op vakantie; Tunesië? of toch Turkije/Griekenland/Spanje

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door baby90, 20 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Hoi meiden,

Mijn vriend en ik zouden graag nog 1 x samen op vakantie willen. We zijn wel eens samen geweest, in België en Nederland een paar dagen, en 1 keer naar Tsjechië, een paar dagen!
    Zelf ben ik nooit in landen geweest als Spanje, Griekenland of Turkije. Wel eens toen ik klein was in Frankrijk. Nou, jullie snappen dus wel dat ik erg graag 2 weken weg wil!

Wij willen de vakantie boeken rond mei.. alleen weten we niet precies waarheen. Mijn vriend wilt erg graag naar Tunesïe, dat lijkt mij ook wel mooi. We willen alleen niet in de dichte toerisme terecht komen. Gewoon leuke dorpjes bezoeken, zwemmen en lekker eten zonder al te veel toerisme om ons heen.

Cliché misschien, maar de vakantie kan ook niet té veel kosten. niet dat we duurder uit zijn dan 700 p.p. voor 2 weken.. dat vind ik al vrij duur:)...

Ik heb geen baan meer, en mijn vriend verdient dus weinig. Mocht ik deze weken geen baan vinden, kunnen we dus ook niet op vakantie. Maar daar ga ik niet vanuit!

Dus mijn vraag, iemand een leuke suggestie? ervaring? tip? Liefst lekker goedkoop hihi...

:)...

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

Probeer eens te kijken op bv Corendon en dan alles invoeren wat je leuk vind en rekening houdend met budget dan laat ie mooi zien wat allemaal mogelijk is.

Wij gaan dit jaar naar Griekenland, Egypte is ook erg leuk Turkije zijn we 2 jaar geleden geweest, vond ik ook erg leuk (maar dan wel rond Kemer e.d. is mooi groen daar)

Tunesie heb ik geen verstand van dus daar an ik je niet bij helpen maar ik zou dus gewoon op reiswebsites gaan kijken en gewoon vergelijken.

3. Quintatje

Quintatje Lid

18 jan 2012
    17
    0
    0
    NULL
    noord-brabant
    Hoi,

Ik ben naar tunesie geweest en het was prachtig.
    We hebben in een appartement gezeten: les maisons de la mer in port el kantoui.
    Het was het goedkoopste wat wij konden vinden daar en het was in een woord geweldig!!!
    We waren zo'n 700 euro pp kwijt,maar dat was in het hoogseizoen.
    En jullie willen in mei,dus dan is het waarschijnlijk nog goedkoper.

Port el kantoui is een leuk klein vissersplaatsje met een leuk centrum met restaurantjes en winkeltje.
    Dus niet het erge massatoerisme,lekker rustig op het strand.

En vanuit port rijden er koetjes,taxi's,riksja's naar de omheenliggende steden zoals sousse.

Het eten was ook goed bij het hotel,we hadden halfpensio en mochten dan eten in een restaurantje in het dorpje.
    Erg gezellig en knus!

Groetjes

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    oooooh ik ben echt een turkije fan wij zijn afgelopen mei 2 weken in turkije geweest en waren 700,- met ze tweetjes kwijt.

wat ik je aanraad is om goed te kijken wij zouden eigelijk 1 week gaan maar als wij 30 euro bij legte konden wij opeens 2 weken blijven .......

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    tja... weet ik veel. Ik weet niet wat jij leuk vind, natuurlijk :D

Maar Turkije is prachtig, Spanje ook (vooral rondom Barcelona vond ik mooi), Tunesie en Griekenland lijken me prachtig maar die ken ik niet.

Hou er rekening mee dat al die landen sowieso behoorlijk toeristisch zijn en dat de goedkopere hotels in toeristische streken liggen.

Elizawashere.nl wil nog wel leuke huisjes/plekjes in meer afgelegen gebieden tonen en is niet superduur. Er zijn nog wel meer van dat soort sites. Grote maatschappijen als D-reizen, Corendon, Arke, etc. zijn volgens mij vooral gericht op massatoerisme.

Hou er rekening mee dat sommige landen diep in de economische crisis zitten (Griekenland bijv.) en wellicht met stakingen of failliete hotels enzo te maken hebben, andere landen in die streek (Tunesie, bijv) hebben net een behoorlijke politieke omwenteling doorgemaakt en niet al die landen zijn weer helemaal stabiel.

6. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

nou ik ben 1 keer in tunesie geweest.we hadden geboekt voor 3 weken en de 1e avond zat ik al te huilen dat ik naar huis wilde:$ verschrikkelijk nooit meer.
    turkije daarintegen is geweldig,vriendelijke mensen goed eten enz;)

griekenland was ik nog nooit en spanje is ook mooi;)

7. Marcy26

Marcy26 Bekend lid

1 nov 2010
    594
    58
    28

Hier zijn wij september 2010 ook geweest en waren geloof ik voor 8 dagen 300 euro kwijt. Hebben daar bij de restaurantjes heerlijk gegeten en s'ochtends kochten we bij de supermarkt aan de overkant verse broodjes voor het ontbijt.
    Heerlijke vakantie gehad!

In 2009 zijn we naar Turkije, Alanya geweest. Ook een heerlijke vakantie voor zo'n €1000 voor 2 pers, 12 dagen all inclusief.

Vind beide landen aan te raden!

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij zijn een aantal keer naar Turkije geweest echt heerlijk. Vorig jaar wilde we naar Tunesië maar dat werd ons sterk afgeraden door diverse mensen om ons heen. De meeste kwamen met verhalen over niet zulke vriendelijke mensen en dat de vrouw daar niks waard is en ze dus ook niet tegen je praten als vrouw zijnde. Wij zijn toen toch maar weer naar Turkije geweest.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hier het zelfde, dezelfde avond wou ik dolgraag naar huis. Ik vond het vreselijk daar, we zaten in Souse. Voor mij echt nooit maar dan ook nooit meer Tunesie. We kwamen daar een pas getrouwd stel tegen die zouden 3 weken blijven en hebben na 1 week een vlucht naar huis geboekt. Zij vonden het ook vreselijk daar.

Als je samen op vakantie gaat zou ik kiezen voor een mooi eilandje bijv Samos, Zakynthos etc.

10. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Bedankt voor de adviezen dames..

Dus één héle goede ervaring met Tunesië, en meerdere fouten? ik zal er nog eens duidelijk met mijn vriend over hebben.. landen als Turkije en Griekenland lijken mij ook helemaal geweldig!

tja, we hoeven nog lang niet te boeken dus ik heb nog wel even de tijd om te kijken wat we willen.. zou last minute goedkoper zijn dan 'vroeg boek korting?'

ooh, ik kijk er nu al naar uit.. lekker 2 weken in de zon:)...

11. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

ik zou voor spanje gaan :)

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik ben vorig jaar naar Zakynthos geweest, een klein Grieks eilandje. Erg leuk, maar ik vind het wel te klein voor 2 weken.
    Wat echt prachtig is, en zeker in mei... dat is Cyprus! Dat is officieel een Grieks eiland, maar er zijn nog erg veel Turkse invloeden. Wij hebben het daar 2 weken echt heerlijk gehad. Er was genoeg te zien en te doen. Een hele goede mix van natuur (echt prachtig!) en cultuur. En in mei was het zo'n 30 graden.
    Turkije ben ik nog niet geweest, maar alles wat ik daarover hoor en lees... dat is voor mij té toeristisch.
    Griekenland en Spanje vind ik echt geweldig qua sfeer!
    Dit jaar gaan we naar Portugal, de Algarve. Ben erg benieuwd.

13. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.271
    2.968
    113
    Verplaatst naar 'vakantie'.

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik persoonlijk vind Griekenland nog mooier dan Turkije.

En ik zou niet voor een last minute gaan, denk dat je met vroegboek korting nog goedkoper uit bent. De last minutes van nu zijn niet meer zo aantrekkelijk als vroeger.

Wij zijn vorig jaar naar Turkije geweest, was echt een last minute. Donderdag geboekt en zaterdag vliegen. Het heeft toen ons wel veel geld gekost.

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Lastminutes zijn inderdaad niet meer zo aantrekkelijk. Vroegboekkorting levert je vaak meer op. En je hebt meer keuze, dat vind ik zelf altijd erg fijn. We trekken daar echt diverse avonden voor uit. Lekker snuffelen in de boeken en op internet.

16. Triskele

Triskele Niet meer actief

klopt en je kan bv bij D-reizen zelfs omboeken dus als je nog wat beters tegenkomt dan boek je gewoon om hihi

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wij hebben vorig jaar voor de eerste keer bij sunweb geboekt en dat is goed bevallen. Dus dit jaar ook maar weer gedaan :)
    Leuke prijzen, maar wel goed snuffelen want je wil natuurlijk wel op een mooi plekje zitten. Ik zoover heel wat af om te kijken wat andere mensen ervan vinden haha!

18. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    dames, nog bedankt voor jullie reacties!!!
    ik dénk dat het idd Griekenland word.. vriend wilt liever niet naar Turkije en Spanje:(
    maar dat maakt niet uit! Griekenland lijkt mij ook mooi!
    Ik zal idd eens kijken naar Cyprus, en binnekort even boeken.. t lastige is dat ik nu geen baan heb en ik weet niet of je direct moet betalen?

19. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Volgens mij is het een aanbetaling van 30%, maar weet dit niet zeker hoor.

Deel Deze Pagina