Geen verwarming op slaapkamer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lymmetje, 22 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lymmetje

Lymmetje Actief lid

16 okt 2012
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben boven geen verwarming. Als het buiten exteem koud is slapen we beneden maar dat komt zelden voor. Nu vraag ik me af of het slecht is voor de baby als het boven aan de frisse kant is. Gelukkig wordt ons kindje in juni geboren dus de eerste maanden hoeven we ons geen zorgen te maken.
    mijn vraag is nu:

Moet een babykamer op een bepasld tempratuur zijn? Zo ja heeft iemand enig idee wat van opties er zijn qua verwarmen. Cv is voor ons moeilijk te betalen omdat we dat nergens in huis hebben .
    Is een gevelkachel een optie of is dat weer gevaarlijk?

2. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    Wij hebben op onze slaapkamer en babykamer ook geen kachel.
    In de winter heb ik een electrische deken en vind de kamer zelf niet extreem koud. Voor de babykamer hebben we zon electrisch kacheltje gekocht. Om in de winter t kamertje een beetje op te warmen.
    In de reclame bladen wordt je er mee dood gegooid op t moment.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier is 't ook koud boven ( Maar niet onder de 12 graden ) Ideale temp is 16-18 maar dat haal je vaak niet. Ik zou alvast sparen voor wol; wollen dekentjes, slaapzakje en je kan bv ook de combisleeper of puckabag gebruiken. Aankleden dan maar beneden waar 't vrwarmd is?

4. Hilse

Hilse Niet meer actief

Het is hier boven ook veel kouder dan beneden in de kamer (daar zit de thermostaat)
    Hebben de deur vaak dicht dus dan staat de verwarming op een laag pitje.. Dan is het ook best koud, heb kamerthermometer op de baby kamer staan en die stond gister op iets van 13,7 graden ofzo brrrr
    Nou hebben we die deur nu ook veel dicht ivm de kat..

Maar idd misschien is een elektrisch kacheltje wel iets voor je. Zag er laatst nog een voor €20 bij volgens mij marskramer

5. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier ook geen verwarming boven en als het echt heel koud wordt hebben wij ook een elektrisch kacheltje om de babykamer te verwarmen. Aankleden doe ik altijd beneden.

Onze tweeling is er volgens mij niks minder door geworden, zij hebben altijd een heerlijke gezonde rode kleur. Wel heb ik hen nog in een slaapzak liggen ookal zijn ze nu bijna 4. En toen ze baby's waren heb ik de kleinste slaapzakjes gekocht van de Hema die gaan vanaf maat 50/56. Ze waren trouwens altijd goed op temp. Ook een lekkere warme kruik doet wonderen al je kindje nog heel klein is.

6. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Hier ook geen kachel boven.
    Alleen beneden 2 gaskachels.
    We hebben voor boven 2 elektrische kacheltjes en dat is prima te doen.
    Ons kindje word geboren rond februari dus dan ist meestal ook heel koud.
    Paar weken geleden was t 5°c :D Dus zou zeggen..ff naar de bouwmarkt en t komt goed. ;)

7. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Fijn deze tips te lezen, want ik zit met hetzelfde probleem.
    Heb ook al gedacht aan een elektrisch kacheltje... gewoon om kamer goed voor te verwarmen, want uiteindelijk kan het bij ons boven slechts 8°C zijn, als het buiten extreem koud is.
    Nu ja, vroeger hadden ze ook geen verwarming... gewoon een paar oplossingen, zoals hierboven, en dat komt goed ;)
    Groetjes!

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Er bestaat ook zoiets als een econoheat. Wij hebben wel cv maar in de speelkelder bijv. niet en daar hangt zo'n ding. Werkt super, heel veilig, amper stroom en makkelijk te plaatsen. Zag ze laatst ook bij de bouwmarkt, wij hebben ze al langer via de Nuon webshop.

9. tuc

tuc Niet meer actief

koud is geen enkel probleem, te warm is veel gevaarlijker. Ik vind 16-18 echt veel te warm voor een babykamer. In ons huidige huis is het veel beter geisoleerd, dus wordt het niet superkoud, maar zetten we dus vaak het raam open. In het vorige huis stond het ijs aan de binnenkant op het raam, lekker gezond hoor.

Deel Deze Pagina