Welke is leuker (met 2 actieve knullen van 5 en -net- 3)? Ik ben 1000 jaar geleden in beide wel eens geweest, en vond ze toen allebei wel leuk, maar geen idee hoe ze nu zijn. Wie heeft er ervaring met 1 of - nog beter - beide parken?
Ik vind dit net de twee mindere dierentuinen van Nederland, haha. Als ik echt moet kiezen, dan Ouwehands. Is Amersfoort geen optie?
Amersfoort komen we vrij vaak, omdat onze oudste al sinds hij 2 is verslaafd is aan dino's. Ik dacht dus laten we eens iets anders proberen . Maar deze 2 vind jij dus niet zo leuk? Waarom precies? Naast Amersfoort komen we ook regelmatig in Blijdorp en Beekse Bergen, vind ik allebei ook erg leuk. Ik ben ook benieuwd naar wildlanda, maar dit is voor ons vrij ver rijden.
Haha, dat zijn inderdaad 3 leuke dierentuinen, ja Wildlands schijnt echt ontzéttend tegen te vallen, ik heb nog nooit zoveel negatieve reacties over een dierentuin gelezen.. En dat terwijl Dierenpark Emmen zo prachtig was.. Wij komen heel graag in Ouwehands, maar dan alleen tijdens de Park-Van-Sint-periode, waarin er héél veel Sinterklaas-gerelateerde dingen te doen zijn. Als dat er niet is, zouden we daar binnen 3 uurtjes wel klaar zijn, denk ik (terwijl ik in Amersfoort en Blijdorp bijvoorbeeld dus makkelijk een hele dag rond kan lopen). Hetzelfde geldt voor Burger's Zoo. Daar vind ik bovendien dat je de hele dag eindeloos aan het klimmen bent. Omhoog, weer omlaag, omhoog, weer omlaag. Verschrikkelijk met rolstoel of kinderwagen (maar er zullen vast ook heel veel mensen zijn die dat helemaal niet vinden ). Ik zou in dit geval voor Ouwehands kiezen, omdat die de Zeeleeuwenshow hebben, wat ik een mooi extraatje vind. En ik denk dat RavotAapia helemaal fantastisch is voor je jongens!
Ik zou ouwehand doen. ik ben zelf weg van Arnhem, maar het is zo ruim opgezet....Mijn kinderen hadden moeite om de dieren goed te spotten. Ravotapia is geweldig, de zeeleuwenshow ook...en de bamboe Bill shows zijn hier favoriet!
Ik vind Ouwehands helemaal niets. Het lijkt net een speeltuin, teveel ingericht voor kinderen. Met lawaai van het treintje dat vlak langs en over de hokken van de dieren dendert. Als ik wil dat mijn dochter van een glijbaan afgaat of gaat klimmen in een klimrek of zo, dan ga ik naar een speeltuin of pretpark, niet naar een dierentuin. Een dierentuin moet wat mij betreft in de eerste plaats om de dieren gaan met daarbij natuurlijk een zo goed mogelijk nagemaakte natuurlijke leefomgeving met o.a. veel ruimte. Ja, dat betekent dat je niet altijd de dieren kunt zien, omdat ze zich dus kunnen verstoppen. Ik vind Burgers' Zoo daarom juist erg mooi, de mooiste dierentuin van Nederland. Er is met heel veel zorg gekeken naar de dieren en naar hun habitat. Het is maar net wat je doel is wanneer je naar de dierentuin gaat. Onze dochter vermaakt zich in Burgers' Zoo ook prima tijdens het wandelen door het park. Op stenen klimmen, rennen, takjes zoeken etc. Zij heeft geen speeltuin nodig.
Haha, ik ben het in principe helemaal met je eens, maar met kinderen ga ik toch graag naar een dierentuin waar ze ook daadwerkelijk een leuke dag hebben, kunnen spelen en wat dieren kunnen zien. Anders ga ik gewoon lekker, veeeeeeel goedkoper, naar het bos.
vind ze beide leuk. burgers zoo ivm de jungle en de ocean lekker warm en genoeg leuke achteraf paadjes. en op de savanne ook erg leuk. het isalleen wel veel klimmen en dalen. dus de vraag is of je kids dat aan kunnen of dat ze snel piepen met moeie benen. ouwehands is meer kinderspeelparadijs. ook lekker in het bos. vinden de onze ook erg leuk. al moet ik zeggen nu ze ouder zijn gaan ze liever naar burgers. maar in die leeftijd van die van jou was ouwehand favo. wij gaan nog naar wildlands heb geen idee hoe die nu is. maar ik ben tot nu toe positief. vond de oude dierentuin in emmen echt niet meer van deze tijd. te klein voor zijn prijs zeg maar.
Ik zou op die leeftijd voor ouwehands gaan. Juist omdat er meer speelmogelijkheden zijn. Daar heb je juist meer afwisseling.
Ik vond ouwehands niet zo. Ons inzien niet veel soorten dieren gezien. Artis gister vond ik veel leuker. Burger zoo geen ervaring mee
Ik vind Burgers Zoo erg leuk. Net over de grens is Duisburg is ook een leuke dierentuin, incl dolfijnenshow. Veel goedkoper als in NL.. maar dat is misschien voor jullie wat te ver.
Als je Blijdorp gewend bent zou ik voor Burgers gaan. Ouwehand is klein en compact en een groot speelparadijs vergeleken bij Blijdorp. Als je daar toch voor wilt gaan neem dan schone kleren en een handdoek mee want in Ravotapia kunnen ze echt vies worden van het zand en water. Persoonlijk vind ik burgers Zoo meer geschikt voor de winter, omdat daar veel overdekt is en lekker warm. Parkeren is als het druk is bij Ouwehand echt slecht geregeld, wij hebben een keer een uur stilgestaan voor het park om überhaupt te mogen parkeren. De mooiste dierentuin van Nederland vind ik Gaiazoo maar dat is allemaal buiten. Daar maak ik die koukleumen van mij niet blij mee in de winter.