Maat 3 van Pampers Baby-Dry past mijn dochter perfect, maar 's nachts plast ze (te) veel voor die luier. Elke ochtend haal ik een klam baby'tje uit bed, bah! Deze week overgeschakeld op maat 4 voor 's nachts. Ze zwemt er een beetje in, maar ja, we moeten toch iets proberen Alleen plassen gaat opzich goed, ik haal haar 's ochtends droog uit bed. Maar als ze gepoept heeft (en dat gebeurd nogal vaak 's nachts) loopt de urine gewoon langs de poep de luier uit langs haar benen, terwijl deze nog niet eens helemaal volgezogen is. Bah bah bah!!! Nu heb ik dus al 3x een kletsnatte baby uit bed gehaald. Wie oh wie heeft DE tip voor mij? Ik zoek eigenlijk een luier die net als Pampers Baby-Dry maat 3 past, maar absorbeert als maat 4
Die bestaat helaas niet EDIT: oh huh als ik google zie ik ineens wel maat 3+ baby-dry... maar op de officiele pampers website staat die niet...
Ik vind Pampers troep als luiers! Ze zeggen dat ze droog de nacht uitkomen en dat ze absorberen als de beste, nou echt niet! Ik vind het rotluiers! Ik heb hier al heel lang Kruidvat gehad, daar heb je ook + maten van. Nu Jumbo eigen merk luiers, die hebben net een hogere achterkant dan Kruidvat. Prima merk!
Hier hetzelfde probleem maar met maat 4! Hij past er prima in en voor de nacht gebruik ik toch maar 4+ maar bijna elke ochtend haal ik een nat ventje uit bed. Hij slaapt nog niet door en als ik heeeeeel vroeg in de ochtend de luier verwissel heb ik het probleem niet maar ik kan me er toch zo kwaad over maken dat ze leuk op de verpakking zetten dat ie 12 uur mee kan. Vanochtend een foto gemaakt van mijn ventje in een kletsnatte pyjama en ga maar eens een klachtmailtje sturen.
Ik heb dat probleem nooit gehad terwijl hij ook altijd een maat groter moest omdat hij wel grote plassen deed terwijl hij gezien zijn gewicht en figuur echt nog geen grote maat nodig had. Misschien dat het dan inderdaad door t poepen komt. Meestal gaat het meteen strakke romper dan wel goed. Anders gewoon wat andere merken proberen. Ik zweer zelf bij pampers,maar anderen weer bij kruitvat terwijl ik dat echt zielig vind voor die kleintjes omdat t zo ruw is. Etos vond ik wel redelijk alleen die roken iets meer.
Is de romper die er overheen zit goed passend of zit die strak of juist los. Ik heb nu het probleem niet meer gelukkig (in de nacht doet ze het prima op pampers en overdag luierbroekje of kruidvat), maar toen ze kleiner was dus wel. Ze moest in de nacht ook een maat groter ivm plassen en daaroverheen dus ook een romper een maat groter. Als de luier gaat verzadigen, blaast hij op, dan gaat de sluiting van de normaal goedpassende romper drukken op het midden van de luier en perst vocht naar buiten/ zijkant en als er dan een nog poepluier is dan gaat het helemaal naar buiten. Hier was het opgelost met een grotere luier en een grotere romper. Dat doe ik nu eigenlijk standaard altijd aan
Hmm, misschien inderdaad dan een ander merk proberen. Haar nachtluier heeft nu zeeën van ruimte om uit te zetten, want ik doe haar alleen een pyjamapakje aan en geen romper en die pakjes zijn nog een maat te groot. Maar misschien is dat dan wel het probleem, misschien moet er een strak rompertje onder om alles wat beter aan te laten sluiten.
Pampers heeft zeker wel een maat 3+. Toevallig gister bij de kruidvat zien liggen. ☺️ Lastig hè, dat gezoek naar 'de' oplossing. Succes!
Hier al een jaar maat 4 overdag en 5 voor de nacht, van de Aldi.Sinds ik voor de nacht naar mt 5 ben overgestapt is ze nooit meer doorgelekt.
Pamper new baby maat 3 kan meer vocht vasthouden, zou iets van een dubbele absorptielaag hebben ofzo voor de kleintjes. Kan dacht ik meer opnemen dan de baby dry..
Hier pampers active-fit en geen problemen mee. Wel enkele nachten gehad dat ze wat klammig was bij de pamper (sliep dan wel meer dan 12u) en dan overgegaan op een grotere maat (4+) en nu geen problemen meer mee. Past ook perfect aan! Vind active-fit veel beter dan baby-dry. 1x een pak baby-dry gekocht (vergist) en was blij dat deze op waren, helemaal niet tevreden over! Blazen onmiddellijk op bij een beetje plas, passen ook niet zo goed aan. Misschien de active-fitjes eens proberen .
Active fit van pampers heeft ook 3+ ook nog eens in de aanbieding bij etos en trekpleister vrijdag en zaterdag, trekpleister zondag ook nog, 40% korting
Hier overdag maat 4 en s'nachts 4+ van kruitvat. We hebben het zoeken maar opgegeven,voor we naar bed nog een verschoonronde.....
Mijn beste vriendin had het zelfde probleem. Ik heb haar wel eens 2 luiers over elkaar zien doen. Zij gaf haar zoontje toen een maat 2 aan want die paste perfect en een maat 3 eroverheen voor het doorlekken, maat 3 was te groot voor hem. Klinkt erg raar maar hij bleef droog! Misschien heb je daar wat aan?
Hier zelfde probleem gehad. Ben overgestapt, eerst op kruidvat en nu op lidl. Zeer tevreden over! Ze houdt het nu wel droog als ze het klokje rond slaapt en het bespaart ook nog eens veel geld.
Fijn al die tips hier! Begin echt te denken dat Baby-Dry gewoon prut is, als ik alle ervaringen hierzo lees... Ik herken het opblazen met een klein plasje heel goed, de Simply-Dry doet dit ook (die gebruiken we nu overdag). Misschien eens inderdaad de Active-Fit proberen. En sowieso ook wat andere merken proberen, want ik ben nu niet meer overtuigd van de geweldigheid van Pampers Toevallig wel gister een pak Baby-Dry 3+ gevonden, dus die gaan we ook even proberen voor 's nachts. Maar...... vannacht maat 4 aan gedaan dit keer met een goed passende romper (sloot mooi aan op de luier zonder te hoeven te trekken) en wat denk je? Het werkte! Helemaal droog gebleven, ondanks een grote poep! Vraag me af of het iedere keer zou werken, maar vanochtend was ik in ieder geval een blije moeder! Oh, en goede tip van 2 luiers over elkaar heen doen. Daar zat ik ook nog aan te denken om te proberen, tenminste als niks anders meer werkt (want ja, wel een beetje zonde van het geld om twee luiers te moeten gebruiken )
Ik heb dat ook met de baby dry met poepen idd! Maar met de active fit niet. Ik heb daarom ook alleen nog de active fit