Hoi! Lang geleden dat ik hier gepost heb maar lees wel altijd mee ☺️ Ik ben onlangs geswitcht van werkgever en heb nu een offerte pensioen waardeoverdracht ontvangen. Maar moet eerlijk toegeven dat ik met deze informatie nu nog niet kan bepalen of ik wel of niet de waarde overdracht moet doen. Is er iemand die hier verstand van heeft en met me mee wil kijken? Ik moet even checken of ik nog weet hoe privé berichten werken, wilde de informatie ook niet gelijk helemaal openbaar zetten ☺️ Alvast heel erg bedankt voor diegene die mee wil kijken!!
Ik zou voor zoiets persoonlijk geen advies aan vreemden op een forum vragen…. Denk dat je beter een financieel adviseur kunt benaderen.
Hier sluit ik mij op aan. Ik kan wel zeggen wat ik heb gedaan, maar misschien is dat helemaal niet handig voor jou. Heb je een hypotheekadviseur die je ook hiermee kan helpen?
Vaak kan de financiële administratie bij je nieuwe bedrijf helpen met het doorrekenen. Of je kunt kijken of je via hen terecht kunt bij iemand van de firma waar het pensioen loopt. Als je het overzet zijn er soms voordelen zoals inflatie correcties. Soms heeft het ook niet zoveel nut. Dat moet je echt door een deskundige laten bekijken.
Ik zou zelf even met het pensioenfonds contact opnemen. Allemaal afhankelijk van het pensioen wat er is opgebouwd en hoe je nieuwe pensioenfonds eruit ziet. Zij kunnen beter oordelen dan wij