Mijn jongste hoestte gister overdag al best een vervelende hoest. Zo een blaffende. En vannacht was hij bijna continu aan het hoesten. Lig nu ook wakker terwijl hij weer even slaapt. Maar wat kan ik het beste kopen zodra de drogist opengaat? Het is echt naar om hem te horen hoesten. Hij heeft dit een keer eerder gehad in mindere mate en toen weigerde hij hoestdrank in te nemen. Dus als jullie ook nog tips hebben hoe ik het het beste binnen kan krijgen... Graag.
Hoe oud is hij? Voor een droge kuch hoest kan je een prikkeldempende hoestdrank kopen, zoals noscapine, maar dat is niet geschikt voor de allerjongsten. Wellicht hebben ze dan wel een ander drankje, wat meer verzachtend werkt. Mn dochter van 3 hoest ook de hele nacht, maar zij heeft momenteel echt zo'n vastzittende hoest, met taai slijm wat ze dan niet opgehoest krijgt. voor haar heb ik broomhexidine en dat helpt wel goed. Die mag je geloof ik al vanaf 2 jaar gebruiken. Dus ligt er net aan wat voor soort hoest en hoe oud.
Voor een nachtje hoesten zou ik niet direct naar de huisarts gaan. WEL als hij er benauwd bij is, koorts krijgt etc.
Hij is 2.5 jaar en denk dat de huisarts me niet laat komen omdat hij pas 1 dag hoest. Vanmorgen heeft ie gelukkig wel goed ofbeten en gedronken en nu slaapt hij weer. Heb hoestsiroop van daco gekoof ik gehaald . Bedacht me dat ik die eens als tip kreeg niet lang geleden. Maar hoe merk je of de hoest overslaat op de longen?
Maar koorts en hoesten zijn toch geeoon symptomen van een verkoudeid/griepje? Of moet je dan echt altijd ook naar de huisarts?
Hier ook een mannetje die sinds gisteravond zo aan het hoesten is.na hiest bui wat benauwd.heb net een hoest siroop gehaald en vannacht een zetpil gegeven.hij blijft vandaag lekker th hi s van psz.heeft vannacht een beetje overgegeven van het hoesten.verder wel redelijk geslapen.geeft ook aan keelpijn te hebben.ik kijk nog even aan.drinkt tot nu toe redelijk heeft broodje op.is nu aan het kleien vanmiddag maar een tukkie doen als hij wilt.ik zou ook niet na een dag huisarts bellen.het heerst ook enorm en lekker vochtig buiten.
Tassie, ja hij zegt 'hier doet pijn' en wijst dan het gebied aan bij zijn buik /ribben. Ik vind het ook echt zielig want de hele nacht lag hij te hoesten en sliep dus slecht. Om 5u had ik een zetpil ingedaan omdat hij heel warm voelde en dus zo slecht sliep. Vandaag is hij de hele ochtend al chagerijnig en hij hoest nog wel maar minder erg als vannacht . Heeft iemand nog tips hoe die siroop toe te dienen? Aangezien hij het zo weigert.
Hier gelukkig nog redelijk gezellig kindje wel snel geiriteerd maar jah zijn wij dan ook.zag bij de kruidvat kleine spuitje om toe te dienen.mika neemt het gewoon in tot nu toe.idd lekker zetpilletje geven vanavond zal.de koorts wel weer wat toenemen.geef vanavond voor het slapen een zetpilletje.goede nachtrust knappen ze ook van op.ik denk zelf als hij goed drinkt en beetje eet dat je het even kan aankijken.word hij lustelozer en zetpil helpt niet of wilt niet drinken zal ik de arts bellen.beterschap..tis zooo sneu kleintjes die ziek zijn.
Mag hij de tussistin nog van vsm? Daar kwam het bij dl goed los mee. Uiteindelijk kreeg ze het slijm niet verwerkt (wij zouden t uitspugen) en bleef ze snachts flink hoesten. toen salbutamol gekregen van de ha met zon pompje. Werkt super
Als ie heel erg benauwd wordt van het slijm zou ik gaan omdat er dan steviger geschut moet komen dan een hoestdrankje en bij koortst ( niet na een dag maar na ca 3 dagen ofzo) kan je denken aan een longontsteking waarvoor hij aan de antibiotica zou moeten. Voor een griepje hoef je idd niet te gaan
Wat vervelend! Als mn dochter erg hoest geef ik haar Tussistin van VSM net als Ukkie1985 zegt komt daar de hoest goed los van. misschien een tip? Kan in ieder geval geen kwaad