Hallo! Er zijn al een paar topics geweest over paleo en vast ook over de voedselzandloper maar waar ik erg benieuwd naar ben is wie er ervaring mee heeft en waarom je juist paleo doet óf juist de voedselzandloper. Ik kan niet heel veel verschillen tussen beiden vinden? Volgens mij heeft de voedselzandloper peulvruchten erbij en minder vlees dan paleo (but correct me if I'm wrong...).
Ik heb over allebei wel wat gelezen, maar ben bij lange na geen expert. Wat er met name verschilt is de filosofie erachter, dus waaróm je zo zou moeten eten. En dat de uitkomst op elkaar lijkt is dan 'toeval'. Zelf vind ik t niet nodig om zo zwart-wit met dit soort 'diëten'/eetfilosifieen om te gaan, dus ik zou nooit hardcore paleo gaan ofzo, maar de onderdelen kiezen waar ik me het meest in kan vinden en het beste te integreren is binnen mijn gezin. Zoon en man vonden 'al die quinoa-rommel' maar niks en wilden pasta! Daar sta je dan met je goeie gedrag
Paleo heeft toch veel vetten en eiwitten? Ik meen dat voedselzandloper dit niet zo heeft? Veel vetten en eiwitten zou ik niet doen, we hebben gewoon niet zoveel nodig. Teveel hiervan geeft meer kans op het krijgen van bepaalde kankersoorten. We eten teveel koolhydraten sinds de opkomst van de aardappel en het brood. Daar zouden we wat aan kunnen doen. En dat doen we het beste door het meer eten van groenten en fruit (zijn ook eiwitrijk), omdat we dat plus voedingsvezels chronisch te weinig eten. Boekentip: Hoe wordt je 100 van William Cortvriendt Erg leerzaam. Overigens... ik ben zelf van de Quinoa genezen, omdat er zelfs op de bio varianten veel chemische bestrijdingsmiddelen worden gebruikt, zelfs de verboden, extreem giftige soorten.
Ik ben niet voor of tegen de ander! Wel ben ik gaan minderen met koolhydraten en suiker en dat bevalt erg goed!!!!
Ik eet paleo. Ben nu 7 kilo afgevallen. Smokkel wel af en toe met brood en zuivel, maar voel me veel energieker. Geen snoep, frisdranken, suikers, aardappelen, rijst en pasta meer. Veel groente, fruit, vis, vlees en ei. Je kunt genoeg variëren. Ik ben er nog geen expert in hoor, ik zoek gewoon wat recepten en maak die dan. Ik vind het goed vol te houden.