Hoi, ik heb een vraagje... Mark is nu 6 weken en doet het over het algemeen prima. Hij heeft alleen wel last van krampjes en moet erg veel persen om windjes te laten en voor zijn ontlasting. Dit gaat soms gepaard met veel gehuil, al is dit met een speentje of aandacht meestal wel over. We geven hem al een tijdje Infacol tegen de krampjes. Nu merk ik dat zijn ontlasting wat wateriger wordt. Je zou juist verwachten dat het harder zou zijn, omdat hij zo hard moet persen... Ook merk ik dat de voeding hem omhoog lijkt te komen, of dat hij veel speeksel aanmaakt ofzo. Je hoort hem dan kokhalsen en slikken. Af en toe laat hij dan wat zijn mondje uit lopen, de ene keer zit hier voeding bij, de andere keer is het alleen speeksel lijkt het wel. Ik geef borstvoeding en dit loopt ook af en toe zijn neusje uit tijdens het drinken.. weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar misschien wel handig om te melden... Gaat er hier iets fout? Zie ik iets aan voor krampjes dat helemaal geen krampjes zijn of maak ik me zorgen om niets? En kan dat kokhalsen kwaad? Alvast bedankt voor de reacties!
heb je misschien een hele sterke toeschietreflex? dan zie je dit soort klachten ook wel eens, als dat het niet is dan zou ik even naar de huisarts gaan om reflux uit te sluiten
Ja dat klopt wel, heb een best sterke tsr.. In het begin verslikte hij zich vaak, dus dan haalde ik hem even van de borst als ik m voelde en dan spoot het er uit. De laatste tijd verslikt hij zich niet meer tijdens het drinken volgens mij, dus deed ik dat niet meer. Misschien toch maar weer doen dan! Bij reflux spugen ze toch heel erg veel? Hier valt het nog wel mee denk ik... Iig bedankt voor de reactie, kan ik wel wat mee!