Pff. Vakantie...dochter verveelt zich

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Tassie74, 30 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.145
    3.783
    113
    Ik zit altijd aan de eettafel. Dan heb ik zicht op de woonkamer en gaan ze meestal wel spelen. Daar heb ik dus geluk mee :)

Spectre vindt dit leuk.
  2. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ontaarde moeder ben ik lees ik al. Ik gooi mijn jongste er met verveling juist wel eens uit. Dan blijkt de halve straat ondertussen al buiten te spelen en zie ik hem 2 uur lang vrolijk voorbij rennen. Maar goed, hij is gelukkig ondernemend alleen in de winter bij slecht weer verveelt hij zich soms echt.

Wellicht is het mogelijk om wat leuke uitstapjes te maken? Of te logeren bij opa en oma oid? Hier is de bso ook altijd groot vermaak in de vakantie. Alsnog 2 dagen per week lekker met klasgenootjes spelen.

Lousanne vindt dit leuk.
  3. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.145
    3.783
    113
    Dan is dat toch prima? Maar als je kind voor de deur gaat wachten tot het weer naar binnen mag is het een ander verhaal...

Spectre, Ysabella, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.883
    5.830
    113
    Vrouw
    De mijne zou voor de deur staan krijsen tot ie binnen mag…

5. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Hier gaan ze om deze reden naar de bso. En ik plan elke dag wel iets in. Bibliotheek, speeltuin, gisteren naar jumpsquare, spelen met vriendinnen en lekker veel buitenspelen.

6. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.708
    7.186
    113
    Vrouw
    Ik herken het ook niet zo, maar ze zijn hier nog jonger. Misschien dat dat scheelt. En ik ben wel mobiel, dus kan de deur uit met ze. En ze zijn met z'n vieren, dus altijd wel iemand om mee te spelen. Ik denk dus dat de hele situatie gewoon niet mee zit voor je dochter @Tassie74. Als er verder geen kinderen zijn om mee te spelen en ze dat wel graag wil, dan voelt ze zich waarschijnlijk ook niet blij en is het misschien moeilijk om daaruit te komen en wel iets te gaan doen. Iets milder zijn met de schermtijd zou ik ook doen. Hopelijk wordt het volgende week beter!

Spectre en Vulpen vinden dit leuk.
  7. Lousanne

Lousanne Niet meer actief

Nou dat doe ik ook hoor! En als ie ging zitten dralen voor de achterdeur liet ik 'm alleen maar langer buiten, net zo lang totdat hij gaat spelen. Sowieso mogen ze van mij ook pas op een scherm als ze ook goed zo spelen. Als ze niet goed zelf spelen dan ook geen scherm.

MissXray vindt dit leuk.
  8. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.145
    3.783
    113
    Maar als buiten spelen niet de interesse van een kind heeft, is dat toch flauw? Mijn zusje en ik wisten vroeger niks te verzinnen, we wachtten gewoon in de poort tot we weer naar binnen mochten. Daar was tenminste iets te doen :)

Saartje33 vindt dit leuk.
  9. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.281
    1.302
    113
    Vrouw
    Je kan de keuze beide geven toch. De mijne kunnen of gaan spelen (binnen) of naar buiten. Als ze gaan hangen en dralen en mij vervelen of zeuren om schermen geef ik die keuze.
    Bij mij gaan ze dan naar buiten want ze zijn hartstikke fysiek. Buiten weten ze zat te doen maar binnen komen ze niet tot spelen behalve elkaar vervelen.

10. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.145
    3.783
    113
    Ja, zo doe ik het ook bij m'n eigen kinderen :) Het hangt ook maar net van je woonomgeving af, mijn kinderen hebben hier direct naast het huis een speeltuin, dat helpt.

Spectre vindt dit leuk.
  11. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.323
    667
    113
    Utrecht
    Mijn dochter is alleen....dan is dat toch heel anders dan wanneer je het hebt over meerdere kinderen. Als ik mijn naar buiten stuur is ze nog steeds alleen en moet ze alleen op zoek naar andere kinderen. Dat is heel anders dan wanneer broertjes en/of zusjes samen binnen of buiten zijn.
    Wij wonen niet in een kinderrijke straat en zeker niet met kinderen van haar leeftijd.
    Wij zijn nu aan het kamperen....heerlijk in een andere omgeving én buiten.

Roanna, Spectre, JupitR en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.143
    23.227
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar jullie kinderen hebben elkaar nog, dat scheelt een hoop natuurlijk. Ik snap dochter ook wel hoor, is toch geen reet aan in je eentje naar de speeltuin?
    Wij wonen gelukkig in een heel kinderrijke straat. Net zaten er 10 kinderen hier in de tuin. Maar ja, op dagen dat er niemand is, loopt dochter ook wel met dr ziel onder dr arm. Op zulke dagen zijn we dus vaak op pad of ik ben degene die haar moet vermaken.

13. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.281
    1.302
    113
    Vrouw
    Op zich natuurlijk in sommige situaties wel. Als ze samen een boodschap moeten doen hebben ze wat aan elkaar. Maar mijn jongens spelen helemaal niet met elkaar. Dat is altijd direct ruzie omdat ze zo anders zijn in karakter. Ze spelen alleen samen op een scherm of als wij meedoen met een spelletje of potje voetbal. Anders spelen ze los van elkaar of met anderen. Als ze naar buiten gaan, gaan ze ook niet samen spelen maar ieder apart met vriendjes.

wat wel scheelt is dat ik nog een peuter heb dus vrijwel altijd mee ga op pad. Dus dan ben ik toch op het schoolplein of in de speeltuin met ze. En het feit dat ook wij in een zeer kinderrijke wijk wonen dus er eigenlijk altijd wel een vriendje is om aan te bellen of die ze tegenkomen. Zonder dat laatste zou het inderdaad lastig zijn. Daarom willen we hier nooit meer weg :D

Saartje33 vindt dit leuk.
  14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.143
    23.227
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha dat laatste hier ook! Zo fijn wonen in een klein dorp met een hoop kinderen! De dagen dat er dan niemand is, ben ik de pineut :roflmao:
    Maar voor ts erg vervelend dat ze nu net niks kan.

Cornflake vindt dit leuk.
  15. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.145
    3.783
    113
    Hier spelen ze juist heel graag in hun eentje in de speeltuin! Gisteren nog moeten bemiddelen omdat oudste van jongste niet in de speeltuin mocht :roflmao:
    Maar er is een schommel daar, dat kun je natuurlijk heel goed in je eentje doen. Met andere kinderen spelen ze hier eigenlijk bijna nooit.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.143
    23.227
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha, nogal anders dan hoe mijn dochter is dus :roflmao:

Vulpen vindt dit leuk.
  17. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    En een heitje voor een karweitje?
    Hier 2 begin tieners die daarvoor wel te porren zijn.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    #58 Jo79, 6 mei 2024
    Laatst bewerkt: 6 mei 2024
    Hier merkte ik goed dat hoe meer beeldschermen, hoe meer ik voor ze bedacht, hoe minder ze zelf bedachten, dus daar ben ik grotendeels mee gestopt. Beetje verveling is goed en inderdaad, ga niet lopen zeuren bij mij daarover, verzin maar wat.
    Hier kunnen ze zich aardig zelf vermaken, alleen of met anderen.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Mijn zoon ging toen hij jonger was gewoon de deuren af voor heitje voor een karweitje. Kreeg nog best veel werkjes op die manier, vooral even in de tuin helpen bij bejaarden, bijvoorbeeld gras maaien/knippen langs de waterkant bij hun tuin, vuilnis wegbrengen en zelfs helpen bij een verbouwing.
    Ook ging hij naar verzorgingshuizen om spelletjes te spelen, met de bewoners door de wijk wandelen met de rolstoel etc. met een groepje. Was vaak nog een jongen van zijn leeftijd bij.

Vogelmeisje vindt dit leuk.
  20. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Het is toch heerlijk om samen vakantie te hebben en dat je kind nog veel met mama wil doen? :)

Ik doe met m’n dochter nu een challenge die ze op YouTube had gezien en ze had de grootste lol. En je kan het zittend doen :)
    Paint Swap: je begint allebei aan een tekening of schilderij en zet een timer van 1 minuut. Na 1 minuut wissel je van schilderij en ga je dus verder op die van de ander. Zo wissel je elke minuut van schilderij/tekening tot ie helemaal vol is.

Vogelmeisje, owly en Fantykoekie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina