poepvlekken in kleding hoe behandelen jullie die?

Discussie in 'Verzorging' gestart door echie, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. echie

echie Lid

9 sep 2008
    91
    0
    0
    hoi

een vraagje wat doen jullie met rompertjes broekjes waar poep oopgekomen is hoe behandelen jullie ze. zodat de vlekken eruit gaan

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Behandelen met vlekkendepper van Biotex en dan een kwartiertje in laten trekken.
    Daarna gewoon wassen.
    De vlekken zijn er dan altijd uit.

3. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Ik zet de kleertje van onze zoon nog wel eens overnacht in een emmer met biotex. Mocht het nodig zijn dan nog langer. Werkt hier uitstekend.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik spoel alles meteen uit met lauw water, laat het dan een paar uur in een sopje Biotex liggen en dan gaat het gewoon met de normale was mee.

5. Finn

Finn Actief lid

10 jan 2009
    202
    0
    0
    gelderland
    Zet het in koud water en het gaat de machine in als ik een volle was kan draaien.

6. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik heb gister uitgeprobeerd hoe shout werkte en dat werkt super! dus shout erop even in laten trekken en gewoon mee met de was.

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    ik wrijf het meteen in met shout en dat werkt inderdaad gewoon goed.
    Je kunt altijd nog wel wat was bij elkaar sprokkelen zodat het daarna in de was kan.

8. Hier ook gebruik van biotex

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
  10. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik spoel het uit met warm water, en dan smeer ik de vlek in met dreft.
    Wanneer ik een machine vol heb wordt het meegewassen, en alle vlekken zijn er altijd uitgegaan.

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier shout en als het wat langer duurt voor ik een machine vol heb even in een emmer water beetje vanish erbij.

12. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    vanish: spoel je dat er wel helemaal uit dan? lijkt me zo agresief voor dat tere baby huidje.....

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Beetje vansih in emmer water gedaan, laten weken, in de machine aan het einde van het wasprogramma extra spoelen, was ook maar 1 romper waar beetje poep in zat. en tot nu toe ook maar 1x gedaan. Anders een beetje shout op de vlek.

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik heb het voor poep vlekken nog niet geprobeerd maar een tip voor bloed is melk gewoon in de melk legen

15. Angelicaatje

Angelicaatje Actief lid

6 mrt 2008
    338
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Werker
    Hoofddorp
    Gelijk in de biotex

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

in een emmer water tot ik de was ga doen, de poep er uit spoelen in de gootsteen (door stof op stof te wrijven, anders zit het aan je vingers)
    dan een beetje puur wasmiddel direct op de vlek, komt het er weer schoon uit.

17. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    spoel het uit in een sopje en dan de wasmachine in, gaat het er niet uit gooi ik het weg

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Rompertjes die op 30 graden meegaan in de gekleurde was, gaan eerst in een sopje biotex. Lukt dan overigens niet altijd om het eruit te krijgen :( Meestal wel.

Witte rompertjes die in de 60 graden was meegaan, worden schoon zonder voor te weken.

Overigens: wat iemand zegt ove rbloedvlekken, had ik nog niet gehoord, in de melk weken. Ik weet dat het voor chocoladevlekken iig wel werkt om het in melk te week te zetten, (ik heb meestal houdbare melk in huis speciaal daarvoor, ;)). Maar wat hier goed werkt bij bloedvlekken, is enkel laten weken in KOUD water. Nooit in warm of lauw water: dan stolt het bloed en krijg je het er van je levensdagen niet meer uit. Ik heb hier ooit een wit dekbedovertrek schoon gekregen door te weken in koud water, nadat manlief een giga-bloedneus erover heen had gehad :(

19. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    mijn dochtertje heeft vaak zoveel poep (borstvoeding) dat het langs de luier gaat.
    dus dan zit alles er weer onder.
    rompertjes, broekje en soms shirtje ook.
    doe het altijd meteen in koud water.
    daarna in warm water met biotex.
    voor het wassen shout op de vlek en ff eroverheen wrijven zodat de shout er goed in/op zit.
    daarna in de wasmachine.
    (soms op 40 soms op 60)
    maar heel vaak zit het er dan nog een beetje in.
    grrr

HELP WHAT TO DO.

20. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Shout werkt hier prima

Deel Deze Pagina