Oke, wéér een topic over Dyson maar dan heel gericht. Ik twijfel tussen de V11, V12 of V15. Ik moet een keuze maken maar het lukt me niet. Prijs is ondergeschikt want ze zijn allemaal hartstikke duur. Ik wil er gewoon een of twee keer per week mijn huis snel mee doen. De snoerstofzuiger gaat naar zolder en die hoop ik niet meer te gebruiken. Ik zoek dus wel goede zuigkracht en het liefst een accu die jaren mee gaat. Ik hoor graag jullie ervaringen met deze drie steelstofzuigers!
Misschien niet helemaal de reactie waar je op zit te wachten.. maar mijn advies is doe het niet Wij hebben 3 jaar een dyson gehad. Heel fijn dat hij snoerloos is. Maar doordat de stofreservoir zo groot is, kan de stofzuiger niet plat onder een kast of bank. Het filter wordt snel vies, moet je afspoelen onder de kraan, droogt niet goed en gaat stinken / schimmelen. Nieuwe filter kost een hoop geld. En je moet de aan knop ingedrukt houden om te kunnen stofzuigen. Dat zorgde bij mij voor kramp in m'n handen. En hij is zwaar. Wij zijn nu voor deze van Bosch gegaan: Serie 8 Draadloze steelstofzuiger Unlimited Gen2 Zwart Prijs is veel beter! Accessoires hetzelfde. Lampje in de stofzuigerkop (wat een stof!) filter gaat levenslang mee en hoeft niet onder de kraan, normale aan en uit knop en is veel stiller.. Ohja en Bosch staat bekend om de beste accu's. (Ook van gereedschap en elektrische fietsen) Ik zou zeggen; laat je adviseren bij een winkel en ga vooral voelen hoe ze aanvoelen. Wij zijn blij met onze overstap, hadden we veel eerder moeten doen! Succes met je keuze.
Wij hebben een dyson v8 sinds een paar jaar en ik sta op het punt om een andere stofzuiger erbij te kopen. Ik mis met de dyson echt wat zuigkracht op bijv het kleed. Maar grotere kruimels, stukjes papier, een muisje wat gevallen is of een takje/blaadje pakt hij allemaal niet op. Daarnaast kan ik er ook niet mee onder het bed. Wel vind ik hem supermakkelijk om even snel te pakken en vlug even wat te zuigen. Ook de kinderen pakken deze heel snel en gemakkelijk. Eigenlijk net als een kruimeldief zeg maar.
Wij hebben de v12, dacht ik en zijn heel tevreden. Na een jaar of 4(?) Nog altijd dezelfde zuigkracht en accuduur. Ik vind het feit van draadloos echt het grootste pluspunt, dus dat zou je met een ander merk ook hebben. Als ik zou weten dat een ander merk qua zuigkracht en accu hetzelfde is, dan zou ik een andere overwegen waarmee je wel: - onder de bank kunt - direct een kruimeldief van kan maken, zonder dat je eerst de stang eraf moet halen en iets anders erop moet zetten. - een oplossing hebt voor rondspinnende stukjes
Idd een Bosch unlimited 8 serie. Hiervoor hadden we de 6 maar de 8 is beter. (Overigens pas gekocht toen de 6 het had opgegeven). Hij wordt hier zeer intensief gebruikt
Wij hebben een v8 en een v11. De v8 is voor op zolder en de v11 voor beneden. 1ste verdieping pak ik dan net degene die me het beste uitkomt. Ik vind ze heel fijn. Herken het vieze filter verhaal ook helemaal niet. In principe moet je de filters 1x per maand uitspoelen, aar ik vergeet dat heel vaak en als ik het wel doe, heb ik het gevoel het voor niks te doen, want er zit echt nauwelijks viezigheid in die dingen. Ik hou van het gebruikersgemak. Net snel er even bij pakken voor wat kruimels onder de eettafel, etc. Hij komt bij mij prima onder de bank. En met alle hulpstukken die erbij zitten kom ik in alle hoekjes. De zuigkracht op de eco stand is echt prima. Als ik nog even wat meer stof uit mijn kleed oid wil halen zet ik hem op powerboost Accu gaat voor mij lang genoeg mee, maar ik zou dan ook nooit mijn hele huis in 1x stofzuigen.
Het reservoir is kleiner, daardoor kan de bosch platter zeg maar.. je krijgt standaard een 2e verwisselbare accu erbij. Die kan je dus direct wisselen en hoef je niet je stofzuiger weg te hangen om te wachten tot hij weer opgeladen is. Ik kan met 1 accu op de eco stand niet m'n hele huis doen. (3 verdiepingen) maar ik stofzuig best intensief met 2 langharige katten in huis Zuigkracht vind ik fijner omdat de bosch ook aan de zijkant van de kop zuigkracht heeft en niet alleen aan de onderkant. De dyson slaat veel vuil weg vind ik.
Ik heb sinds december de v12 en ik vind hem dus echt super! Zuigt krachtig, kan juist overal goed bij. Makkelijk te legen en schoon te maken en ik heb voor de v12 gekozen omdat je die knop niet ingedrukt hoedt te houden. Was bang dat het reservoir wat aan de kleine kant zou zijn, maar totaal geen last van. Legen is immers zo gedaan. Zou er zo nog een kopen. Vind hem juist ook veel krachtiger op het kleed dan onze gewone stofzuiger. Schrok me rot toen ik zag wat de dyson er de eerste keer nog allemaal uithaalde.
Ik herken het van die filter ook niet. Die van mij is nauwelijks vies als ik hem schoon moet maken en zo duur zijn ze ook niet trouwens. Een 2e lijkt mij wel handig aangezien ze even moeten drogen na schoonmaken. Hele huis in 1 keer doe ik ook nooit en ik kan makkelijk of de beneden of de bovenverdieping in 1 keer doen.
Wij hadden hiervoor een Bosch en zijn juist over naar Dyson. Ik ben echt groot fan. Ben direct naar de v15 gegaan, want als het dan toch veel moet kosten, dan maar meteen met de beste technische specificaties. De absolute genomen en dan krijg je heel veel hulpstukken erbij. En dat vind ik ontzettend handig. Zo kom ik ook prima onder bed, bank en kast, beter dan met de bosch, want daar had ik dat soort hulpstukken niet voor. Ook gebruik ik de Dyson veel gemakkelijker voor bijvoorbeeld het afstoffen van plinten en lampen. Dat doe ik nu zo gemakkelijk. Scheelt me echt heel veel tijd. Ik vind het echt heel fijn dat je alles met water af kunt spoelen en schoon kunt houden. Als het filter hier 24 uur gedroogd heeft, dan is het ook echt droog. Kleine moeite om daar goed op te letten. De Dyson heeft echt veel meer zuigkracht dan onze Bosch had en ik kan het hele huis ermee doen (incl lampen, radiatoren, trappen en plinten) op 1 accu. Dat kon ik hiervoor echt niet. (noot: wij hadden wel een oudere versie van de bosch natuurlijk, net als de dames hierboven waarschijnlijk een oudere Dyson hadden).
Ik lees in recensies dat het opladen van de accu (te) goed hoorbaar is. Hoe is jouw ervaring daarmee? Hoor je het echt als hij oplaadt?
Wij hebben al ruim 2 jaar een v11. Bevalt prima. Zuigt nog steeds goed, nooit problemen mee gehad. Enige wat ik er minder goed mee kan, is de jaloezieën stofzuigen. Daarvoor pak ik nog de gewone stofzuiger.