Hoi hoi, Ik heb een vraagje, ik ben vorige week door verwezen naar de POP-poli in het Elisabethziekenhuis te Tilburg, door de verloskundige. Ik begreep er uit dat hun samenwerken met maatschappelijk werkster etc. Wie heeft er ervaring mee en is dit positief, want morgen heb ik een afspraak daar en weet niet echt wat ik me er bij moet voorstellen. Ik hoor graag wat van jullie!! Groetjes Marjolein
Ik heb het eventjes gegoogled: POP staat voor: Psychiatrie, Obstetrie en Pediatrie Een site erover (Amsterdam) sintlucasandreasziekenhuis.nl
Ja, idd, maar ik dacht misschien zijn er vrouwen die er vaker geweest zijn, die me hun ervaringen konden vertellen
Hoi Marjolein, Ik zit zelf in het Erasmus MC waar ik 1 keer in de week naar een dagbehandeling ga bij de Psychiatriepoli Het heet geen POP poli omdat de dagbehandeling iets nieuws is voor zwangere vrouwen. Ik denk wel dat het zoiets is hoor. Mag ik vragen wat de reden is waarom jij daar naar toe verwezen bent? Groetjes, Chantal
Hoi Chantal de grootste reden is dat ons zoontje van 7 maanden oud 7 maanden geleden is overleden door een tragisch ongeval, en nu ben ik weer 15 weken zwanger maar vind het allemaal erg moeilijk om er mee om te gaan. In Tilburg waar ik ga heet het POP-poli, maar waarom loop jij bij het Erasmus? groetjes Marjolein
Jeetje wat heftig voor je zeg!!!!!! Ik zit bij het erasmus omdat ik in mijn verleden aardig wat heb meegemaakt. Ik weet al heel lang dat ik kinderen wil en nu is het zover en weet niet wat ik moet voelen of ermee om moet gaan. Depressie en stemmingswisseling. groetjes
ik ben in woerden bij de pop-poli geweest tijdens mijn tweede zwangerschap. Ik had een verleden met depressies en voor de tweede zwangerschap zat ik al een tijd in de ziektewet door een neurologische aan doening en het was winter. Ik heb er goede ervaringen mee. Intake met een psychiater en orthopedagoog gehad. We waren het erover eens dat medicatie niet nodig was maar dat wel goed was dat er iemand een tijdje met mee dacht en ik me verhaal kwijt kon. Gelukkig was diegene een spv-er die ik van jaren terug kende. Heel vertrouwd. Een half jaar na de bevalling toen ik mindere met de bv werd ik toch depressiever en in overleg met de psychiater hebben we naar medicijnen gezocht die samen gingen met bv. Ik heb toen met veel plezier nog 3/4 jaar gevoed. Bij het ziekenhuis is daar ook een paaz waar bij heftige problematiek moeder voor en na de bevalling kan worden opgenomen en de baby er bij mag blijven. Dat was gelukkig voor mij niet aan de orde maar is heel belangrijk ( heb zelf in de psychiatrie stage gelopen waar moeder-kind zorg geleverd werd)
Arnoe, Dank je wel voor de uitleg. Wist niet dat er speciale poli's voor zwangeren waren. Wel altijd handig om te weten mocht het nodig blijken. Wil jullie allemaal veel succes en sterkte wensen. Groetjes
Hoi Marjolein, Ik heb na mijn 1e zwangerschap bij de POP-poli gelopen. Helaas was dit voor mij geen leuke ervaring. Ik had destijds een post-partum depressie en het ging erg slecht met mij. Had angsten, suicidale gedachten , vond mezelf een nietsnut etc. Je komt tegenover een team te zitten van gynaecoloog, kinderarts, psychiater en een paar co-assistenten, dat alleen al vond ik erg vervelend. Ik voelde me een studie-object, kreeg geen adviezen maar kreeg alleen vragen. Er werd veel opgeschreven, maar zelf had ik er dus niets aan. Moest ook elke keer vreselijk huilen als ik ervandaan kwam. Ik kijk er dus negatief op terug en zou daar nooit meer naartoe gaan. Dit was overigens in Amsterdam, dus weet niet of het er in Tilburg heel anders aan toegaat. Wel wil ik je heel veel sterkte toewensen met alles, het is afschuwelijk wat jullie hebben doorgemaakt. Wel heel goed dat je hulp hebt gezocht en ik kan je als tip meegeven: blijf doorzoeken naar goede begeleiding mocht de POP-poli het niet voor je zijn. Zoek mensen waar je je prettig bij voelt en die je vertrouwt. Groetjes, Emma
Hoi talletje, dat is ook erg ververvelend, ik weet hoe het ongeveer is. In het gezin waar ik opgroeide was mijn moeder al 26 jaar manisch depressief en ging ze psychose in en uit, totdat ze jaar geleden is overleden in isoleer op de psychiatrie. Ik ben met mijn 15e uit huis geplaatst omdat toen ook mijn zus de dingen kreeg die mijn moeder ook had, het was voor mij niet meer te doen om thuis te wonen. Na 3 miskramen , werd ik zwanger van Milow, helemaal blij natuurlijk, na 7 maanden is hij overleden door een ongeluk met de klamboe,nu nog rechtzaken tegen buren en krant en journalist lopen omdat hun zeiden dat wij het zelf gedaan hebben, zoiets laat je niet over je gezin vertellen, nu ben ik weer zwanger maar zo bang want er kan zo veel gebeuren. Als je op dit forum bijn zoeken milow gorka intypt staat er nog het een en ander
Hoi Emma, Ik hopor er veel verschillende dingen over, ben er net geweest voor de 1e keer , en eigelijk denk ik ook van 'ik wil weer gewoon terug naa de verloskundige' dit is niks voor mij. Ik red me al heel mn leven zelf als ik zo terug kijk op mijn jeugd, dan kan ik dit ook zelf! Alleen het vervelende is dat ik wel in dat ziekenhuis moet bevallen , dsu ga nou even heel goed nadenken wat ik moet gaan doen! Bedankt voor je verhaal trouwens , x marjolein