Hoi! Mijn man en ik willen graag een derde kindje. Van de eerste 2 waren we in de eerste maand zwanger. Nu zijn inmiddels ruim 8 maanden bezig en ben ik vandaag weer ongesteld geworden... Het irritante is dat ik sinds een maand of 6 veel last heb van PMS. Dit heb ik eerder nooit gehad. Wat ik voel in de periode voordat ik ongesteld wordt, lijkt zo erg op hoe ik me voelde toen ik zwanger was van mijn kinderen dat vaak erg verwarrend is. Gerommel in mijn onderbuik, wat lichte krampen, gespannen borsten, bloedverlies een paar dagen voor de menstruatie. Herkent iemand van jullie dat? Ik ben er al mee naar de huisarts geweest en uit onderzoeken (bloed, urine, uitstrijkje, inwendige echo) bleek niets geks.
Dit is voor mij mega herkenbaar. Ik had voor ik zwanger was ook steeds mega pms en regelmatig echt gedacht: ik weet zeker dat het raak is! De keren dat het raak was voelde ik me dan ook exact als de maanden dat het niet raak was. Echter in januari ging ik ineens heel levendig dromen erbij en bleek het raak (miskraam) en in april obstipatie bovenop normale pms klachten. Maar I feel you! Vreselijke frustrerend!
Oh Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat fijn om te horen dit joh! Ik denk soms echt dat ik gek word. Heeft het lang geduurd?
Na je eisprong maakt je lijf het hormoon progestoron aan. Dit hormoon kan kwalen geven die enorm lijken op een prille zwangerschap. Dit is heel normaal om te hebben!
Om zwanger te worden bedoel je? Nee, maar was daarvoor al geruime tijd zonder anticonceptie en heb echt vaak extra test gedaan omdat ik bang was dat het toch al raak was, vanwege de pms klachten. Het heeft toen we er echt voor gingen 4 rondes geduurd en nu na de miskraam gelijk raak.
Oooh zo herkenbaar dit.. Ik heb dit voor mijn zwangerschap nooit gehad, nu we voor een 2de gaan, sinds 2/3 maanden elke keer gevoelige borsten, steekjes onderin, rommelde buik, paar dagen voor Nod. En elke keer dacht ik echt dat ik zwanger was, de teleurstelling is dan ook erg groot! Ergens wel een opluchting, dat niet alleen mijn lijf me zo voor de gek houd!
Om zwanger te worden bedoelde ik inderdaad. Fijn dat het zo snel is gelukt! Ik herken het ook nog wel vanuit de periode dat ik nog niet zwanger wilde worden. Toen dacht ik een keer zwanger te zijn vanwege alles wat ik voelde. Toen kneep ik m een beetje. Gek genoeg daarna weer een tijd nergens last van. Nu we actief aan het proberen zijn zwanger te worden is het in alle hevigheid aanwezig. Wat jij ook zegt Vlindertje87 het is best een opluchting om te weten dat we niet de enige zijn .