We willen de 1ste week van oktober een week weg. Vereisten Treinstation/ bushalte op 10-15 minuten lopen, niet verder. Overdekt zwembad. Vlakbij of naast bos. Uitjes moeten lopend, fietsend of met ov haalbaar zijn. Bij voorkeur regio brabant, overijssel, limburg. Gelderland mag, maar geen veluwe. Wadden eilanden mag, maar geen terschelling. Drenthe ligt bij mij wat gevoelig ivm laatste vakantie met mijn moeder daar... Zeeland is qua ov erg ver. Max 500 euro, eventueel iets meer. Het is nogal een speurtocht. Onderstaand onze bevindingen, Europarcs en RCN weinig goed bereikbaar met ov. Molecaten noordduinen gezien, mja naast strand is er weinig te doen volgens mij. En bij bosbad hoeven kan ik ook weinig vinden in de omgeving. Landal Lommerbergen, volgens mij behoorlijk wat heuvels als je richting bos wilt. Ik weet verder niet of de directe omgeving leent voor wandelen? Landal Hoog Vaals. Ik hoor dat het meer een autobestemming is als je wat wilt doen .... Plus veel steile heuvels wat wandelen (en fietsen) lastig maakt. Landgoed t Loo. Volgend mij ligt het bos ernaast. En met de fiets ook wel wat uitstapjes te doen. Roompot t Wolfsven. Ik lees vooral negatieve recensies over de chalets en (punt)bungalows. Ik zag ook de nieuwe lodges, iemand hier ervaring mee? Ik vind dit park wel leuk, want ligt in bos en veel te doen in omgeving (dierenrijk, kasteel, bos, nuenen). Hoe zijn verder de faciliteiten? Roompot kleine vink. Ik vraag mij af of je dan bij het goede/mooie stukje maasduinen zit... En je hebt de kasteeltuinen. Verder is er volgens mij niet veel te doen... Roompot Helledoorn. Volgend mij goede fiets/wandel omgeving, al zit je niet direct naast de sallandse heuvelrug. Dat zit je wel bij die van landal, maar dan is de bus best ver lopen Ik vraag mij verder af of er voor een week voldoende te beleven is. Wij zijn niet van pretparken, dus avonturenpark helledoorn valt af. Ik ben nog in onderzoeksfase wat betreft de campings de leistert, zandstuve en beerze bulten, wat er in de omgeving te doen is, etc. Jullie nog tips? Ervaringen met bovenstaande parken? Ik vind erg lastig dit keer. Mede ook door mijn reisgenote die liefst een bushalte binnen 10 minuten wilt en niet teveel wilt uit geven. Alvast bedankt
De schatberg? Ligt bij Sevenum in de buurt. Als ik me niet vergis is daar dichtbij een bushalte. Bij het park zelf ligt vanalles. Hebben een zwembad maar het is een simpel zwembad. Het bos ligt in de buurt, zelfs Toverland is denk ik 20 min lopen (door het bos). De bus gaat naar Sevenum en Panningen.
Bosbad Hoeven is leuk in de zomer, dan heb je verder niets nodig. In het najaar zou ik het niet doen.
Alleen ervaring met Klein Vink. Ligt heel mooi midden in de maasduinen vanaf het park kun je echt hele mooie wandelingen maken. Je kunt fietsen huren op het park en dan kun je ook hele leuk routes maken. Je hebt daar de Hertog Jan fabriek waar je een rondleiding en proeverij kunt doen en de IJsvogel (oude watermolen) die ook heel leuk is. En naast het park liggen de thermaalbaden. Vinden wij persoonlijk altijd leuker dan het binnen zwembad van het park. Wij vervelen ons er nooit. Maar we hebben wel altijd een auto mee en vermaken ons voornamelijk met lekker in de natuur zijn.
Wij zijn met hemelvaart naar ‘t Wolfsven geweest en hebben genoten. Wij zaten in een groen chalet. Was niet heel nieuw en luxe maar alles was wel goed schoon. Lokatie op het park was geweldig. Ik vind het een aanrader ondanks de vele slechte recensies. Dit was ons huisje
Lommerbergen is leuk, wij kennen t alleen van t zwembad. Is niet heuvelachtig daar hoor. Daar moet je zuidelijker voor zijn. Landal hoog Vaals is in mijn ogen slecht met ov bereikbaar, misschien dat via Aachen wel te doen is. Maar Vaals is echt uithoek. En wel heel heuvelachtig maar ook heel mooi.
Ja zat even te kijken om naar brachterwald te fietsen. En daar stond toch steile heuvel vermeld. En zag niet direct bos naast t park.
Steile heuvel kan niet veel zijn. De echte heuvels beginnen pas na Geleen. Gebied rond lommerbergen is echt vlak. Ligt in het bos.
Lommerbergen zit je bijna in centrum Reuver, gezellig centrum. Veerpont over en je bent in Kessel, mooi dorp waar je fijn langs de maas kan wandelen. Ook een kasteel. En de lekkerste ijssalon van Nederland; Clevers! Voor de rest is daar niet veel qua toeristische dingen... Leistert moet echt leuk zijn. Leuk zwembad, meertje op het park, er ligt zon gamecenter bij... En een indoor zandspeeltuin, erg leuk voor de kleintjes. Maar zou idd ook eens bij de Schatberg kijken. Daar heb je buiten vanalles, maar binnen ook bowlen en een game center, ABC all you can eat, MattelPlay, bijna tegenover een Mac Donalds. Maar echt lopen naar dingen niet echt een optie denk ik. Toverland ligt er denk ik 10/15 minuten met de auto vanaf.. Voor de rest ligt het aan de snelwegen...
We gaan voor wolfsven. Je loopt zo bos in. Dierenrijk op 20 minuten fietsen Kasteel geldrop met kinderboerderij en gogh dorp nuenen met kinderboerderij ook op ok fietsafstand. We gaan wel voor een lodge want de recensies over de chalets/ puntbungalows zijn zo slecht dat we dat niet aandurven. Bij de andere parken toch echt auto nodig en weinig te doen voor een week vullend programma. Pret/attractie parken maak je ons niet blij mee. Mijn dochter is niet van draai/wiebeldingen. Schommelen vindt ze sindskort een beetje leuk voor paar minuten. Meest blij maak je haar met een kinderboerderij/speeltuin en iets met dieren.