Peuter maakt autostoel los: Tips en oplossingen gezocht!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Palmpje, 28 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    594
    359
    63
    Vrouw
    Hier een iets andere situatie, toen onze dochter bijna 2 was vertikte ze het om normaal in de autostoel te gaan zitten (gillen/krijsen en zich op allerlei manier uit de stoel werken) waardoor het onmogelijk was de gordel dicht te maken. Die heb ik toen verteld dat de politie boos werd als ze geen gordel om had.
    Ze was toen dus nog geen 2 maar kon aan iedereen vertellen dat de “plizie boos” werd als je geen gordel om had. Soms moest ik het even herhalen als ze weer een dwars momentje had met in de auto gaan, maar het had indruk gemaakt en werkte wel.
     
  2. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.613
    1.800
    113
    Misschien iemand van hier? Plaatselijke vraagmaarraakhoek op fb die er eentje heeft? Gastouder in je woonplaats? Als je bij mij in de buurt zou wonen dan mocht je het gerust uitproberen. Ik ga vrijwel nooit met de auto weg.
     
  3. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.613
    1.800
    113
    Heb zelf 1x op de snelweg gereden met een los kind in de auto. Op de vluchtstrook is ook link, dus gereden tot de eerste parkeerplaats. Ik vond het doodeng. Nooit meer gebeurd gelukkig, boze mama maakte toen nog wél indruk.
     
    Athina vindt dit leuk.
  4. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.807
    6.789
    113
    Vrouw
    Ik heb de klantenservice van Maxi-Cosi gesproken. De medewerkster die ik sprak, zei dat haar zoontje van 3 jaar oud precies hetzelfde doet. Zij gebruikt de gewone autogordel er bij, en doordat ze hoog in de stoel zitten zouden ze daarom de gordel niet kunnen los klikken. Verder kon ze ook geen oplossing bieden. Dit ga ik morgen dus even proberen.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  5. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.807
    6.789
    113
    Vrouw
    Ik zou bijna gaan denken dat mijn kind abnormaal is :oops: Zulke dingen hebben echt (nog) geen effect hier. Hij is echt nergens van onder de indruk. Het is ook wel een kleine donderstraal hoor :p
     
  6. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    3.018
    2.450
    113
    Ergens wel bijzonder dat zo'n klantenservice medewerker zegt gebruik de auto gordel erbij... dan kun je wellicht net zo goed over gaan naar een zit verhogende stoel, zonder extra gordels.

    https://www.maxi-cosi.nl/autostoelen/rodifix-m-i-size?color_swatch_id=5523
    zoiets bijvoorbeeld, Dit hebben wij gedaan toen onze dochter niet lekker meer zat in een vergelijkbare stoel als de Pearl en zo'n 95 cm was. Ze was toen bijna 2,5 denk ik.
    Maar goed dan zit je misschien weet met het feit dat hij tussen de gordels door klimt.... dat vond onze dochter nl ook interessant... gelukkig had ze 2 broers achterin die haar weer terug komen stoppen en konden uitleggen dat dat niet de bedoeling was haha
     
  7. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.807
    6.789
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje is net iets voorbij de 80 cm dus echt nog veel te klein voor een zitverhoger helaas.. Die 2 broers dat is wel ontzettend handig ja :D
     
  8. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    12.206
    11.167
    113
    Na de ervaring met mijn oudste die zijn armen onder de gordels door deed, ben ik ook voor een stoeltje met buikblok gegaan. Je kunt het stoeltje daarna zonder blok gebruiken als ze groot genoeg zijn, ik vond het ideaal. Geen gedoe meer.
     
  9. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    3.018
    2.450
    113
    Oei nee, dat is echt nog wel een te groot verschil! Ja, dan klinkt zo'n ding met een buikblok wel heel handig! Wellicht even marktplaats afstruinen voor 1? Dan zou je je eigen weer kunnen verkopen en zo evt een 2e voor opa en oma aan kunnen schaffen?
     
  10. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.941
    7.776
    113
    Zit daar dan het verschil? Dat hij gewoon aandacht zoekt?

    Want waarom zit je achterin bij hem bij leuke uitstapjes?

    En doet hij het ook bij je partner?

    Boel vragen :D maar misschien kunnen we zo nog wat verder meedenken!
     
  11. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.807
    6.789
    113
    Vrouw
    De leuke uitjes doen we meestal met m’n ouders, ik heb geen partner. Dan zit ik automatisch achterin want anders past het allemaal niet in 1 auto. Ik zei het verkeerd, hij doet het dan ook maar dan zorg ik ervoor dat hij het niet kán doen, door mijn handen erop te houden. Dus als ik alleen met hem in de auto ben dan is er niemand die het tegen kan houden.
     
  12. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.525
    2.347
    113
    Klinkt misschien gek maar misschien kun je even bewust ergens een politieauto die op straat rondrijdt even benaderen en vragen of hij je zoontje streng wil toespreken. Die wil misschien wel even meewerken aan een 'complot'
     
    Palmpje, Vero0504 en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    34.061
    7.141
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou zoiets proberen, je kan hier ooj via de politie vragen of de wijkagent contact met je opneemt.
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  14. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.523
    7.365
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Mijn vader remde vroeger hard en ik schoot zo tussen de 2 voorstoelen door tegen de pook aan met mn knieën. Dat deed zo zeer, maar ik gaf geen kik. Dat was 1 keer. Ben nu bijna 35 maar dat ben ik nooit vergeten:roflmao::o:
     
    Nummer4 en Shay25 vinden dit leuk.
  15. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.449
    5.807
    113
    Dat gebeurde hier min of meer ook, niet omdat ik hard remde, maar omdat ze haar evenwicht wat verloor in een bocht - ik had haar nog niet eens opgemerkt tot dat moment. Dus zij schrok al omdat ze viel, ik schrok omdat haar blonde koppie ineens tussen de stoelen stak en ik was écht boos daarna, niet een beetje. Misschien ook echt wel te boos op een 2-jarige, maar ik was zó geschrokken, en van de spanning reageerde ik dus wat luider en bozer dan normaal. Daarna maakte ze de gordels enkel los als wij zeiden dat het mocht.
     
    Athina en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  16. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    8.392
    7.652
    113
    Vrouw
    Dat zou ik dus echt niet doen. Politie is er voor de veiligheid, maar dat snapt een kind van 2 niet natuurlijk. Politie is er niet om boos op je peuter te worden. Denk ook niet dat ze daaraan meewerken bij een 2 jarig kind.
     
    Neuzeke, CroqueMadame, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.689
    2.552
    113
    Dit zou ik ook doen, maar dan zou ik een afspraak maken en langs het bureau gaan. Wel xorgen dat hij geen angst krijgt, kinderen moeten politie altijd kunnen benaderen als ze hun ouders kwiijt zijn.

    Wij kwamen ooit twee (vrouwelijke) agenten tegen die het spelletje leuk meespeelden toen ik zei dat er modepolitie bestond, en dat sokken in sandalen verboden zijn. Zoon is nu 7 en er heilig van overtuigd dat sokken on sandalen echt niet mogen. Mama blij
     
  18. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.449
    5.807
    113
    Dat vind ik ergens heel tegenstrijdig? Enerzijds moeten kinderen op de politie kunnen vertrouwen, maar anderzijds gebruik je het juist voor iets onzinnigs… En als een ander kind met sokken in sandalen loopt dan?
     
    Neuzeke, Sado, Bloempjelief en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.689
    2.552
    113
    Ik bedoelde om de politie in te zetten om het gevaar uit te leggen, niet om de agent boos op een kind te laten worden. Het uitleggen maakt vaak meer indruk dan wanneer mama het doet.

    En tegen andere kinderen wordt hier inderdaad gezegd dat het niet mag van de modepolitie :D
     

Deel Deze Pagina