Mijn zoon wordt over een paar maanden 7 en ik ben aan het nadenken over een cadeau. Zelf vraagt hij altijd iets als knikkerbanen, maar eigenlijk speelt hij daar nooit mee. Hij vindt het altijd lastig te bedenken wat hij moet doen, verveelt zich vaak en kijkt het liefst de hele dag tv, wat niet mag van ons. Waar hij zich wel mee kan vermaken, is bijvoorbeeld kapla, pixel-art en af en toe lego. Lezen doet hij ook graag, maar dan alleen in bed. Iemand tips voor een leuk cadeau?
Omdat je zegt dat hij het vaak over een knikkerbaan heeft maar niet weet wat hij dan moet doen is dit misschien een idee: gravity maze van thinkfun.
smartgames, die komen met boekjes, staat er dus wat je precies moet doen.knikkerbaan cuborro heeft ook opdracht boekjes, maar peper duur(gaan wel 40 jaar mee of zo, dus je kunt die weer op MP verkopen) spectra circuits bouwen, ook dus met een opdracht boekje, met kleine motortjes,lampjes etc. BOt serrie, kleine robotjes die je met stiften programmeert.
- Q-ba-maze (knikkerbaan) - Een abonnement op een tijdschrift, zoals de Donald duck of national geografic junior - Abonnement bioscoop - IQ games - Activiteit met een van jullie? (Dochter heeft bijv. Kaartjes voor het Tina festival voor haar verjaardag gehad) - "mijn 1e atlas" of "wauw, zit dat zo" doen het hier ook goed
Bedankt voor de ideeën allemaal. Daar zit zeker wel wat bruikbaars tussen. Ik ga eens met zoon overleggen wat hij leuk zou vinden.
Technisch lego misschien? Pas voor mijn neefje aangeschaft, die vind het veel leuker dan gewoon lego. Hij is uren zoet met het uitzoeken van de constructies en vernuftige dingetjes. Hij vindt het vooral leuk dat hij niet wordt 'gedwongen' om er mee te spelen met fantasie, zoals met een huisje met een poppetje moet. Technisch lego is vaak 2 in 1 versies, dus als je bijvoorbeeld een helikopter hebt gemaakt, kan je hem daarna weer afbreken om er een vliegtuig van te maken.
een bestuurbare auto? Ik heb een rustige dochter en die vind het heerlijk. Verder vind ze ook haar drone fantastisch.. maar dat is voor 7 misschien nog wat moeilijk (ze heeft er 1 van gear2play van 35 euro) . cd speler met luister verhalen op een sticky erbij of luisterboeken (kruidvat heeft regelmatig!)