pathologische leugenaar wil gezag

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Dane82, 15 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dane82

Dane82 Lid

3 mrt 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Eindelijk zijn de puzzelstukjes op zijn plaats gevallen!
    Ik ben niet een persoon die iemand anders een stempel wil geven maar mijn ex heeft "verdacht" veel kenmerken van een pathologische leugenaar:

• Een ziekelijke neiging om te liegen
    • Oppervlakkige charme
    • Snel intredende verveling
    • Gedragsproblemen in de kinderjaren en jeugd
    • Sterke overtuigingskracht
    • Uiterlijke schijn van oprechtheid
    • Tegenstrijdige uitspraken
    • Manipulatief gedrag
    • Gebrek aan realistische lange-termijn-planning
    • Impulsief gedrag
    • Geen medeleven / geen invoelingsvermogen
    • Onverantwoordelijk gedrag

Zelfs nu kom ik achter leugens die hij verteld. Ook het opvliegend en agressief gedrag valt nu allemaal op zijn plek.

Ondertussen heeft hij al mijn energie op geslokt en zit ik helemaal aan de grond.
    Toch ben ik blij dat ik dit op deze manier (waarschijnlijk ook sneller) een plek kan gaan geven want nu weet ik dat het niet aan mij lag!
    Hij heeft mij 6 jaar lang gebruikt, hij was eerst student en woonde bij mij in. Ik betaalde bijna alles. Hij heeft daardoor geen studieschuld opgebouwd.
    Nu is hij na ruim een jaar werk zoeken het werkveld in gegaan, althans als ik hem moet geloven. Want werkelijk, bijna alles wat hij zegt is een leugen!
    Mijn vertrouwen in hem is totaal weg.
    Maar nu komt het volgende; Hij wil dus het gezag. Zoals jullie al aanvoelen wil ik dat niet met zo'n persoon delen.
    Wie heeft hier ervaring mee,tips en wie weet welke stappen ik kan/moet zetten om dit te vermijden?

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb er geen ervaring mee, misschien heb je hier iets aan:

Wetgeving met de rechten en plichten omtrent het ouderlijk gezag | Uwwet.nl

Artikel 253c, punt 2.

Dus als jij zijn verzoek afkeurt en hij gaat naar de rechtbank, moet jij aannemelijk kunnen maken dat het niet in het belang is van het kind, dat hij het gezag krijgt. Ik neem aan dat hij het kind wel heeft erkend?

Hoop dat je er wat aan hebt :) Succes en sterkte, wat naar voor je dat je niet van hem op aan kunt :(

3. flirmar

flirmar Niet meer actief

Het is alsof je mijn ex-partner beschrijft.
    Mijn ex-partner geeft ook aan het gezag te willen, echter ken ik hem lang genoeg om te weten dat het praatjes zijn.

Veel succes als hij het door gaat zetten.

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Waarom wil hij gezag? Wat zegt hij daar zelf over?

5. Dane82

Dane82 Lid

3 mrt 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zit zo; Ik wil graag dat mijn ex ons zoontje blijft opzoeken. Maar ik wil hier wel duidelijkheid in, wanneer hij wel of niet komt.
    Nu komt meneer wanneer het HEM het beste uitkomt, hij bedenkt zich niet dat wanneer een kind moe is en bijna naar bed gaat (19:00 uur), dat als zijn vader binnen komt lopen dat hij helemaal overprikkeld raakt met het gevolg dat hij moeilijk in slaap komt en onrustig slaapt.
    Ik heb hem tot drie keer toe gevraagd om op zaterdag te komen maar dat weigert hij dus gewoon om dwars te zitten. Met het gevolg dat ik dus niet weet of hij nu wel of niet komt en uiteindelijk op zondag met meneer zit opgescheept omdat hij ons zoontje toch graag wil zien. (Ik kan mij ondertussen mijn plannen dus weer aan de kant zetten).

Hij werkt niet mee aan een omgangsregeling, ik krijg steeds smoesen te horen zoals; Ik heb het druk, ik heb mijn hoofd er niet naar staan, ik zit al 9 uur per dag achter een computer, ik moet bijkomen van een drukke werkweek enz. enz.
    enzij
    Toen ik hem daar laatst mee confronteerde zei hij (daar komt weer een eis/dreigement); Als jij het gezag tekent werkt ik mee want ik wil net zoveel rechten als jij. Als ik dit niet doe, zal hij met harde eisen komen en krijgen waar hij recht op heeft hij gezegd.
    Vervolgens hoor of zie ik hem niet meer en kan ik maar weer afwachten wat hij doet.

Ik word hier zo moe van!!! Waarom doet hij zo moeilijk?! Zet de dingen op papier en laten we het beste ervan maken. Ik wil weer proberen gelukkig te worden maar op deze manier blijf ik met hem bezig en dat wil ik niet meer.

Ik wil niet met hem het gezag delen want meneer is altijd onbereikbaar, (heeft zijn telefoon vaak uit staan). Je kunt niet op hem rekenen, hij komt zijn afspraken niet na en beloofd heel veel maar maakt het eigenlijk bijna nooit waar!
    Daarnaast is hij dus een ster in liegen, hij gelooft in zijn eigen leugens en hij stelt zichzelf altijd voorop!
    Ow en er is maar 1 weg en dat is zijn weg....
    Nou met zo'n persoon is het zeer lastig besluiten maken!

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Als hij bij de rechter het gezag vraagt, zal hij dit bijna 100% zeker krijgen. De enige reden waarom de rechter zijn verzoek kán afwijzen, is als er een onaanvaardbaar risico bestaat dat jullie kind klem of verloren zou raken tussen beide ouders of afwijzing anderszins in het belang van jullie kind noodzakelijk zou zijn. Dat nemen ze niet snel aan. Dat klinkt nu misschien even hard, maar het is wel de realiteit.

Voor jezelf: Stel je van het gezamenlijk gezag niet té veel voor. Het betekent niet meer dan dat je bijvoorbeeld je ex betrekt bij de schoolkeuze en belangrijke medische behandelingen. Dat zou je waarschijnlijk zo ook al doen. De plaats waar je kind woont (hoofdverblijf) en de omgangsregeling zijn in de dagelijkse praktijk vééél belangrijker. Dat hij gezag heeft, betekent trouwens niet dat er gegarandeerd een omgangsregeling komt. Dat is van andere dingen afhankelijk. Dat hij in het verleden moeilijk bereikbaar is, betekent ook niet dat er geen omgangsregeling komt, rechters zullen altijd proberen om een omgangsregeling vast te stellen, omdat het in het belang van jullie kind is om contact met beide ouders te hebben.

Als hij de dingen niet op papier wil zetten, kan jij naar de rechter gaan om dat wél te doen. Ook over alimentatie. Misschien is dat verstandig, om het voor jezelf een plekje te kunnen geven, de dingen goed te regelen en dan weer verder te gaan. En misschien doordringt het hém van de ernst van de situatie. Dit is niet iets waar je nonchalant mee om kan gaan, het gaat ook om zíjn kind, daar mag hij zich wel bewust van zijn...

7. Sincerity

Sincerity Actief lid

14 okt 2010
    105
    0
    0
    Enschede
    Dat klinkt ook als mijn ex. Mijn moeder heeft mij hierbij advies gegeven.

Verzamel zonder zijn medeweten bewijs over hem. Klinkt gemeen maar, zijn er ooit instanties waar hij is naar toe gegaan?. Ik heb namelijk een rapport over mijn ex dat hij een agressie stoornis heeft en wat andere dingen.

Met omgang etc zal ik dit nooit opbrengen, alleen als hij gezag gaat aanvragen dan ben ik genoodzaakt dit wel op te brengen.

Mijn ex wilt op dit moment ook alleen zijn dochter zien wanneer het hem uitkomt, en omdat dit niet zo gaat hebben we allebei maar bepraat over een omgangsregeling. (nog bezig)

Het grootste probleem met dat soort type mensen is gewoon dat ze rationeel niet kunnen kijken. Mijn ex is een bom van gevoelens en kan hiermee niet goed omgaan.

Ik denk dat je niet door kan dringen bij dit soort typen mensen. Ze weten het vaak wel maar snappen het vaak niet.

Mijn advies is dit: Sluit het af. Ik ben een hele lange tijd bang geweest wat als hij gezag aan gaat vragen, wat als dit wat als dat. Hij maakte ons geluk kapot.

Wat gebeurt, gebeurt. Ik denk dat het beste voor JOU geluk en voor jou gezondheid is om zo weinig mogelijk contact te hebben. Een hoop stress over je ex is niet fijn, en je kind pikt dat toch ook wel op..

Ik zou gewoon al het contact op stop zetten en alles via een advocaat of mediator spelen. Geeft jou en je kind rust.

Een relatie met haar vader is belangrijk, maar dan moet die stabiel zijn.

Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina