Hallo dames IK heb sinds 3 nachten bijna niet geslapen Steeds als ik in bed ga liggen (savonds ) krijg ik zon erge maagzuur dat ik het gevoel heb dat ik moet braken 5 dagen geleden is het mij er ook midde in de nacht eruit gekomen en heb ik de dag erna de hele dag op de bank gelegen. Nu wou ik gisteravond wat drinken mee nemen naar boven toe en kwam het me ineens eruit. Gelukkig verder in de nacht niet. Overdag heb ik heel veel pijn aan me buik. Voelt aan als een flinke samentrekking van de baarmoeder met kramp dat soms ook richting de vagina trekt. Volgens mij maakt de baby het verder goed want die voel ik tussen door ook nog eens flink schoppen en doen. Mijn libido is nu natuurlijk ook helemaal op het 0 punt. Wat voor de partner natuurlijk niet zo leuk is. Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb ook last van maagzuur, als ik rechtop zit is het minder erg dan als ik lig. En als ik niet eet heb ik het ook niet zo. Je kan bij de apotheek Antagel halen, dat is veilig in de zwangerschap. Is een vies drankje (smaakt naar nivea?) Maar bindt je maagzuur in. Het werkt snel en effectief maar werkt niet uuuren door. voor mij was het niet voldoende helaas en ik heb nu omeprazol voorgeschreven gekregen, dit werkt beter
Ik heb er alleen in bed lig. Als ik overdag zou gaan liggen heb ik er geen last van. Het gaat in mijn verhaal ook niet om het maagzuur dat neem ik er wel bij.
Heb je het hoofdeinde van je bed ook al omhoog staan, danwel een extra kussen? Dat werkte bij mij vaak wel.
Rennies kun je ook gewoon nemen. (de normale, niet de duo) ik slik ze met regelmaat en vorige zwangerschap dozen ervan! Was het enige wat hier hielp. Buikpijn, misschien even checken bij de huisarts of je een blaasontsteking of schimmelinfectie hebt down under.
heb een tijdje terug ook een blaasontsteking gehad en een kleine maand geleden dacht de verloskundige daar ook aan maar ik wist zeker dat ik het niet had en was toen ook zo harde buiken kan ook te maken hebben met oefen/voorweeen of dat je niet voldoende rust neemt. maar of dat bij mij zo is weet ik natuurlijk niet.
Ik drink iedere avond voor het slapen gaan, iedere ochtend bij het opstaan en midden in de nacht als ik even wakker ben en een lege maag heb een glas chocomel! Hierdoor heb ik zelden last van maagzuur! Het helpt dus echt!!
Wellicht span je te veel je huikspieren aan, waardoor die die dus gaan protesteren. Maagzuur komt bij mij vaak door te veel aanspannen van de buik of te veel eten. Wellicht heeft dit ook bij jouw de oorzaak? Probeer eens je dagindeling helder te krijgen en daarna waar je rustiger aan kunt doen. En als je het echt niet vertrouwd, vk bellen!
Het ging vandaag al een stuk beter. Maagzuur blijf ik wel houden alleen savonds Maar waardoor dat komt ik heb geen idee Ik slaap de afgelopen 4 nachten hooguit 4 uurtjes per nacht. Maar gelukkig voelde ik Me toch fit vandaag. Maar met de warmte houdt je je automatisch wel rustig dat scheelt wel weer. De Verloskundige heb ik al ingeschakeld maar zei ZE Me zolang het niet met regelmaat komt is er niks om je zorgen te maken Over 1.5 week ook weer controle