Paarse tepels

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Dorien1980, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorien1980

Dorien1980 Nieuw lid

22 mei 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb een vraagje. Mijn tepels doen pijn en worden paars tijdens het kolven.

Ik gebruik de electrische kolf van Ameda. Ik heb gekolfd met schelp-maat 25 en ben daarna overgestapt op maat 30. Dit geeft ietrs minder pijn, maar het is nog steeds pijnlijk.

De kolf stel ik in op een kwart of maximaal op de helft van de vacuuimkracht. Meer vacuum is veel te pijnlijk.

Gelukkig krijg ik op die stand toch nog redelijk wat melk afgekolfd, maar ik vind het vervelend dat het steeds zo'n pijn doet en dat mijn tepels paars worden door het kolven.

De pijn en de paarse kleur trekken wel redelijk snel na het kolven weer weg.

Ik heb trouwens ook de electrische en de handkolf van Avent geprobeerd (met en zonder siliconen kussentjes in de kolf). Dit was nog pijnlijker.

Waar kan dit door komen en wat kan ik hier tegen doen?

Groetjes, Dorien

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Mag ik je vragen naar de reden van het kolven?
    Kolf je af in plaats van aanleggen? Of doe je het erbij?

Het kolfapparaat dat je gebruikt wordt doorgaans goed bevonden, maar misschien is voor jou de Medela meer geschikt.

Probeer eens iets met warmte van tevoren, zodat je de doorbloeding alvast activeert, of wat massage vooraf.

Heb je de productie al op gang of ben je het nog op gang aan het brengen?

Probeer me nog even iets meer te vertellen.

gr
    Linda

Deel Deze Pagina