Ouder overlijdt, langdurig geen contact

Discussie in 'De lounge' gestart door Minaaw88, 1 jul 2024 om 14:38.

  1. Minaaw88

    Minaaw88 Nieuw lid

    23 jun 2024
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Wie heeft het meegemaakt dat je langdurig geen contact hebt met je ouder(s) en een van de twee overlijdt.
    Hoe ga je hiermee om?
    Zijn jullie naar de uitvaart/ afscheid nemen gegaan of heb je dat op een andere manier gedaan ?
     
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.760
    11.350
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    allereerst toch gecondoleerd.

    Ik heb gelukkig met beide (nog) geen ervaring. Maar ik denk dat je dit soort dingen gewoon heel erg op je eigen manier moet doen. Wil je gaan dan ga je, wil je niet ook prima toch? Gewoon dicht bij je eigen gevoel en behoeftes blijven.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.771
    4.163
    113
    Lijkt me ook afhankelijk van de reden van het verbreken van het contact en de eventuele relatie die er nog is met de andere nabestaanden.
    Als het bijv. allemaal om ruzie en conflicten gaat. Zou ik een andere manier zoeken om afscheid te nemen.
     
    Kinderwens87 en Syane vinden dit leuk.
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.348
    8.984
    113
    Niet helemaal het zelfde maar met een familielid. Als mijn zus gaat dan kom ik niet en andersom. Als ik niet ga dan verwerk ik dat op mijn manier.
     
  5. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.613
    2.177
    113
    Zou gewoon je gevoel volgen. Ik heb t afgelopen jaar meegemaakt, mijn vader was ernstig ziek, en zwaar alcoholist zolang ik me herinner, hij was al heel lang opgegeven, maar hij bleef maar leven, hoorde ik vooral achteraf. Ik heb nog enige tijd getwijfeld of ik m nog wou/kon opzoeken, maar had er geen behoefte aan, en dat was voor mij de juiste keuze. Ben ook niet naar zijn uitvaart gegaan.
     
  6. Sylver