Cadeau voor rustige jongen van 7

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door zonnestraal83, 28 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Mijn zoon wordt over een paar maanden 7 en ik ben aan het nadenken over een cadeau. Zelf vraagt hij altijd iets als knikkerbanen, maar eigenlijk speelt hij daar nooit mee. Hij vindt het altijd lastig te bedenken wat hij moet doen, verveelt zich vaak en kijkt het liefst de hele dag tv, wat niet mag van ons. Waar hij zich wel mee kan vermaken, is bijvoorbeeld kapla, pixel-art en af en toe lego. Lezen doet hij ook graag, maar dan alleen in bed. Iemand tips voor een leuk cadeau?

2. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Omdat je zegt dat hij het vaak over een knikkerbaan heeft maar niet weet wat hij dan moet doen is dit misschien een idee: gravity maze van thinkfun.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    smartgames, die komen met boekjes, staat er dus wat je precies moet doen.knikkerbaan cuborro heeft ook opdracht boekjes, maar peper duur(gaan wel 40 jaar mee of zo, dus je kunt die weer op MP verkopen) spectra circuits bouwen, ook dus met een opdracht boekje, met kleine motortjes,lampjes etc. BOt serrie, kleine robotjes die je met stiften programmeert.

4. gaiamaria

gaiamaria Actief lid

17 jun 2009
    154
    4
    18
  5. Deliana

Deliana Niet meer actief

- Q-ba-maze (knikkerbaan)
    - Een abonnement op een tijdschrift, zoals de Donald duck of national geografic junior
    - Abonnement bioscoop
    - IQ games
    - Activiteit met een van jullie? (Dochter heeft bijv. Kaartjes voor het Tina festival voor haar verjaardag gehad)
    - "mijn 1e atlas" of "wauw, zit dat zo" doen het hier ook goed

6. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Bedankt voor de ideeën allemaal. Daar zit zeker wel wat bruikbaars tussen. Ik ga eens met zoon overleggen wat hij leuk zou vinden.

7. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Technisch lego misschien?
    Pas voor mijn neefje aangeschaft, die vind het veel leuker dan gewoon lego. Hij is uren zoet met het uitzoeken van de constructies en vernuftige dingetjes. Hij vindt het vooral leuk dat hij niet wordt 'gedwongen' om er mee te spelen met fantasie, zoals met een huisje met een poppetje moet.
    Technisch lego is vaak 2 in 1 versies, dus als je bijvoorbeeld een helikopter hebt gemaakt, kan je hem daarna weer afbreken om er een vliegtuig van te maken.

belize vindt dit leuk.
  8. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Een dominoo set?

9. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
  10. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Een doos met van die Proefjes?
    Technisch lego
    Gezelschapsspel spel
    Abonnement op een tijdschrift

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    een bestuurbare auto? Ik heb een rustige dochter ;) en die vind het heerlijk. Verder vind ze ook haar drone fantastisch.. maar dat is voor 7 misschien nog wat moeilijk (ze heeft er 1 van gear2play van 35 euro) .

cd speler met luister verhalen op een sticky erbij of luisterboeken (kruidvat heeft regelmatig!)

Deel Deze Pagina