gevoel.ben echt bang dat ik zwanger ben.dat is niet gepland want heb al 3 kinderen.en wil heel graag nu de spiraal nemen maar wil dan wel zeker zijn dat ik niet zwanger ben.hadden jullie dat ook ook die steken?bedankt dames.

12. angels28jaar

3 nov 2008
    8
    0
    0
    Friesland
    nou ik kan vertellen dat ik er ook geen fijne ervaringen mee heb ik probeer ook zwanger te worden maar moet eerst echt weten wanneer mijn cyclus goed is
    Ik heb in totaal 3 keer de prikpil gehad de eerste 3 maanden ging goed na de 2e keer zetten voelde ik al de hele tijd een gek gevoel in mijn onder buik en ben toen van de 3 maanden 3 weken ongesteld geweest en na de laatste prikpil een hele maand dus hoop dat het ook scheeld in de werrking van de pil en hoop dus ook dat hij snel uit gewerkt is en ik ervaarde ook het zelfde met allemaal rode pukkels in mijn gezicht
    ik ben nu aan het duimen en hoop zow dat mijn cyclus snel op regel is ook gezien mijn leeftijd haha

13. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    vreemd ik heb nergens last van

14. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    dat zal natuurlijk perpersoon verschillen.
    maar het is gewoon een medisch feit dat de prikpil net goed is voor je lichaam dat is me door de huisarts verteld en in het ziekenhuis.

Maar ja steken inje onderbuik horen er ook bij het heeft zoveel bijwerkingen .wordt je niet blijer van

15. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoezo is het niet goed voor je lichaam dan

ik heb altijd problemen met de gewone pil gehad

16. angels28jaar

3 nov 2008
    8
    0
    0
    Friesland
    ik heb met alle pillen op den duur best wel problemen gehad op het laatst brak ik ook gewoon door de normale microgin 30 heen dus tja vraag het me wel eens af of het allemaal wel goed voor het lichaam is ik hoop dat mijn prikpil snel uit gewerkt is en dat mijn cyclus ook gauw op orde is wanti k wil zo graag een kindje het kriebelt daar onder zoerg

17. hafida

hafida Lid

17 aug 2007
    13
    0
    0
    hallo dames bedankt weer voor vele reacties.ik had gister toch maar een zwangerschapstest gekocht omdat ik me toch onzeker voel.en vanmorgen getest met ochtendurine en wat denken jullie idd ZWANGERRRR!me lichaam heeft me niet voor de gek gehouden.ik sta helemaal te trillen ik kan het niet geloven gewoon maar goed zo zie je maar niks is 100 procent veilig.dit is echt een wonder vindt ik.ben er wel blij mee maar is ff schrikken.veel liefs

18. angels28jaar

3 nov 2008
    8
    0
    0
    Friesland
    heej wat leuk nou gefeliciteerd met je zwangerschap en wat je zegt een echte wonder :D

19. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik heb in september mijn laatste prikpil gehaald en op 31 december mijn eerste dag van mijn menstruatie gehad.
    nu maar hopen dat het snel raak is.

hafida gefeliciteerd meid,weet je al hoever je bent?

20. angels28jaar

3 nov 2008
    8
    0
    0
    Friesland
    wow wou dat ik dat had ik had september ook mijn laatste prikpil gehad en nu zijn we al januari en nog niks te bekennen :( :( :( :(

Deel Deze Pagina