Hallo, Ik heb even een vraagje. Ik moest op een woensdag weer beginnen met de pil slikken en begon zondag pas. Ik was het gewoon totaal vergeten. Ik heb toen tijdens mijn vruchtbare dagen sex gehad. Nu heb ik pas na 48 uur een morning after pil geslikt. Ik moet weer ongesteld worden over ongeveer 2 weken. Kan ik nu toch zwanger zijn? Omdat ik het gelezen op internet dat een morning after pil na 48 uur niet meer 80% te vertrouwen is. Mocht ik zwanger zijn kan ik dit dan al testen voor mijn ongesteldheid? En zou ik ongesteld worden, of zou dit nu al wegblijven? Ik slik nu wel gewoon de pil. Ben niet ineens gestopt.
De morning after pil is zeker wel betrouwbaar na 48 uur. Hij wordt tenslotte tot 72 uur voorgeschreven. Dus hoewel je te laat begonnen bent met je pil, je hebt daarna nog wel de morning after pil geslikt. Ik denk ook dat je nog eerder ongi gaat worden dan normaal. zo'n 2 a 3 dagen na de morning after pil.
morning after pil + strip afmaken? Die combinatie vind ik vreemd en heb ik nog nooit van gehoord. Sorry, misschien iemand anders? kans op zwangerschap lijkt me iig nihil in dit geval. Succes! Groetjes Gwen
oh haha, ja sorry heb niet zoveel ervaring ik d8 voor de zekerheid maar nemen. Dus eigenlijk moet ik nu gelijk stoppen met de pil? en dan gewoon na mijn ongesteldheid weer beginnen met de pil slikken?
Normaal gesproken hoef je na een morning after pil je eigen pil niet meer door te blijven slikken. Eigenlijk moet je de morning after pil als dè pil zien maar dan in grote dosis tegelijk. Na een moring after pil word je normaal gesproken na een aantal dagen ongesteld. Ik zou vanaf de laaste pil die je nu neemt, je stopweek te gaan tellen. Daarna gewoon weer met je pil beginnen. Nu hoef je hem iig geval niet meer af te maken. Bij twijfel of vragen misschien toch even navragen aan je huisarts? Of misschien staat er een advies hierover in de bijsluiter. Succes! Liefs Gwen
Oke. Dus op het juiste moment weer beginnen met de pil en deze strip niet verder afmaken? Ik ben niet steeds niet ongesteld geworden en ik heb deze pil al 4 dagen geleden geslikt. Is dit erg?
morningafterpil werkt trouwens niet... als je je eisprong al hebt gehad en er al een bevruchting zou hebben plaats gevonden. zowieso stoppen met de pil .. dan kan ongi op gang komen.. zou op dag 1 van ongi weer beginnen maar voor alle zekerheid toch eerste week extra bescherming gebruiken.
Oh. Uhmm nu weet ik het niet meer....Hoe groot is nu de kans dat ik zwanger ben!?!?! Heb wel zeurende pijn in me onderbuik, dan links dan weer rechts, dan in het midden. Of kan dit misschien ook komen doordat me hormonen op hol zijn?
Kan beide. Als je het zeker wilt weten zou ik een test halen (kruidvat 2 voor 5 euro kan ik je aanraden) en over een paar dagen een test doen. Ben je niet zwanger maar ook niet ongi dan zou ik weer een aantal dagen wachten en dan opnieuw testen,mocht je toch ongi worden dan ben je uiteraard niet zwanger
Oke. Maar de ene zegt wel strip afmaken en de ander niet. Ik moet hem eigenlijk nog 10 dagen slikken. Of moet ik nu een stopweek houden?
De kans dat je zwanger bent is zéér klein! Ik heb 6 jaar geleden ook een morning after pil moeten halen. Dit heb ik na 24 uur gedaan en geen zwangerschap ontstaan. Je zegt dat je de pil op een woensdag moest slikken, maar pas op zondag bent begonnen, dan heb je nog geen eisprong! Je hormonen kunnen idd door de war zijn van een morning after pil. Dit heb ik ook gehad.. misselijk e.d.
Meid, maak je nou maar niet al te veel zorgen.. Kans op zwangerschap is echt heel erg klein als ik je verhaal zo lees. Als je echt in onzekerheid zit, dan zou ik stoppen met de pil en je ongesteldheid afwachten. En dan gelijk op de 1e dag van je ongesteldheid weer beginnen met een nieuwe pilstrip. Maar ik denk dat je niet zoveel zorgen moet maken hoor! Maarja, ik heb makkelijk praten.. Kan me voorstellen dat je zekerheid wil hebben.
Oke. Nouja ik heb hem na ruim 50 uur pas ingenomen. De klachten van de MAP moeten na 2 dagen verdwijnen en ik heb die pil geslikt 4 dagen geleden. En de pijn in me buik begon gister pas echt heftig. Vooral 's avonds.
Hoi hoi, misschien heb je al meer duidelijkheid, maar wilde toch nog even reageren. , Door morningafterpil (mijn ervaring) wordt je door de hoge dosis die je inneemt vervroegt ongesteld en hoef je niet af te wachten (door het doorslikken van je gewone pil) op je ongesteldheid. Ik heb zelf ook wel eens door advies van huisarts de pil gewoon doorgeslikt (toen ik morningafterpil had gehad), dan wordt je pas ongesteld wanneer je strip af is. Toch als je met onzekerheid zit zou ik na de morningafter even geen anticonceptie slikken en ongesteldheid afwachten. Misschien kun je de apotheker of huisarts informeren als er onzeker over bent.
Oke bedankt voor alle reacties. Ik heb gisteren geen pil genomen. Ik ben benieuwd wanneer ik het dan word.
De morningafter pil heeft geen zin meer na 72 uur! Dus je hebt 'm nog binnen de tijd in genomen. Zoals ik al eerder zijn. Op woensdag begon officieel jou eerste pil stip, maar je bent vier dagen later begonnen op een zondag! En een vruchtje doet er gemiddeld 5 tot 10 dagen over om zich in te nestellen. De kans dat dan jou eisprong plaats zou vinden, is gewoon erg klein. Ik zou inderdaad ook zoals andere meiden zeggen; stop met de pil en wacht je ongesteldheid af... Succes en laat je 't ons weten?
Ja ik zal het jullie zeker laten weten! Weten jullie misschien ook of je gewoon na ongeveer 5 dagen ongesteld word of nu dit keer misschien eerder?
Hallo dames.... Even nog een vraagje, gister had ik steeds doorzichtig/witachtig afscheiding. Vandaag was het gele afscheiding en een beetje een klont zeg maar. Als ik het tussen me vingers deed was het kleverig, wat betekend dit? (sorry voor de omschrijving) Ik heb mijn eisprong al gehad al het goed is....