Hi ik weet me even geen raad meer en alle tips en hulp is welkom. Sinds de 7e week geef ik dagelijks over. Het is even kort een paar dagen gestopt maar kwam uiteindelijk net zo hard weer terug. Ik voel me niet misselijk denk ik? Maar ineens uit het niets komt er een hevige vlaag van misselijkheid op me af met overgeven als gevolg. Ondertussen 14w zwanger en geef ik nog steeds dagelijks over. Hoe vervelend het ook is, ik ben dankbaar voor deze zwangerschap en wil zeker niet klagen. Maar ik maak mij zorgen of de baby dan niet voedingsstoffen mist op deze manier. En ik zou wel graag tips willen hoe ik ervanf kan komen
Maak je niet teveel zorgen om je kindje, die pakt wel wat hij of zij nodig heeft. Jij gaat er eerder aan onderdoor. Dit is mij verteld in het ziekenhuis toen ik daar lag met hyperemesis en 30x per dag moest overgeven (eerste zwangerschap) Heb je al medicatie tegen het overgeven? Zo niet neem contact op met je huisarts hiervoor want er is medicatie die je veilig kunt gebruiken tijdens de zwangerschap.
Bij mij hielpen de medicijnen “emesafene”. Ik had het via de gynaecoloog, omdat ik in het ziekenhuis loop, maar de huisarts kan het ook voorschrijven.
Ik heb bij de oudste van week 8 tot week 36 gespuugd en hij werd met ruim 8pond geboren dusxhij kwam niks tekort. Ik miste na de bevalling wel een aantal kilo's Ik zou de huisarts bellen voor medicatie
Als je voldoende vocht en voeding binnen kan houden hoef je je er geen zorgen om te maken. Dus als je s ochtends moet spugen en de rest van de dag wel goed kan eten en drinken is er in principe geen risico voor jou of de baby. Als je over de hele dag meerdere keren moet spugen is er een risico op ondervoeding en uitdroging, dat kan gevolgen hebben voor jou en de baby. In dat geval aan de bel trekken bij een arts, die kan medicatie voorschrijven. Emasafene helpt tegen het spugen, als dat niet werkt is er nog meer mogelijk. Dus laat je niet te makkelijk afschepen. Ook zijn er middelen tegen de misselijkheid, maar als je daar geen constante last van hebt heeft dat weinig zin. Dan wegen de voordelen niet op tegen de medische risico's en bijwerkingen.