Opzetzwembad topic '21

Discussie in 'De lounge' gestart door Wien046, 4 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.540
    3.057
    113
    Man wilt graag een warmepomp(?)
    Hebben jullie tips over merk o.i.d.?

2. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Nog meer mensen met aqualoon ballen in een gewone filterpomp? Hoevaak vervangen jullie deze en op hoeveel graden gaan ze in de wasmachine? Gewoon los in de machine of in een netje?

3. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Hier zijn de kinderen 12 en 14 jaar, dus die gaan fijn door het voetenbadje. Vooral last van vliegjes/ongedierte op het wateroppervlak. Nu ook wel wat zand op de bodem. Ik ga morgen een stofzuiger halen. Dat zal nodig zijn. Ik test dagelijks. PH is oke. Chloor blijft te laag. Had er chloorshock in gedaan, maar denk dat door het onweer alles weg is. Water blijft vooralsnog gelukkig wel helder.
    Vrienden van ons hebben net een randje kleiner, zij zeggen ook....het is een hobby erbij:)

4. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Wij hebben een poollux silver line full inverter van bij toppy. Heeft hier nog maar 2x aangestaan, maar wel tevreden.Vergelijken met ander model kan ik niet...

MamaChantal vindt dit leuk.
  5. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Voor de vliegjes en rommeltjes aan de oppervlakte zou ik een skimmer aanschaffen, super fijn!

6. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

#266 Emilie69, 4 jun 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jun 2021
    Wij hebben polyshere ballen in een zandfilterpomp. Ik denk dat dit ongeveer hetzelfde is. Ons is gezegd dat bij normaal gebruik van het zwembad (dus voetbadje voor je er in gaat, beschermhoes voor 's nachts, ...) de ballen éénmaal per jaar kunnen gewassen worden. Zij raden aan om op 30 graden te wassen zonder wasproduct of wasverzachter. Bij intens gebruik moet je zelf wat bekijken, je merkt dat wel als er teveel drukverlies is (de pomp krijgt het moeilijker).
    Ik vind het alleszins zeer makkelijker en beter dan een filterpomp en ook handiger dan zand of glas.

Ik kijk ze wel om de 2 weken na en spoel ze dan soms even om in een emmer proper water!

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Ik heb een bestway zwembad van 2x3 meter met filterpomp met filter A, de grote zeg maar.
    Nu zou ik daar graag filterbollen in willen zodat ik niet steeds het filter hoef schoon te maken en vervangenzijn dat dan deze bollen?

https://www.zwembadstore.com/filter-ballen-vulling-voor-zandfilters-500-gram.html

En dan doe ik dus het filter eruit en dan de ballen erin? Gewoon redelijk vol?
    En die bollen spoel je dan af en toe schoon? Wasmachine lees ik regelmatig?

Ik heb dus geen zandfilterpomp, en ga die dit jaar ook niet aanschaffen.

8. Emilie69

Ik weet eigenlijk niet of ze in een filterpomp ook werken?

9. Emilie69

10. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Als het goed is zit er bij de set een soort spons voor onder in, zodat de bollen er niet 'uit' kunnen. Heb ze vorig jaar gehad. Als je ze optijd schoonmaak werkt het wel.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik denk erover om een zwembad(je) aan te schaffen. Maar ik vraag mij af, hoe doen jullie dat als je 2 weken op vakantie bent. Kan het zwembad dan gewoon zo met water blijven staan?

En iemand voor mij een lijstje van wat ik echt moet aanschaffen?

12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.815
    18.524
    113
    Vrouw
    Zeker bij warm weer moet de pomp iedere dag wel even aanstaan (en chloor toevoegen tegen algengroei).. heb je geen tijdschakelaar of misschien de buren vragen om bijv om de dag de pomp even aan te zetten?

13. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.209
    1.753
    113
    Vrouw
    Zwembad
    Zwembad tegels/onderzeil
    Pomp
    Evt verwarmingsmat of solarbol
    Zwembad hoes
    Evt solarbubbelmat voor in bad
    Schepnet / stofzuiger
    Starterset chloor

consider vindt dit leuk.
  14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    We wonen hier net een paar maanden, dus kennen de buren nog niet zo goed. Maar dan is een tijdschakelaar een goed idee inderdaad!

15. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Maar niet de meest geweldige uitvinding dus? Je klinkt namelijk niet razend enthousiast...?
    Ik dacht, handig scheelt me die vieze filters schoonmaken:|
    @Emilie69 thnx

16. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Tijdschakelaar hebben wij er idd altijd tussen zitten. Hoef ik er ook niet iedere dag aan te denken.
    Wij zijn vorig jaar 10 dagen weg geweest, vooraf gezorgd dat alles goed was, toen filter uit en de drijver vol met chloor tabletten en het zeil erover. Toen we weer thuis kwamen was t water nog goed! Toen 24 uur filter aangezet en controles gedaan en was alles weer goed dus konden we nog zwemmen
    Maar moet zeggen dat we toen pas laat vakantie hadden en daarna dus weinig zwem weer meer gehad hadden.
    Dit jaar gaan we hem eerder opruimen zodat hij sneller schoon en droog de garage in kan.

17. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    wow wat gaaf! hoe groot is jullie bad? en waar heb je dat afdekzeil vandaan?

18. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.699
    2.380
    113
    Wij hadden vorig jaar voor het eerst een zwembad. We zijn 3 weken op vakantie geweest en hebben er een tijdschakelaar op gezet zodat de filterpomp 2x per dag een poos aan ging. En extra chloortabletten in de drijver gedaan. Toen we terugkwamen, was het water nog prima.

Nu hebben we de tijdschakelaar er meteen op gezet, hoeven we er ook niet meer aan te denken om de pomp aan te zetten. Hadden we vorig jaar eerder moeten bedenken...

19. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Hier idd ook met de tijdschakelaar, elke nacht gaat hij sowieso aan en als we op vakantie zijn 2x pd. Extra chloor in de drijver en dan gaat het goed.

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En wat is er precies handiger dan glas? Want je kijkt die bollen 1x per 2 weken na zeg je.
    Ik kijk helemaal niet om naar m'n filter met glas. Halve zak erin en die gaat gemiddeld 8 jaar mee. Enigste is de pomp af en toe laten spoelen wanneer de druk te hoog is. Voor de rest hoef je er niks mee te doen.

Deel Deze Pagina