Hallo meiden, Ik heb een vraag betreft de moeders die Iui traject gevolgd hebben, hoe gaat dit allemaal te werk? Mijn vriend kreeg gisteren te horen dat hij extreem subfertiel zaad heeft en heel traag en samengeklonterd, en ik zelf heb pcos dus geen regelmatige eisprong waarvoor ik dus letrozol Kreeg maar dit heeft in dit geval geen zin meer waardoor we ander traject in gaan. Kunnen jullie mij vertellen hoe dat te werk gaat? en Hoelang het duurde voordat je zwanger was? En hoeveel hebben hierdoor een meerling gekregen? Mvg onzekere mama
Ik heb 6 x IUI gehad. Moest toen hormoon injecties spuiten en dmv echo’s wordt vanaf een bepaalde cyclus dag de groei van je eicellen geobserveerd en opgemeten. In mijn ziekenhuis was toen beleid dat je Max 2 dominate follikels mocht hebben anders werd de behandeling gecanceld met inderdaad het verhoogd risico op een meerling. Soms in overleg bij 3 follikels gaat het wel door maar wel dus op eigen verantwoording dat je een meerling kan krijgen. IUI heeft bij ons niet geholpen om zwanger te raken IVF wel. Daarvan was ik meteen zwanger. Heel veel succes in je traject.
Hier hebben we ruim 2,5 jaar op ovulatie inductie gezeten omdat ik een schijt luis was en niet over durfte naar iui. Onze 1e iui was nadat ik eindelijk de moed bij elkaar had geraapt gelijk raak. Terwijl een goede zwangerschap met ovulatie inductie steeds uitbleef of een miskraam werd. En achteraf gezien vondt ik de iui gewoon Peace of cake. ik heb uiteindelijk 150 mg chlomid geslikt dag 3 tot 7 van mijn cyclus. Rond dag 12/13 een groei echo gehad en daaruit bleek dan of het follikel wel of niet goed gegroeid was voor de iui. Zoniet kreeg ik een nieuwe echo een paar dagen later net zolang tot hij tussen de 20 en 22 mm zat. overigens maar steeds 1 follikel met 150mg. Hier trouwens pcos, man heeft wel super zaad.
Oprechte vraag: heeft IUI volgens jullie arts kans van slagen gezien jouw beschrijving van het zaad van je partner? Hier meermaals IUI gedaan, en ondanks dat wij volgens een formule op de natuurlijke manier meer kans hadden dan via IUI, heb ik altijd geweten dat IUI zinloos was en IVF nodig was. Bij IUI spuit of slik je medicatie om twee follikels te laten rijpen en op het juiste moment brengt het ziekenhuis opgewerkt zaad in je baarmoeder. In ons zh is 1 miljoen goede zaadjes de ondergrens. Heel veel succes!!