Hoe lossen jullie pubers dit op? Zoon had tot nu toe zijn pinpas in zijn telefoonhoesje maar nu moet hij ook zijn id en schoolpas op zak hebben. Ik vrees dat een portomonee of losse pasjes houder drama word, die gaat hij vergeten of kwijt raken. Hoe nemen jullie pubers dit mee?
Pinpas en ID heeft ze in een portemonnee, schoolpas los in een vakje in haar schooltas (vaak nodig, dus daarom niet in de portemonnee). Telefoon mag op school niet, dus daar de pasjes bij is niet handig.
Dochter heeft haar bankpas in haar telefoonhoesje. Schoolpas ergens in haar tas. ID heeft ze niet nodig.
Nou gewoon, in een portemonnee / pashouder. Heeft OV chipkaart, pinpas, ID kaart (vanaf je 14e moet je je kunnen legitimeren als ik me niet vergis) en vast ook een schoolpas. Waarom denk je dat je zoon het kwijt zal raken? Neem aan dat hij z'n mobiel en sleutels ook niet telkens kwijt is?
De ene dochter heeft een telefoonhoesje met zo'n extra pasjesding wat ze eruit kan schuiven. Oudste heeft haar portemonnee mee waar haar andere pasjes inzitten zoals OV-chipkaart, pinpas, schooltas, die heeft ze in haar tas. In haar telefoon zit haar ID kaart, deze heeft ze dus altijd bij zich vanwege de identificatieplicht. Mijn man heeft altijd zijn portemonnee in zijn broekzak, daar zitten ook de pasjes in. Misschien dat t voor je zoon ook bijv met een pasjeshouder werkt die hij dan in zijn broekzak of schooltas stopt?
Mijn kinderen hebben uit eigen beweging toch voor een portemonnee gekozen. Pinpas zit bij hun telefoon, ID-kaart, OV-kaart en schoolpas enzo in de portemonnee. Als hij buiten school weinig weg gaat met het OV etc., zou ik die extra pasjes in zijn schooltas doen. Wat kwijt raakt is voor eigen rekening en als ze een boete zouden krijgen voor het niet tonen van een ID-bewijs ook.
Sommige pubers raken echt alles kwijt Mobiel hier nog nooit gebeurd, maar portemonnees, kluis sleutels etc regelmatig. De ene puber nooit, de andere chronisch. Zoon van net 13 zit in de tweede en hij is al zovaak iets kwijtgeraakt. Vooral zijn kluissleutel is een ramp. Die heeft hij nu met een karabijnhaak aan zijn broek hangen en dat werkt voor hem goed. Maar ik denk dat hij hem in de tijd dat hij op het vo zit al zeker 5x is kwijt geweest. Gelukkig lag hij dan elke keer gewoon bij de conciërge. @sidmick Tot nog toe gaat het hier goed met een portemonnee. Daarin heeft hij zijn pinpas en zijn ovchip. Die is hij nog niet verloren of kwijtgeraakt. Het is echt lastig voor sommige pubers om zulke dingen niet kwijt te raken. Ik merk wel dat het bij mijn zoon steeds beter gaat. Dus ik houd moed voor de toekomst
Mijn kinderen hebben zo'n telefoonhoesje waar meerdere pasjes in kunnen. Ze zitten tegenwoordig toch vastgeplakt aan hun telefoon, dus dan raken ze die pasjes ook niet zo snel kwijt. Op school gaat die telefoon uiteraard in hun kluisje.
Ik heb veel pasjes km klarna. En de pasjes die je moet kunnen geven zoals de id en rijbewijs in een vakje bij mijn mob. Maar denk niet dat pubers zoiets wil maar ben ook hoesjes tegen gekomen met gleufjes en 3 pasjes lukt vaak wel.
Mijn ene zoon heeft zijn schoolpas in zijn portemonnee met zijn pinpas. ID kaart zit in zijn telefoon. Mijn andere zoon neemt zijn schoolpas nooit mee (al 4 jaar geen probleem hier) pinpas neemt hij niet mee hij heeft Google pay. En zijn ID zit in zijn hoesje van zijn telefoon.
Waarom hangt hij hem niet aan sn sleutelbos dan? Dochter heeft dr kluissleutel gewoon aan dr fietssleutel hangen.
Hier is oudste zijn schoolpasje al 5 jaar kwijt. Nou niet nodig dus. ID gaat ook nooit mee eigenlijk. Heeft alleen een paspoort en is onhandig. Hij heeft een foto op zijn telefoon en de politieagent laatst vond dat voldoende gelukkig. Kluisjes op school worden regelmatig opengebroken. Zo is zoon al een keer een jas kwijt geraakt, gaan dus geen waardevolle spullen in.
Dochter heeft ID in haar telefoonhoesje zitten. Pinpas en OV chipkaart in haar portemonnee doe ze niet altijd en overal meeneemt. Schoolpas los in de tas want daar zit hier zo'n hard plastic hoesje omheen dat er niet af kan waardoor het te dik is om in een portemonnee ofzo te stoppen. Zoon hoeft zijn ID nog niet bij zich te hebben, schoolpas dus ook in de tas en pinpas in de portemonnee die hij zelden bij zich heeft. OV ligt thuis, hij is nog nooit alleen met het OV ergens heen geweest. Dus die nemen man of ik mee indien nodig.
Hij gaat nu met de bus, dus geen fietssleutel bij zich. Maar als hij met de fiets gaat zit hij daar ook aan. En dan zit de fietssleutel dus ook aan zijn riemlus. Anders raakt hij hem ook kwijt.
En de huissleutel? Ik zou zoveel mogelijk bij elkaar houden. Hier gelukkig nog niet aan de hand gehad, hopelijk gaat t niet gebeuren ook.
Hier hadden ze destijds gewoon een foto van hun ID gemaakt. Pinnen doen ze vanaf hun 16de contactloos met de Rabo app Nu hebben ze wel altijd hun rijbewijs bij zich Hier waren die pasjeshouders ook altijd zoek. Al die stress met zoeken en toen eenfoto van hun id gemaakt Dikke prima Nooit gedoe over gehad
Ja dat doen wij ook. Foto van paspoort, vond politie laatst ook geen probleem. Pinnen met telefoon voor de oudste en schoolpas dus nooit mee.