Hallo Dames, Ik weet niet zo goed of ik mn vraag hier juist plaats, maar ik zit ergens mee. Ik ben in 2009 bevallen van een dochter door middel van een keizersnede. De snee zit over dwars en die zit echt op het midden op mn vagina zeg maar. Dus niet op de onderbuik of de bikinilijn, maar nog lager. Ik heb nu nog steeds een soort van opgehoopt vet waardoor ik een dwarse bult er op heb. Bij de meeste vrouwen is het gewoon recht allemaal maar bij mij is het een soort hobbel. Het ziekenhuis heeft toen gezegt dat dit allemaal bij zou trekken maar bij mij is dat dus niet het geval. Ik vind het echt super lelijk en ik zou er wel graag iets aan willen laten doen, maar aangezien ik nu bezig ben vooreen 2e kindje, en waarschijnlijk word de volgende zwangerschap ook een keizersnede, heeft dat nu nog geen zin. Zo in de winter heb ik er niet heel erg veel erg in, maar zodra de zomer er aan komt, zit ik weer in een dip omdat het in een bikini gewoon heel lelijk is. Net of je een hele dikke poes heb. Ook door de zwangerschap is mn onderbuik onder me navel heel slap en ik kan trainen en afvallen wat ik wil, dat blijft een randje en krijg ik niet weg. Ik zou heel graag na een 2e kindje een buikwandcorrectie willen, en eventueel vet weg laten zuigen bij mn vagina, maar ik ben ook eigenlijk wel benieuwd of dit mischien vergoed word door het ziekenfonds omdat het door een keizersnede is gekomen. Of mischien een eventuele vergoeding? Heeft iemand dit ook mee gemaakt of ervaring hiermee? en/of ook iets aan zich laten doen wat vergoed is?
Ik heb 2 keer een ks gehad en na de eerste keer zat mijn litteken heel hoog. Ruim boven mijn broekje en ook was hij heel scheef (echt duidelijk aan 1 kant hoger) + een flinke afdak die aan 1 kant veel dikker was. tijdens de nacontrole 6 weken later viel dit haar ook heel erg op en mocht het na lange tijd nog zo zijn moest ik even een nieuwe afspraak maken bij haar om te controleren. na 1 jaar was ik weer zwanger en 1 kilo onder mijn vorige startgewicht en ik moet zeggen dat mijn afdakje toen zo goed als weg was en het me minder opviel hoe lelijk het litteken eigenlijk was. Tijdens de zwangerschap heb ik rond 20 weken een afspraak gemaakt met de gyn en mijn probleem voorgelegd. Zou ik weer een ks krijgen zouden ze rekening kunnen houden met zetten. En idd heb ik weer een ks gehad en tot mijn verbazing is het litteken veel minder lelijk als hij was? Ze heeft hem niet zo groot gezet als de vorige keer en het hoge stuk is met rust gelaten. Gelukkig ook geen hele scheve buik meer (nog wel iets hoor) Ze kon hem eventueel ook onder het litteken zetten maar dan zou ik dus 2 littekens krijgen dit wilde ik dus ook niet. Er zijn dus wel wat mogelijkheden maar mijn advies is om dit te bespreken met je gyn op het moment dat je weer zwanger bent. Ik vond het verschrikkelijk mijn litteken dus kan me je onzekerheden helemaal voorstellen..
Ik heb 2 Januari een (spoed)keizersnee gehad.. En heb ook een vrij lage incisie gehad. En vlak daarboven heb ik nu ook zo'n bult, aan de rechterkant is het ook dikker dan aan de linkerkant. Het lijkt inderdaad op een vetophoping. Ik hoop nog dat het wegtrekt, maar als ik jou verhaal zo hoor ben ik bang dat dit niet zal gebeuren. Ik heb geen idee of je dit zou kunnen laten herstellen en dat het vergoed word. Maar als dat van mij zo blijft ga ik er ook achteraan
Mijn zus d'r buik was na de tweelingzwangerschap echt helemaal uitgerekt... echt niet mooi meer. Ondanks dat ze er psychisch last van had (en het zag er ook echt niet uit), werd dit niet vergoed door de ziektekostenverzekeraar. Helaas zit ik na mijn zwangerschap in hetzelfde schuitje (ook een gigantische buik en zwaar uitgerekt). Na de tweede ga ik zelf sparen voor een buikwandcorrectie, net als mijn zus. Het eindresultaat is wel supermooi geworden. Is wel niet door een keizersnee, maar hier werd het dus niet vergoed.