Personal trainer

Discussie in 'De lounge' gestart door Novi, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novi

Novi Niet meer actief

Het lukt me de laatste jaren heel moeilijk om mezelf te motiveren om te sporten. Vroeger was ik wel sportief en deed ik aan tennis, turnen en atletiek. Ik heb nu steeds geen zin, terwijl als ik sport en klaar ben ik me echt zoveel fijner voel. Ik weet niet waar het aan ligt dat ik die motivatie om te beginnen mis. Maar ik dacht dat een personal trainer me misschien wel kan helpen. Of iemand in de sportschool die een schema maakt ofzo? Maar waar vind je de juiste begeleiding en aan welke kosten moet je dan denken? Ik ben benieuwd naar ervaringen en ook vooral of het hielp om meer in beweging te komen :)

2. Biebsje

Biebsje Actief lid

27 aug 2015
    252
    86
    28
    Heb je geen vriendinnen met wie je kunt sporten? Elkaar beetje motiveren?
    Voor personal training ben je denk snel (minimaal) 50 euro per uur kwijt (wel goede stok achter de deur om te gaan )

3. Novi

Novi Niet meer actief

Mijn vriendinnen hebben helaas dezelfde motivatie als ik. Mijn fanatieke sportvriendinnnen wonen te ver om samen te kunnen trainen. 50 euro per uur is inderdaad wel wat veel...

4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik heb meerdere periodes met een personal trainer gesport, vaak 1:4 of 1:2 en een korte periode 1:1. Ik vind het echt de allerfijnste manier van sporten en de kosten waard, maar die zijn wel hoog. Veel personal trainers of goede sportscholen bieden ook small groups aan, waarin je met 4 of 6 personen traint onder begeleiding van een personal trainer. Mijn ervaring is dat dat al snel 150-200 per maand kost, maar het is wel echt superleuk en effectief.

Je kunt ook crossfit gaan doen, voor ongeveer 50 euro per maand kun je dan gaan sporten en krijg je wel een goede workout. Maar dan heb je nog steeds geen afspraak en ben je afhankelijk van je eigen motivatie om je in te schrijven voor trainingen. Maar is al iets minder vrijblijvend dan de sportschool ;)

6. Ballyss

Ballyss Bekend lid

18 aug 2018
    509
    598
    93
    Vrouw
    Ik train met een personal trainer, ik vind het super. Sporten met haar is leuk en ik maak mega stappen. Duur is het wel ik betaal €55/uur dat is een vrij normaal tatief

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Biebsje

Biebsje Actief lid

27 aug 2015
    252
    86
    28
    Motivatie verhaal is herkenbaar....

8. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik heb een sportschoolabonnement, enkel mijn portemonnee slankt af

floppie888 vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik train (nu even niet) 5x per week 1,5 uur met een personal trainer. Man traint 2x per week een uur met hem, zoon 2x per week een uur (1x samen met man en 1x alleen) en dochter 1x per week 1,5 uur (die doen we samen op woensdag ochtend). Wij krijgen korting omdat we als gezin zoveel uur per week afnemen. €35 per uur en dochter is gratis (zijn normale tarief is €60 per uur). Ik vind het heerlijk, veel dingen die ik samen met hem doe kan ik inmiddels wel zelf in de sportschool doen en heb ik hem niet meer voor nodig maar ik kickbox ook met hem en hij is mijn bewegende boxzak en dat maakt het zo leuk. Ik zou zelf in de sportschool gewone zaktraining alleen kunnen doen maar dan is de lol er snel vanaf bij me.

10. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Ik heb een hele tijd personal training gehad. Ik combineerde het met crossfit, deed 1/2 groepslessen in de week en 1 keer PT. De trainer gaf ook die crossfit lessen dus tijdens de PT gingen we aan de slag met dingen die tijdens de les niet goed lukten.
    Nu heb ik de PT lessen nog maar incidenteel, ga drie keer per week naar Crossfit. De lessen zijn toch leuker dan de PT!

o ja, ik was een sport-hater. Heb nooit iets langer dan 3 maanden volgehouden.
    Mijn tip als je iets zoekt: kijk eens of er een crossfit box in de buurt zit

Novi vindt dit leuk.
  11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.149
    8.123
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Jezus, das bijna 500 euro per week aan personal training.... dat zou mij echt te ver gaan haha

12. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

We houden nu in corona tijden ook super veel geld over ineens... nee ik overwoog al om voor mezelf terug te gaan naar 2x per week en de rest zelf in de sportschool te gaan doen. Maar ben bang dat er voor trainen voorlopig niets anders op zit dan thuis trainen.

13. Novi

Novi Niet meer actief

Ik geloof dat ik er nog maar even over na ga denken :roflmao: Ik ga eens kijken voor crossfit!

Deel Deze Pagina