Mijn zoon heeft zoals vaker weer eens iets bijzonders. Hij krijst het uit van de pijn in zn gehemelte. De dokter kan er verder niets mee omdat hij verder niet ziek is, er niets aan te zien is en hij geen koorts heeft. Lidocainegel doet helaas niet veel. Ik heb zelf nooit zoiets ervaren als pijn in mn gehemelte. Misschien jullie of jullie kinderen wel? Hij heeft het al sinds zaterdag en kan amper eten. Hij krijgt veel waterijsjes voor de pijn. En googelen levert zoals altijd alleen de meest gruwelijke dingen op.
Misschien even contact zoeken met de tandarts? Die vind ik persoonlijk wat beter met mond dingen dan de huisarts zelf.. verder geen idee wat het zou kunnen zijn!
Verbrand ergens aan? Wil hij niet koelen? Bijtring/ijsje? En idd de tandarts bellen als het morgen nog is!
ik heb het ook wel eens gehad, dan was ik aan het eten, en in 1e instantie nergens last van, dag later deed het pijn, was het eten blijkbaar iets te heet waardoor mijn gehemelte beejte verbrand was, kon verder niets zien, maar je kon het wel voelen met de tong. ik had er verder geen last van behalve dat het wat zeer deed en omdat het anders voelt de hele tijd met de tong erover. ik heb het trouwens wel vaker hoor, is voor mij niet ongewoon, is irritant, maar gaat wel weer over. Maar vervelnd dat je zoon er veel last van hebt, ik zou hem idd veel waterijsjes geven, en desnoods vla, en voor het eten, brinta bambix o.i.d. niet te warm natuurlijk, maar zodat hij in elk geval wel wat eten binnen krijgt. en als het morgen nog zo erg is de tandarts bellen. Sterkte ermee!
Heeft hij ook niks hards tegen zn gehemelte gehad? Ik heb ooit heel stom een potlood tegen mn gehemelte gehad met een flinke klap en toen deed dat ook gruwelijk pijn. En idd misschien verbrand ofzo? Hoe ziet zijn gehemelte eruit?
Geen hand- voet- en mondziekte? Werd hier door de huisarts ook gemist en afgedaan als een beginnende keelontsteking.
Dat is dus het gekke. Er is echt niets aan te zien. Hij eet altijd zn eten heel lauw, dus ook niet verbrand. We dachten dat er misschien een rietje tegenaan geschuurd was of zo, maar na 4 dagen nog steeds zo'n pijn ervan is ook wel vreemd natuurlijk. Eerst dacht ik dat hij zich aanstelde, maar toen hij zelfs in slaap, au au au zei, weet ik dat hij serieus veel last ervan heeft. Morgen maar even de tandarts bellen, al is het echt niet bij zn tanden. Misschien worden we wat wijzer.
Nee het zit niet bij zn keel. Voor de rest nergens pijn ook. Allergische reactie ga ik me nog even in verdiepen. Bedankt voor het meedenken.
Is het wel pijn en niet irritatie. heeft hij onlangs overgegeven , verslikt of gehoest?? dat de pijn daarna begon?? wat mij dus wel eens gebeurt dat er boven mijn gehemelte/neus holte eten komt te zitten. (Boven om de hoek van de huig snap je hem) als dat gebeurt brand het en moet het weg door heel goor te doen. praat hij anders?? Alsof er wat in de neus zit dan zou het dat kunnen zijn. zo niet miss aan laten wijzen door hem zelf
Dat is een goede idd, het zou door verslikken kunnen zijn. Dat doet hij best vaak. Misschien de holte die daarboven zit. Ik probeer even een zoutoplossing, wie weet?
Ik heb dit weleens gehad waarvan 1 keer zeer extreem. Het begon met een wondje in mijn gehemelte. En is waarschijnlijk door bacteriën verder gaan ontsteken. Dit deed ook echt vreselijk veel pijn. Er was weinig te zien van de buitenkant maar was opgezwollen. Dokter had er niks tegen en paracetamol hielp niet. Na 2 weken was het weer weg. Maar menn wat een pijn!