Goedemiddag, 2 weken geleden ben ik bevallen van onze zoon. Voorspoedige bevalling, 15 uur weeen persen 35 minuten, 2 uur voor het persen een ruggeprik gehad. Iets wat scheurtjes dus een aantal inwendige en uitwendige hechtingen. Uiteraard deed het plassen in het begin pijn maar met wat water was het wel te doen. Ook voel ik geen aandrang dus ga ik maar om de 3 uur proberen te plassen. Sinds 2 dagen gaat het plassen steeds moeilijker, ik probeer er rustig voor te gaan zitten en toch komt het vaak niet. Ik moet een enorme druk zetten en met een beetje geluk komt er een klein beetje. Gister heb ik met moeite 4 keer geplast terwijl ik wel genoeg drink. Is dit normaal? Mn ontlasting wil ook niet echt, als ik moet moet ik rennen en is het meestal een klein beetje diarree. Ik heb ook enorm last van mn bekkenbodem(spieren) neem hier regelmatig paracetamol voor in. Lopen gaat opzich wel maar stilstaan hou ik niet lang vol, liggen in bed is ook geen pretje. Groetjes Nala010
Heb je bekkenbodemoefeningen meegekregen? Ik had de eerste week a 2 weken ook moeite met plassen. Langzaam aan ging dit beter. Met dit warme weer kan je meer uitzweten dan plassen, je geeft zelf aan dat je voldoende drinkt. 1,5-2 liter vocht (geen koffie!) is echt wel noodzakelijk. Kan zijn dat er een blaasontsteking zit. Als je branderigheid hebt van onderen kan dit ook nog te maken hebben van de knip of hechtingen. Ik heb er zeker wel een maand last van gehad.
Veeeeel drinken en ELK uur proberen te plassen. Niet persen, ontspannen. Wat heen en weer wiegen op de wc. Dus even naar voren hangen, even achterover, naar links en naar rechts. Kan allemaal met je bekkenbodem te maken hebben. Als die te verkrampt is dan kan je ook minder goed plassen. Heb je ook een zwaar gevoel van onderen? Het idee Alsof er nog iets in zit wat er elk moment uit kan vallen? Als je ligt dan het liefste met je billen iets omhoog. Kussentje onder je billen zodst je bekkenbodem rust krijgt. Desnoods even een bekkenfysio bellen voor tips. Evt urine voor zekerheid laten checken.
Ik heb inderdaad een zwaar gevoel van onderen. Drinken doe ik veel, veel water! Wiebelen op het toilet, ik doe mn best alleen doet op het toilet zitten best pijn nog, zullen ook nog wel de spieren zijn. Van mij mag het snel over wezen, wat een naar gevoel zeg, vooral als je een wat drukkere dag gehad heb..
als het zwaar voelt na een drukke dag dan is dat een teken dat je teveel gedaan hebt. lastig maar daar zal je voorlopig even rekening mee moeten houden. tenminste, als je niet wil dat het erger word. ik ben ook door gegaan en heb hier een flinke verzakking aan over gehouden. op tijd rust nemen. overdag ook een paar x een uurtje gaan liggen. je hoeft niet echt te wiebelen op de wc. even naar voren hangen, naar achteren voor paar tellen enz. kan zijn dat de verbinding naar buiten dan net even "recht" komt en de urine er makkelijker uit gaat. of dat je het door het kantelen naar buiten "giet".
Zware gevoel heb ik eigenlijk de hele dag/nacht door, Ik probeer te rusten alleen krijg ik het voor mekaar als ik wil rusten dat meneer zijn huiluurtje heeft haha.. Deze ochtend gaat het plassen gelukkig goed!! Op naar volledig herstel
Jouw verhaal klinkt zo herkenbaar! Ik heb dit ook gehad. Ik ben er voor naar een bekken therapeut geweest omdat m'n verloskundige dit aanraadde. Het bleek dat er teveel spanning op m'n bekkenbodem staat waardoor ik niet kan plassen en poepen. Ze liet me een heel verhelderend plaatje zien: de plasbuis en endeldarm worden beiden omlust door de bekken bodem spieren dus als die te strak staan komt er gewoon niks. Ik gebruik nu om mijn ontlasting soepel te houden forlax, want ik was eigenlijk geobstipeerd en had last van overloop diarree. En voor m'n blaas slik ik cranberry capsules omdat ik door deze problemen een blaasontsteking aan t ontwikkelen was. Ik kreeg als order van de bekkenfysiotherapeut vooral geen oefeningen t doen om de bekken bodem aan te spannen maar vooral los te laten en te ontspannen. Kijk anders even op Home daar staan heel veel adviezen en tips. Ook de juiste toilet houding is cruciaal! Succes