Ff een verhaaltje vooraf. Al 1,5 jaar heb ik last van hartritmestoornissen en al die tijd word ik gerust gesteld met de mededeling dat het door spanning en stress komt. Overslaan van het hart is redelijk normaal want daar hebben veel mensen last van. Sinds 2 weken heb ik pijn aan mn linkerarm en borst, hele dagen door ook in de nacht ik slaap er slecht van. Een erg naar gevoel, de huisarts dacht aan een zenuw die knel zat. Maar ik heb echt helemaal geen pijn in mijn nek of schouder..... Van de week ben ik eindelijk doorgestuurd voor een hartfilmpie in rust..Dit was prima! Maar ik heb nu echt ook weer erge pijn in mn arm en in het borst komt het met vlagen opzetten, het voelt als steken of als een zenuwpijn....Ook heb ik soms tussendoor weer hartritmestoornissen. Pfff ik word er gewoon gek van, lig al een aantal dagen om 21.00 op bed om er vervolgens weer de volgende morgen gebroken af te komen. Ik houd mezelf steeds maar voor dat het wel een zenuw zal zijn die in de knel zit. Maar ergens ben ik best bang aan het worden want het voelt gewoon niet goed.:x Ik weet ff niet wat ik nog moet doen?Moet morgenvroeg voor mn oor naar de huisarts, misschien dat ik het dan weer aan moet geven... Sorry voor het lange verhaal, maar moet het ff kwijt
Overigens heb ik dit ook eens gehad, een heel beangstigend gevoel, en toen bleek het vanuit mijn borstbeen te komen, er zat een rib niet goed.
Hebben ze ook bloedonderzoek gedaan? Oa ivm je cholesterol enzo? Hier een vent met klachten thuis, zijn woensdag nog bij de HA geweest omdat het al een poosje 'slechter' ging. ZIjn bloeddruk was 165/110 dus redelijk hoog... maar is altijd momentopname. Maar hij wordt nu dus wel doorgestuurd naar cardioloog. Hij heeft vooral ritmestoornissen in rust en dat is wat gek. Ik zou het morgen echt even aankaarten en mocht het vandaag slechter gaan... gewoon de HAP/spoedpost bellen hoor.
Tsjee dat dat kan zeg! Had je ook hartimestoornissen erbij? En had je het ook de hele dag door en ook in nacht? Want ik zit me dus zelf ook steeds voor te houden dat het zoiets moet zijn....Maar zoals vanacht ineens uit het niets was het net of knelde mijn onderarm helemaal af. Dan twijfel ik dus weer enorm!
@hopmarj: nee er is geen bloedtest gedaan! Een jaar geleden wel maar ik weet niet of het daar ook op getest is..Ik was toen steeds niet lekker en moe. Ik herken het in rust ook heel goed! Zoals vannacht dus, of gisteravond op de bank ... Ik heb de hele morgen ook niets anders gedaan dan bezig, op de hoop het zo niet meer te voelen of er niet meer bij stil te staan. Maar wat ik ook doe het maakt niets uit! Oja mijn bloeddruk is altijd super....
Bij mijn moeder werd "vastgesteld" dat ze wel een ontsteking zou hebben aan haar borstbeen... ze was nl wel heel benauwd, maar had geen uitstralende pijn. Na drie maanden kwakkelen bleek het dus toch wel een hartinfarct te zijn geweest. Moeders is gedotterd op twee plekken. Gelukkig nu alles weer goed.
@hop: zooo!! Kun je toch zien dat ze het snel ergens opschuiven hoor. Ik moet zeggen dat ik niet benauwd ben, alleen bij inspanning heel snel kortademig ben. Ik heb ook meer last van mijn arm dan mijn borst, ik heb constant een vervelend gevoel bij mn borst, maar de steken komen soms ineens eventjes opzetten
hmm klinkt mij erg bekent in de oren omdat ik het precies zo voel ook altijd bij mijn linkerarm en borst!! allleen weet ik ook niet wat het kan zijn. als ik druk bezig ben heb ik er geen last van want denk er niet bij na.. dus hoop eigenlijk dat het bij mij tussen mijn oren zit en heb ook veel last van spieren in rug en nekklachten dus gooi het daar op. maar als het na deze zwangerschap niet over gaat ga ik er ook weer mee naar de ha!! En als je het nie vertrouwd steeds mee heen gaan en doorzeuren dat ze je doorverwijzen. want heb wel eens het idee dat de dokters erg makkelijk denken!!!
Bij beknelling van een zenuw krijg je eerder tintelingen en/of doof gevoel in de arm en is draaien van de nek vaak pijnlijk of moeilijk. Je hoeft niet meteen aan hartklachten te denken. Kan ook hyperventilatie zijn. En probeer eens elke ochtend een banaan te eten. Daar zit veel kalium in en dat kan helpen hartritmestoornissen te verminderen.
hoi, ik herken je verhaal wel twee jaar geleden begonnen bij mij de klachten ook, pijn en drukkend gevoel op de borst wat uitstraalde naar mijn arm een hele vervelende benauwende gevoel, misselijk na een tijd bij verschillende cardiologen gelopen te hebben(mede omdat mijn moeder erg jong is overleden aan hartklachten) hebben ze eindelijk kunnen vinden wat ik heb namelijk het syndroom van tietze daar valt inpreciepe niet veel aan te doen en je gaat er gelukkig ook niet dood aan wara ik wel bang voor was groetjes naat
Als het je hart zou wezen dat gaat dit gepaard met een zwaar drukkend gevoel op de borst(been) steken ed pijntjes worden vaak nooit door het hart veroorzaakt maar door de grote spier dat dwars onder de linkerborst loopt of idd een zenuw dat niet lekker zit. Er zijn goede oefeningen te krijgen om de spier weer soepel te laten worden, vraag het eens aan de ha of een fysio.. vervelend is het wel...succes!