Wat lief dat je dat aanbiedt! Ik ga er even een nachtje over slapen. Ik heb een Facebook account gevonden, wat overeen komt met haar gegevens.
Ik verkoop ook laatste tijd best veel en vind het zelf ook erg eng soms ook voor grote bedragen en hoop altijd maar dat het snel op mijn rekening staat dan pas verstuur ik het. Maar ben altijd zo bang dat andere daar dan moeilijk over gaan doen. Gelukkig nog niet gebeurd en alles is gewoon goed aangekomen maar marktplaats vertrouw ik ook steeds minder nu ik alles lees. Snap niet dat mensen dat kunnen ik voel me al schuldig als perongelijk de verzendkosten bijv. iets minder was dan ik zei.
ik zal even het verhaal uitleggen want mensen snappen niet waarom ik zoveel geld had over gemaakt. (ik achteraf ook niet) ik had mn brommer op mp gezet en wou graag een brommobiel kopen. op een ochtend werd ik gebeld ik wil je brommer wel hebben ruilen voor mn brommobiel met aanbetaling want de brommobiel was van overleden familielid en die stond in een stalling en die moest eerst betaald worden en hij zou m dan komen brengen. of ik 300 wou over maken...na overleg met mn vriend besloten om er mee akkoord te gaan wij dachten krijgen we niks kunnen we via de bank ons geld terug krijgen...volgende dag kreg ik telefoon er was een stroing bij de ing waardoor alle betalingen automatisch waren gestorneerd of we het nog maals wouden overmaken...ik zeg nou ik weet niet ik wacht wel af, ik googlen was inderdaad een storing die dag bij ing, ik wou de brommobiel heel graag dus toch maar weer geld over gemaakt. iedere keer daarna dan zou die langskomen om de brommobiel langs te brengen en iedere keer had hij weer een smoes waardoor hij het niet redde....en hij beloofde me keer op keer om mn geld terug te storten. tot op de dag van vandaag kan ik hem nog bellen, en beloofd hij iedere keer het geld terug te storten..ik heb zelfs een thuisnummer van hem. ik had gehoopt dat politie er wat aan zou doen want ik ben niet de enige die door hem is opgelicht, maar politie doet er niks aan terwijl ze al zn gegevens hebben...
Op sommige sites (greetz of kaartje2go) kun je met een eenmalige machtiging betalen. Dan hoef je alleen maar je rekeningnummer en naam rekeninghouder in te vullen. Account maken onder die naam en hoppa...
ze kunnen niks zomaar iets van je rekening afhalen daar was ik ook altijd bang voor maar dat kan dus echt niet dan moeten ze wel veel meer van je hebben dan alleen je rekening nummer en je naam dus daar hoef je totaal niet bang voor te zijn zou leuk zijn als je rekening nummer geeft met je naam dat ze zomaar ff je rekening kunnen plunderen zo werkt dat dus echter niet
Hier een reactie gekregen van de verkoper na melding op site opgelicht op internet. Zal mij benieuwen!
inderdaad MHMW, hoop voor je dat het alsnog aankomt. Hier reactie gekregen van de verkopende partij en het zou op de post gegaan zijn en ze zou vergeten zijn te mailen. het zou er vandaag echt bij moeten zitten dus ik ben heel benieuwd.
Sorry hoor, maar dan ben je echt heel dom. Wil je niet kwetsen maar dat is er om vragen... ik zou er persoonlijk langsgaan en mijn geld terug eisen
Je kan nooit via de bank je geld terug krijgen. Alleen als het een incasso is. Maar nooit als je vrijwillig hebt overgemaakt
Maar Nenny, dan kijk je toch eerst op je afschrift of het geld er bij jou wel af is gegaan? Als iemand dat zegt dan kijk ik eerst op internet bankieren en dan kan ik dus zien dat het er bij mij wel af is gehaald. No way dat ik het dan nog een keer ga overmaken... Beetje dom is het idd wel ja...
En wat ontvangen? Ik kreeg een mail vol verwijten en spellingsfouten. Waar ik het lef vandaan haalde om haar zo aan te melden op de site 'Opgelicht op internet'. Terwijl ik haar verschillende keren de kans heb gegeven te reageren en als ze dat vervolgens niet doet. Ze zou, als zij daar zin in had, het geld terug storten. Terug geantwoord dat ik eis dat mijn geld er vanavond op staat, ga een beetje wachten todat mevrouw er een keer zin in heeft.. Simpel type is het.
Misschien staat deze tip er al bij, heb niet het hele topic doorgelezen, maar je kunt het rekeningnummer van de verkoper ook checken op deze site: https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml. Als er al meldingen van deze persoon zijn binnengekomen staat dat hier vermeld! Dat is echt een groot nadeel van internetverkopen, er hoeft maar één rotte appel tussen te zitten Ben zelf niet zozeer opgelicht, maar heb wel eens een pakket wat er op de foto prima uitzag ontvangen, waarbij er allemaal gaatjes (dus niet zichtbaar op foto's) in de kledingstukken zaten! Sindsdien koop ik dus geen tweedehands kleding meer via MP.
jaaaa, ik heb het broekje ontvangen en wat ben ik blij. Vind het alleen wel raar dat het bijna 2weken moet duren, terwijl je ook even kan mailen dat het later komt. Ik krijg het meestal ook niet voor elkaar om het de volgende dag te posten, maar ik hou wel contact met ze, dat vind ik wel zo netjes. Dames allemaal bedankt voor jullie aanbod.