PlayStation of Nintendo switch?

Discussie in 'De lounge' gestart door jomay, 26 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Onze kinderen willen al jaren een van de 2 en we gaan waarschijnlijk deze feest/verjaardagen voor de bijl... alleen ik vind het zo duurrrr... en heb er geen verstand van.
    Welke zouden jullie aanraden? Maakt het niet uit of is een van de 2 beter/veelzijdiger/leuker? Nintendo switch spellen zijn duurder dan PS volgens mij. T ding zelf ook dacht ik.Kan iemand er iets zinnigs over zeggen?

2. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Tja, ik vind persoonlijk de PlayStation voor wat oudere kinderen en de switch voor het hele gezin. Maar ik kan dus echt niet met de PlayStation consoles omgaan:cool:
    Mijn dochter van vier kan al sommige makkelijke marioparty spellen op de switch!

jomay vindt dit leuk.
  3. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Mijn zoon van 11 heeft een Nintendo switch, erg leuk en het voordeel is dat ze het niet alleen op de tv kunnen spelen maar ook mee kunnen nemen en op het scherm kunnen spelen. Ook de Mario spellen zijns hier erg favoriet.

Baileyy en jomay vinden dit leuk.
  4. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.418
    2.197
    113
    Met jonge kinderen zeg ik Nintendo. Echt leuk voor het hele gezin. De ps4 kun je nu wel heel goedkoop krijgen maar ik vind de spellen veelal geschikt voor oudere kinderen.

jomay vindt dit leuk.
  5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.787
    9.308
    113
    Gelderland
    Wij hebben ze allebei. De PlayStation is leuk voor man en de oudste, bijna 10 jaar. Puur voor race, voetbal spellen. De Nintendo is leuk voor het hele gezin. Ideaal dat hij op klein en groot scherm kan en dat er veel variatie in spellen is.

jomay vindt dit leuk.
  6. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    mijn zoon is bijna 8 en kan nog niet zo goed op mijn Xbox spelen. De keuze uit games vind ik ook erg beperkt.

zijn switch is hem alles. We hebben hem op de tv aangesloten en hij vind het fantastisch. Vooral de Mario en Pokemon games zijn favoriet. En als hij slaapt speel ik stiekem Zelda haha

Louise11110 en jomay vinden dit leuk.
  7. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw

Oh, echt een nitwit hier, wat is dan een Xbox? Is dat een PlayStation?

Vroeger hadden mijn broertje en ik ook Mario Brothers en Zelda, maar geen idee waarop/mee we dat deden.

Maar als ik de meesten goed begrijp is Nintendo Switch altijd goed en PlayStation vooral voor oudere kinderen.
    Mijn kinderen zijn nu 9, 6, en 2 dus daar zit nogal wat verschil tussen.

8. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Wij hebben beide. De playstation4 hebben we al het langste en was dus de console waar de jongste op leerde spelen. Hij is nu 5 en speelt zonder moeite op de playstation. Hij heeft hello neighbor helemaal uitgespeeld zonder hulp en ook de legospellen doen het hier goed.
    Ook loco roco vindt hij leuk. We kijken regelmatig in de online store en kopen wel eens iets in de aanbieding. Dat zijn niet altijd grote namen. De oudste speelt ook vooral lego spellen, spiderman, godzilla en ratchet en clank. Mijn man heeft nog veel spellen waar wel eens om gevraagd wordt maar ze zijn nog te jong.

Sinds augustus (verjaardag van de oudste) hebben we ook VR voor de playstation. Heel leuk. Ze hebben ghost giant, Moss en Arc park. Dat laatste speel ik ook wel eens en het is echt indrukwekkend soms.

De switch spelen ze wel, meestal mario cart. We hebben ook paw patrol, toad, mario odissey en nog eentje waarvan ik de naam vergeten ben. Verschil met de playstation is dat de switch hier meer voor tussendoor is. Meeste van de keren dat ze spelen is het maar een 10 minuten. Heel soms wat langer.

Op de playstation spelen ze langer, daar moet ik soms echt zeggen dat het tijd is om iets anders te gaan doen.

Verder hebben we ook nog een xbox one. Ik had nog een 360 maar de oudste wilde een spel dat op xbox one draait. Er is dus een xbox one gekomen maar ik kan wel alles wat ik voor de 360 had op de one spelen.

jomay vindt dit leuk.
  9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.903
    15.577
    113
    Nabij Utrecht
    De switch is beter gezien de leeftijden van je kids ;)
    En zeker vanwege het gemak (jij je eigen tv kijken en de kids op de switch, het gemsk van meenemen bijv in een lange autorit, vakantie etc).

jomay vindt dit leuk.
  10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.071
    12.029
    113
    hier sluit ik mij bij aan.

Baileyy en jomay vinden dit leuk.
  11. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.952
    3.832
    113
    Vrouw
    Ligt eraan wat voor spellen ze willen spelen. Je oudste van 9 wil waarschijnlijk ook fortnite spelen? Zo ja, dat kan op de PlayStation en de switch dus dat maakt niet uit.

Voor die van 6 zou ik echt voor de switch gaan en ook voor je 2jarige. Die zou al een beetje mee kunnen doen met Mario kart 8. Dat spel kan je zo instellen dat je bijna niks hoeft te doen. :roflmao:

Persoonlijk zou ik voor de switch gaan. Die is echt voor alle leeftijden en is ook goed beveiligd. Chatten enz kan niet dus online kunnen ze geen verkeerde contacten maken. Spellen zijn heel kindvriendelijk.
    Maar ook genoeg keuze voor oudere kinderen zoals Mario, Zelda, the Witcher, super smash bross, volgens mij hebben ze ook FIFA maar dat weet ik niet zeker.
    Nintendo is eigenlijk voor alle leeftijden.

Mocht je 9 jarige later toch liever een PlayStation willen, de ps5 is in aantocht dus de 4 heb je snel bijgekocht voor een lage prijs en die spellen zijn goedkoper en zullen dit jaar meer en meer zakken in prijs vermoed ik.

jomay vindt dit leuk.
  12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Hier ook beide, naja de ps4 voor man en switch heeft zoon voor zn 7e verjaardag gespaard.
    Op de PlayStation zijn maat heel weinig leuke kinder spellen te krijgen.
    Op de switch veel meer keuze, en ook keuze uit spellen voor grotere kinderen.
    Wij vinden de switch echt een goede aankoop, hij kan hem mee nemen en op de tv spelen of gewoon op de bank op t kleine scherm als ik tv wil kijken. Ideaal ding. Kost wat, heb je ook wat.
    Wat betreft de spellen dat zoon ook veel uitlenen met vriendjes, dat gaat erg makkelijk en zo hebben ze wat meer variatie want de spellen zijn wel duur.

13. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik zou voor beide gaan.

Ja het is prijzig, maar je hebt er best veel aan.

Ik weet niet of je man ook gebruik zou maken van de Ps4? Wij spelen graag op de Ps4. Oa COD, Spiderman, Sims, Fifa, Overwatch, GTA, The Crew, Diablo.

We hebben best wat spellen, maar de ene keer heb je weer zin in dit en de andere keer weer in dat.

Wel kopen we de spellen vaak in de aanbieding.

De Switch is meer.voor de jongere kinderen. Ps4 meer voor het hele gezin!

14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Ik vind juist de Switch veel meer voor het hele gezin en de Ps4 meer voor oudere kinderen of 'echte' gamers. Juist de Mariospellen zijn voor kinderen erg leuk en die heb je alleen voor de Switch. Onze Switch wordt heel veel gebruikt, de Ps4 hebben we ooit gekocht omdat we dachten dat dat voor onszelf leuk was, maar gamen is blijkbaar niet zo ons ding en voor de kinderen zijn er niet zo veel leuke spellen op, dus hij staat stof te vergaren. Op de Switch wil ik juist nog wel eens een potje meekarten oid.

15. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties. De meeste wijzen toch in de richting van de Nintendo switch als meer voor iedereen... denk dat dat hem gaat worden

16. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Wat al gezegd word. Ps4 is meer voor oudere kinderen. Wij hebben de ps4. Maar dat is dus voor onszelf.
    Dus zou dan voor Nintendo gaan.

17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.736
    1.059
    113
    Hier idd ook voor de switch gegaan. We hebben een X box maar daar doet zoon van 7 behalve minecraft niets mee..

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Onze zoon heeft een switch en xbox, maar die wordt voornamelijk voor Netflix gebruikt. Switch is hier favoriet en wordt dagelijks wel mee gespeeld, zeker nu het kouder wordt.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Je zegt dat je kinderen al jaren 1 van de 2 willen hebben. Maar een switch bestaat nog geen jaren.
    Wilde ze toendertijd niet gewoon een Wii?
    Dat is de voorganger van de switch.
    Dat zou je ook kunnen doen. Die zijn 2e hands niet duur. Voor 50 euro heb je er 1 met veel spellen. Of misschien vind je er 1 die omgebouwd is en dan kan je alle spellen downloaden en erop zetten. Spellen zijn heel veel op marktplaats te koop voor weinig geld.
    Dan kan je kijken of ze het wat vinden/er überhaupt mee spelen en dan kan je altijd nog voor een switch gaan. Enige nadeel: met de Wii kan je alleen op tv spelen.
    Wij hebben een voornamelijk Nintendo consoles. DS, Wii, wiiU. Daarnaast hebben we nog een Xbox. Voor de Nintendo zijn veel leukere spellen te krijgen voor kinderen en het hele gezin. Een Xbox of PlayStation vindt ik persoonlijk meer voor jongens/grotere kinderen.
    Wij hebben een omgebouwde Wii waar je een harde schijf op aan kan sluiten met gedownloade spellen. We hebben er nu een stuk of 100 en voor elk wat wilde. Heel veel Mario, spellen die leuk zijn voor volwassenen en spellen voor kleinere kinderen. Vanaf 3 jaar. Dora, Barbie, prinsessen spellen enz.

20. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Switch is lekker divers. En kan makkelijk mee op reis.

Playstation/xbox kun je niet meenemen

Deel Deze Pagina