Hoi dames ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft... Als je thuis wilt bevallen,waar laat je dan de placenta? in het ziekenhuis gooien ze hem geloof ik weg ofzo9,maar ik kan dat thuis toch niet zomaar bij het afval gaan gooien? Weet iemand wat ik daarmee moet gaan doen?
Die van mij is toch echt in de kliko beland hoor.. De verloskundige vroeg wel wat we er mee wilden doen.. Sommige mensen begraven hem en planten er een boompje op, en ze had zelfs eens meegemaakt dat mensen hem in de vriezer wilden houden.. Dus.. mogelijkheden genoeg..
Oke dus het mag in de kliko....alleen wel wat onsmakelijk,maar ja misschien in 3 of 4 zakken weggooien dan maar...
Vuilniszak er omheen en klaar. Is meer het idee denk ik. Er zitten wel meer onsmakelijke dingen in de kliko toch?!
Heb ik me ook afgevraagd wat ze ermee hebben gedaan. Maar denk idd dat ie 2 weken in de container heeft gelegen bij ons. Maar je kunt er ook wat anders mee doen Bijzonder fotolijstje van placenta...? - VROUW Zwangerschap & bevallen | Voor een gelukkige zwangerschap [Zwangerschap&bevallen]
Ieuwww.... Ik ben (weer) in het ziekenhuis bevallen en hij is (weer) opgestuurd voor ontstekings check, maar ik zou hem thuis ook in de kliko doen. Ik wilde hem deze keer ook niet weer zien. Vond het erg onsmakelijk. Ik keek liever naar dat kindje in mijn armen
Nee oke,maar je zal er maar per ongeluk met je hand aankomen als je iets in de bak probeert te stampen ieuwwww.
Daar hoef je jezelf geen zorgen over te maken, dat regelt de kraamzorg wel Ik heb trouwens wel gekeken en uitleg gekregen over de placenta. Vond het machtig interessant om te zien waar ons mannetje al die tijd in had gezeten!!
Verloskundige controleert of de placenta compleet is en vraagt dan nog wat je ermee wilt. Mag gewoon in de kliko hoor, stoppen 'm in een vuilniszak en weg ermee
De mijne bleef in het ziekenhuis. Thuis gaat hij gewoon in de kliko. Vuilniszak eromheen, dichtknopen en evt nog een extra zak erom.
Getver ik kom niet met mijn handen in de kliko, het liefst blijf ik op een meter afstand als ik er iets in gooi.
Ik ook hoor. Ze hebben hem bij de 1e in het ZH laten zien. Echt een huisje. Echt intressant om te zien.
ik vond er niks vies aan, het is toch prachtig dat je kleine wondertje in zoiets kan groeien tot het mensje wat het is wat uit je kwam? de placenta hebben we eerst in de vriezer bewaard, omdat het nog mega winter was. tot de grond niet meer zo hard was en de kleine 3 maanden was hebben we de placenta in de tuin begraven met een perenboompje erbovenop.
Alles ging zo het vuilniszakje in . Gelukkig hebben wij alleen ondergrondse containers dus hij heeft niet nog 2 weken in een kliko gelegen hahahahaha. Toen ik onder de douche vandaan kwam, was het of er niks gebeurd was op de slaapkamer. Ik vond het overigens niet vies, maar heel indrukwekkend. Het is toch mooi om te zien dat jou kindje daar 9 maanden in geleefd heeft?
Geloof me, net na de bevalling ga jij je echt niet druk maken waar de placenta heen gaat. Ik heb hem idd bekeken en wat de kraamverzorgende er toen mee gedaan heeft.. vast in de container beland maar heb dat echt niet meegekregen. Ik ging idd douchen en daarna was er niets meer te zien in de slaapkamer wat met een bevalling te maken had, behalve de baby dan
Doe je hem in de vriezer, kom je 'em volgende zomer tegen naast de hamburgers als je gaat bbq-en. 'Schat, wat voor vlees is dit?' Ik denk niet dat ik 'em zou bewaren.