Pleisters verwijderen, hoe?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fairy Tale, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Hoi

Nick is gisteren in het ziekenhuis geweest en heeft daar aan de hartmonitor gelegen. Nu hebben ze daar bij de Eerste Hulp geen babyplakkers daarvoor dus heeft hij grote gekregen. Maar deze zitten zo ontzettend vast dat ik zowat zijn huidje eraf zou trekken als ik gewoon doortrek.

Ik heb ze zojuist al ingevet met baby-olie in de hoop dat ze loslaten. Maar heeft er iemand nog tips? Hier een foto van de plakkers:

2. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Misschien even lekker laten weken in een warm badje met olie?

3. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    douchen of in bad..mss dat het losweekt..?
    btw...stoer profiel heb je...kan je dat ergens downloaden of is dat jullie geboortekaartje??

4. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    We hebben hem al een tijdje laten dobberen in bad, had er alleen niet aan gedacht daar olie in te doen... Alleen water haalde helaas weinig uit.

@Roes, dat is zo'n Route-66 bordje die op zijn kamerdeur hangt. Die hebben we op het zwarte aanrecht gelegd om te fotograferen. :) Bordje is trouwens via internet besteld. Route 66 - kindercadeau

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ochjee... ik ken het... Ons ventje is een paar weken geleden geopereerd aan zijn liesbreuk en toen hebben ze ook de "grote mensen" pleisters gebruikt voor de monitor :x En dat zijn zúlke plakkers dat zelfs een kennis van ons (werk op de SEH) ze gebruikte om op de hoeven van zijn paard te plakken om een of ander hoefschoen te bevestigen (tijdelijk voor een wedstrijd)
    Nou dan weet je wel hoe vast iets moet zitten....

Máár... bij ons ventje hebben de verpleegsters ze er gewoon voorzichtig afgehaald zonder weken of olie oid. Het was wel even huilen... maar dat was zo over.

Anders zou ik even de huisartsenpost bellen om te vragen hoe je het het beste kunt doen?

Oh... en ons ventje was 9 weken en zo'n 3 kilo... dat was helemaal akelig om te zien, dat verwijderen...

6. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone had ook zo'n supervaste pleister in het AMC gekregen om haar sonde vast te zetten, ze had een hele grote rooie plek toen die los moest omdat de sondes in het Hofpoort andere aansluitingen hadden. Ze maakten hem toen los met een nat washandje erbij, dus elke keer een stukje verder trekken en dan deppen met het washandje om het meteen wat te koelen en de lijm wat los te weken voor het volgende stukje.
    Het was niet leuk maar het ging wel.

De plakkers van de monitor vielen er vanzelf wel af in bad eigenlijk, ik begrijp dat dit anderen zijn....

7. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    met alcohol of ether verwijder je plakresten van pleisters. Misschien kun je ze ook gebruiken om de pleister mee los te krijgen.

8. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Daar heb ik ook aan gedacht, maar ik weet niet of alcohol kwaad kan op zijn huidje. Ik kan het wel eens proberen.

9. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ja vreselijk he? De vorige keer dat hij dit had was hij 4 weken (wel 4 kg, wat was jouw zoontje klein! :$)

10. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik denk dat als hij geen wondjes heeft, het wel kan.

11. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Okee super, dan ga ik dat morgenochtend proberen. :)

12. misa

misa Niet meer actief

Alcohol kan wel, moet het wel de juiste % zijn. Staat er vaak wel op of het ook voor de huid of alleen voor instrumenten is.

Succes, lijkt me erg vervelend..!

13. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik vind het ook wel vreemd dat ze je naar huis hebben gestuurd met die pleisters nog op...

Maar is het inmiddels gelukt om ze eraf te halen??

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.228
    6.088
    113
    En anders gewoon het ziekenhuis bellen he. Zij hebben ze erop geplakt..
    Ik hoop dat het al gelukt is en anders succes!

15. Dat vind ik ook raar ja! Toen Damien naar het ziekenhuis moest en zulke plakkers opgeplakt kreeg heeft de kinderarts ze er, toen alles klaar was, gewoon afgetrokken, in 1 keer, heel snel. Klinkt misschien naar maar Damien gaf er niets om! Maarja, nu ze er zo lang op zitten zitten ze misschien al veel vaster.. :(

16. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    De zuster zei dat ik ze het best eraf kon weken en vroeg wel of ik hem daar in bad wilde doen. Maar we stonden op het punt om naar huis te gaan dus heb zelf gezegd dat ik hem thuis wel lekker in bad zou laten weken.

De dag na het invetten met babyolie, kreeg ik ze er redelijk makkelijk af gelukkig. :D

Deel Deze Pagina